Jump to content
Annons

Låten Melancholy


Dividend

  

8 röster

  1. 1. Låten Melancholy

    • 5
      0
    • 4
      1
    • 3
      2
    • 2
      1
    • 1
      0


Recommended Posts

Annons

Jag älskar pampiga arrangemang! Detta låter bra. Tänker på en rymdfight i Star Wars i början.

Det vackra pariet vid 1:00 är fint som snus. Sedan verkar det fortsätta nästan likadant resten av låten. Händer inte så mycket mer rent musikaliskt.... Men fortsätt jobba på detta jag gillar det! Kommer sätta en 3:a eftersom den går att göra mycket mer på. Kan mycket väl bli en femma senare. 😄

Obs! Följ reglerna genom att kopiera "mallen".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer inte att göra en förlängd version den närmaste tiden (Kanske om nåt år, har massa annan musik jag jobbar på). Men jag håller med om att det finns utrymme för tillägg med kreativa inslag här och var.

Så bättre att du inte sätter nåt betyg alls då tycker jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, rätt coolt! En del melodislingor är riktigt bra, andra mindre bra. Jag vill höra en ny mix, nu känns det som att det saknas en botten och en topp.

Jobba på! 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Tack för vettiga kommentarer

Eftersom jag aldrig hört uttrycket "topp och botten" om en låt, kan ni som skrev det ge nåt konkret exempel? I och för sig har jag idéer om hur jag skulle kunna fortsätta, så det kanske sammanfaller i nån topp och botten 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Top och botten i mixspråk menas med diskant o bas, kort sagt 😎

Det finns ingen bas i låten. Förmodligen har du inte tänkt att ha det heller, men något av instrumenten bör mixas så att de ger ganska låga toner med mkt bas...

Annars blir det väldigt tunt. Likadant med toppen. EQ:a!

.Viktor

Tackar för hjälpen. Jag bara sätter noter, aldrig intresserat mig för mixning 🙂

Jag skulle kunna slänga in nån kontrabassektion på de tunga partierna, förstås, och sen EQ:a fram något. SLänger upp det om några dagar!

Jag skulle vilja höra dina kommentarer om mixen för bifogad låt.

Den är mesigare, gillar den inte så mycket själv, men tjejer brukar gilla den.

Mvh

Per

Per_Rosqvist___Irlandsk_Var.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna låt måste kompleteras med fler element. Det är helt enkelt för tunt just nu. Det finns ingen grund i låten, bara melodislinga.

Jag håller med om att den är melodisk, men vad vore en "grund" för dig i så fall?

Intressant kommentar i vilket fall 😛

Rock/pop brukar ju vara antingen riffbaserad eller melodibaserad.... (Nu är detta ju inte rock/pop men absolut mer populärmusik än nåt annat)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr, Dividend. Jag kan inte lyssna på bifogade filer. Endast filer från andra servers, så som du har gjort i första posten i den här tråden...

Lyssnar gärna om du lägger den där istället. 🙂

.Viktor

Ok. Lägger upp den när jag mixtrat färdigt här, var lite för snabb. Hav tålamod 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...