Jump to content
Annons

JJMusik

Recommended Posts

Micpreampen på kanal 2 har gett upp, jag har på senaste haft en liten raid och försöker rensa behringer ur mitt hus.

Dags för en ny både för studio- och livebruk, runt 4-5000:-

Har alltid haft ett gott öga för mackie och tycker priserna verkar okej.

Ge mig lite rekommendationer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mackie är väl ett av de mest välrenommerade mixer-märkena i världen, kan väl knappast bli fel. Har för mig att någon i Studios inspelningsserie (den om trummor) menade på att Mackies preamps var såpass bra så att man fick öka priset många gånger innan man hittade mixers som var värda att byta upp sig till. Fast dom har väl i och för sig inte samma preamps i alla mixrar, de där med effekter är nog lite enklare.

Annars, hur många kanaler och övriga funktioner behöver du på mixern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundcraft har jag dålig erfarenhet av. en polare hade en som gick sönder, den han fick låna blev likadan så där är jag lite skeptisk.

Idag har jag 4 mono- och 2 stereokanaler men jag känner inte att jag riktigt behöver det, men det är väl i den storleksklassen jag rör mig.

Om jag skulle skaffa en mackie för 4-5000:- är det allså inget vidare?

tacksam för vidare hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Med den lilla erfarenhet jag har av Soundcraft måste jag säga att det känns som de håller högre kvalité än mackie i samma prisklass. Men mackie ger ibland mer funktioner för pengarna.

Jag skulle säga att båda är bra, ta den som känns smidigast och har de funktioner du vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...