Jump to content
Annons

Kommer detta funka?


Aceda

Recommended Posts

Är i studiobyggartankar, och behöver fråga om detta kommer funka.

Om jag köper ett M-Audio Delta 1010 LT, och ett mixerbord.

Kommer jag då kunna koppla det så jag spelar in en kanal i taget?

Dvs Kanal1 på mixern blir en egen ljudfil på datorn, och kanal2 en egen? Och allt detta samtidigt.

Kort sagt, kan jag micka upp ett trumset och få en ljudfil för varje mikrofon inlagt i ett program med detta ljudkort?

Har ni tips på andra ljudkort i samma prisklass? Eller bara andra allmäna tips? Tipsa oss!!

mvh Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sry men tror inte det kommer att funka tror du borde spara dina pengar tills någon såm har en lösning kontaktar dig ellae tils du kommer på nåt själv,  😆  sry att spara e det ända rådet jag kan giva dig i dätta läget 🙁

???

Konstigaste jag har hört.

Till trådskaparen:

Ja, det kommer att funka. Ljudkortet har åtta analoga ingångar, så länge du har direct out på åtta kanaler på mixerbordet kommer du att kunna koppla varje kanal till ljudkortets ingångar.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inga större krav på kvalitet (alltså för hemmastudion) så är mitt tips Delta 1010LT och en Behringer UB2442FX-PRO, denna ger nämligen 8 direct out (vilket är bra då kortet har 8 analoga in), samt 4 bussar för framtida bruk.

.lui

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, detta var bara för läskigt..

Lui, du är nog den största vetaren av de alla..

Jag avslöjade i tråden vilket ljudkort jag täntke köpa.. men att du säger Behringer UB2442FX-PRO gör mig lite rädd. Imorgon ska jag åka och hämta ett sådant mixerbord 😆

Det verkar som om majoritet säger att det kommer funka, vilket jag hade hoppats på. Får se hur det funkar.. Kommer väl antagligen uppgradera senare..

Tack för hjälpen iaf.. Om så önskas kan jag lägga upp lite bilder på vårat studiobygge som kommer ske i ett par rum i en källare =)

Link to comment
Dela på andra sajter

kasman (oregistrerad)

Fungerar bra åt mig.

har ett delta 1010LT och ett mixerbord

från tex trumsetet till mic in på mixern och så från direct out till en ingång på ljudkortet, tror inte det går att använda några inbyggda effekter i mixern men gain reglaget fungerar, det är det viktigaste i min mening.

kan hända att du behöver någon slags kopplingsbox med rätt anslutningar till tele

på 1010lt finns det bara 6 RCA 2 XLR, passade inte min mixer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara tillägga att "INSERTS" funkar precis lika bra som Direct-Out så

stirra inte blint på det när ni letar mixerbord med separat kanal utgång.

.s

Nej inserts fungerar alls lika bra som direct out eftersom att signalen tas före fader...EQ mm. Visst det fungerar men om det finns direct out så ska du definitivt använda det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...