Jump to content
Annons

Avdelning för köp- och sälj?


Baltazar

Recommended Posts

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

  • 4 veckor senare...

Hej och tack för bra förslag.

Av flera anledningar kommer vi dock inte låta forum.studio.se innehålla några köp- och säljforum. Mest för att alla annonser måste granskas av någon så att inga annonser handlar om uppenbart häleri. Det är absolut inte så att vi misstror någon specifik på forumet men sådana tjänster anser vi kräver manuell koll.

Sedan är forummjukvaran inte alls anpassad till radannonser.

Men det är generellt en bra tjänst vi vill tillhandahålla på webben och vi letar efter bra lösningar till det. Dock vill vågar jag inte ge några löften eller tidsplaner. Tills vidare rekommenderar vi andra sajter som till exempel Vendolin.

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är bättre med få köp/sälj-forum än många. Större chans att man hittar det man söker om allt finns på samma ställe så att man slipper leta på 20 olika forum där de flesta annonserna ändå finns på alla 20...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det dyker upp fler och fler forum överallt i detta Internet med samma inriktning som detta forum.

Likaså när det gäller annons/köp&sälj typ vendolin. Dyker upp fler och fler.

Ser ingen anledning till varför vi inte skulle kunna ha ett köp&sälj anslutet till detta mycket eminenta forum.

Men jag håller med om att det börjar bli för många köp&sälj typ vendolin. Även när det gäller forum. Det börjar likna "konkurens". Varför kan Studio inte börja med köp&sälj redan nu? Kommer att bli stort inom en snar framtid. Men å andra sidan vill vi väll inte "konkurera" med Vendolin eller annan?

Tror att det reggas fler och fler till detta forum. Varför inte kunna ha ett köp&sälj anslutet till studioforumet?

Ja, jag svamlar på som vanligt. Men jag hoppas att ni förstår vad jag fiskar efter!?

Jag tycker att det är bra vilket som iallafall.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja. det är ju ingen omöjlig utveckling då tidningen Studio är en till mycket stor del prylfixerad skrift. Som i stort sett bygger på produktester/nyheter/tips som ska få ass att konsumera och därigenom tillfreställa annonsörernas intressen i tidningen. Detta implicerar intäkter till IDG. Och så är cirkeln sluten 😄 Så varför inte ett köp/sälj-forum som uppmuntrar till konsumtion.

Vad finns det för icke-prylbaserade blaskor och webforum för oss som tycker om att skapa musik?

(synisk)

Redigerat av aspucko
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ingen anledning till varför vi inte skulle kunna ha ett köp&sälj anslutet till detta mycket eminenta forum.

"Eminenta forum"... - tackar 😛 och tack till alla som är med och bygger upp det!

Som jag sa, annonserna måste granskas manuellt så att vi inte åker dit för medhjälp till häleri. De resurserna finns inte idag - vi lägger hellre vår tid på att göra en bra tidning! Trots allt är vi inte fler än två på redaktionen som ska hålla i såväl tidning som administration. Och naturligtvis detta forum 😄

Och som jag också sa - vi letar efter bra lösningar till köp- och säljmarknad som vi kan lansera framöver.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sa, annonserna måste granskas manuellt så att vi inte åker dit för medhjälp till häleri.

Verkligen? Gäller detsamma för personalen på ICA angående deras köpochsäljtavla vid entrén? Har telia ansvar för vilka (ev. illegala) konatkter som förmedlas telefonledes?

Jag förstår inte var tidningen Studio's ansvar ligger i ett köp/sälj-forum.

Men ett vettigt kriterium är att t.ex enbart prenumeranter kan annonser. Det ger ju en lite seriösare touch och även möjlighet för tidningen att ha koll på vilka som annonserar.

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte var tidningen Studio's ansvar ligger i ett köp/sälj-forum.

Som ansvariga utgivare är det vi som ansvarar för vad som sägs på ett forum eller "digital anslagstvla" (det är mycket omdiskuterad lag). Jämför med Aftonbladet som torskade rejält och tvingades stänga ner sina forum för några år sedan.

Alltså är det vi som torskar om det publiceras olagligt kopierade program på denna sajt, om det går ladda hem demo-låtar direkt från sajten (då vi betraktas som utgivare och således ska betala Stim-avgifter), eller om det pubilceras annonser med tvivelaktigt innehåll. Våra Forumregler är vårt sätt att hindra olagliga programlänkar eller förtal på sajten, och vi läser idag alla inlägg. Dock har vi inte resurser att bevaka ännu en tjänst.

Bortsett från detta ser jag gärna en köp- och säljmarknad med en mjukvara som är anpassad för ändamålet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad finns det för icke-prylbaserade blaskor och webforum för oss som tycker om att skapa musik?

(synisk)

Jag tycker att det är en ganska bra fråga och inte direkt speciellt syniskt. Jag tycker fortfarande att Stduio är för fokuserade på prylar och inte vad man faktiskt kan göra med dem.

För övrigt vore det ju coolt om prenumeranter av tidningen fick nån slags bonus i forumet. T ex ett flashigt litet emblem under ens namn eller nått. Det är respekt. 😛

Och för övrigt nummer 2 så tycker jag att det finns på tok för många köp- och säljplatser på internet redan. Dags att införa statligt monopol? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Noumenon (oregistrerad)

(sammanslaget med tråd i existerande ämne /admin)

Varför inte lägga till en avdelning där folk köper/säljer utrustning? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hänvisar hit: Tråd 1

hit:Tråd 2

och hit: Tråd 3

Så får ni nog relativt bra svar på detta.

Olsberg skriver:

Hej och tack för bra förslag.

Av flera anledningar kommer vi dock inte låta forum.studio.se innehålla några köp- och säljforum. Mest för att alla annonser måste granskas av någon så att inga annonser handlar om uppenbart häleri. Det är absolut inte så att vi misstror någon specifik på forumet men sådana tjänster anser vi kräver manuell koll.

Sedan är forummjukvaran inte alls anpassad till radannonser.

Men det är generellt en bra tjänst vi vill tillhandahålla på webben och vi letar efter bra lösningar till det. Dock vill vågar jag inte ge några löften eller tidsplaner. Tills vidare rekommenderar vi andra sajter som till exempel Vendolin.

Mvh

.björn.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Förstår helt klart vad han menar och givetvis så ska inte forumet uppmuntra till häleri, men å andra sidan så sker ju detta via andra "trådar" idag så problemet kvarstår ju i alla fall.

//Fred

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...