Jump to content
Annons

Kort Klassisk låt.


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Just nu Masterpiece, men det är bara arbetsnamnet.

* ARTIST/GRUPP: Jag, också "känd" som Cord-L eller Classic Cord-L. Tycker dock namnet inte passar inom klassisk musik.

* GENRE: Klassisk

* LÅTLÄNGD: 1:13

* KOMPOSITÖR: Jag

* PRODUCENT: Jag

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: ca.1

* STATUS: bara början

Jag fick min första klaviatur i onsdags. Efter det har jag mest lärt mig att spela piano. Det här är därför mitt första riktiga verk med klaviatur. Kanske spelat piano 20 ggr i hela mitt liv innan det här.

Edit: Ny version. Ändringar: Stråkarna är uppdelade i 2 kanaler. Melodi + Komp. Ett till piano har lagts till med ljusa toner som ligger lite åt höger. Melodin på stråkarna är ändrade så att dom inte går likadant som pianot.

Masterpiece.mp3

Redigerat av peterthegreat
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Jäkla snyggt måste jag säga håller dock med om stråkarna, dom måste skrivas om för det här på tok för bra för att låta bli. Kanske inte klassiskt men nånstans i gränslandet mellan klassisk, svensk pianojazz typ Jan Johansson och sån där drömsk stilig Enya musik med lite worldfeeling på nått sätt. Mycket bra musik enligt mig och det finns riktigt fina VSTi stråkar som skulle lyfta det här ytterligare.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag fick låna nått, EWQLSO silver edition tror jag det hette, ganska fina grejer riktigt varm kontra med stråke, bra blås också. Har en liten grej på min Sound Click som heter Till Peo klämmer dit en länk nedan om du vill lyssna. Om jag inte minns fel så var det flygel, violin, oboe, franskt horn och kontra stråkar. Obs! bara en demogrunka till en kompis så allt måste meckas till men du kan höra ljuden i alla fall. Det är uppladdat i lågupplösning via modem innan jag fick ADSL men jag tycker ändå att själva ljuden låter OK.

Göran

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3230843&q=lo

hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=3230843&q=hi

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Mkt fint gjort .

Jag saknar dock lite mer 'release' på stråkarna.. dom hugger i varandra lite vid ackord byten... lätt ordnat ju 🙂

Jag kan inte rekommendera nåt åt reason för jag inte använder det .

Men det finns ju massa VSTi som är utmärkta.

Spectrasonics - Atmosphere.

Edirol och Eastwest är ju 2 tillverkare som gör fina strings oxo

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...