Jump to content
Annons

Pumpande House?


Recommended Posts

LÅTNAMN: Pumpande Test 1

ARTIST/GRUPP: DjHex

GENRE: House?

LÅTLÄNGD: 00:53

KOMPOSITÖR: DjHex

PRODUCENT: DjHex

EV. MEDVERKANDE: N/A

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 1.22Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

En liten skiss på nån sorts 'pumpande' house fick ideén av Neko's 'db ace' eller vad den hette som var skitgrym, all feedback välkommnas! 😱

pumpande_test_1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar tackar, det värmde! ;D

Gällande låten så har du rätt goa ljud, men du måste få fart på trumkompet. Mer trummor och variation. Tycker nog du lutar mer åt någon form av techno än house. Ska bli spännande att se vad det blir av denna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar, det värmde! ;D

Gällande låten så har du rätt goa ljud, men du måste få fart på trumkompet. Mer trummor och variation. Tycker nog du lutar mer åt någon form av techno än house. Ska bli spännande att se vad det blir av denna.

Tackar! jo men i denna skissen fokuserade jag mest på bas ljudet och dess läte men tro mig, percnarkoman som man är kommer det mer percs 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är pumpen? well..brassa på mer med kompressorn och gör något åt enkelheten i trummorna..

Kan inte uttala mig om bu eller bä i det här läget, det är lite för basic men kan säkerligen bli nåt när den blir stor 🙂

mer kompressor på basen? och ja som jag sa i min föregående post så är precsen av denna simpelhet för att jag fokuserade på basen men percsen är ändrade nu och återkommer senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är pumpen?  well..brassa på mer med kompressorn och gör något åt enkelheten i trummorna..

Kan inte uttala mig om bu eller bä i det här läget, det är lite för basic men kan säkerligen bli nåt när den blir stor  🙂

mer kompressor på basen? och ja som jag sa i min föregående post så är precsen av denna simpelhet för att jag fokuserade på basen men percsen är ändrade nu och återkommer senare.

Sidechain är lösningen på världens alla problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är pumpen?  well..brassa på mer med kompressorn och gör något åt enkelheten i trummorna..

Kan inte uttala mig om bu eller bä i det här läget, det är lite för basic men kan säkerligen bli nåt när den blir stor  😉

mer kompressor på basen? och ja som jag sa i min föregående post så är precsen av denna simpelhet för att jag fokuserade på basen men percsen är ändrade nu och återkommer senare.

Sidechain är lösningen på världens alla problem.

Har dock aldrig fattat hur man 'sidechainar' 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Var är pumpen? well..brassa på mer med kompressorn och gör något åt enkelheten i trummorna..

Kan inte uttala mig om bu eller bä i det här läget, det är lite för basic men kan säkerligen bli nåt när den blir stor 😉

word...

Vad jobbar du i för programm Hex?

Link to comment
Dela på andra sajter

lägg en peak-controller på ex. kickens kanal. Högerklicka på det reglage eller den knob du vill fiffla med och ta link to controller. I internal-controller rutan tar du peak för att reglaget ska tweakas på peakkontrollerkanalens(i dethär fallet kickkanalen) signal, LFO för svep eller båda om du vill. Lite jobbigt att gå igenom allt, de bästa du klan göra är att leka loss lite med det hela och kika i manualen.

Detta är utan tvekan det som gör programmet kul. Vilka ohyggliga styggelser man kan få till när man kopplar skit högt och lågt till olika andra effekter till andra signaler. sneaky business!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...