Jump to content
Annons

nytt med camilla spelar melodica


olke

Recommended Posts

* LÅTNAMN: A grand galaxy of zippy tunes / the marriage union (bonusspår 😄)

* ARTIST/GRUPP: Camilla spelar melodica

* GENRE: Bestäm själv

* LÅTLÄNGD: 4:53 / 3:25

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Zaar

* PRODUCENT: Kristoffer Zaar

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3@192kbps

* STORLEK: 7mb / 4,9mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK:

-

[pm:a för länk...]

What say you folks?

Redigerat av olke
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här är hur bra som helst. Som alltid när du postar nån låt.

"A Grand Galaxy of Zippy Tunes" - Känns som en låt till en roadmovie. Monoton, suggestiv och riktigt bra. Otroligt flippad men clean melodi i början. Grymt snyggt när röstsamplingen kommer in, vid 1.48 och sen igen vid 3.22, tillsammans med en"ljudmatta". Gillar även när du bryter av vid 2.24 och tar bort melodin lägger dit en "matta" och ändrar trumsamplingen lite grann. Bra produktion, tycker inte att du behöver ändra nåt.

"The Marriage Union" - Rätt cool låt. Bisarr percussion. Får lite Boards of Canada känsla på de småvridna syntljuden (inte säker på vad det är). Men helt sinnesjukt clean röstsampling i bakgrunden 😄.

Link to comment
Dela på andra sajter

@Bone: yeah 🥰

kul att det gillas!

Tyckte att beatet och samplingen i the marriage union passade bra ihop.. Ville ha samplingen i centrum, och försökte väl inte direkt göra en sån; "ooo vilken skön låt", utan förväntade mig väl snarare en reaktion i stil med; "haha. cool låt".. Vox:en är för jävla grym bara tycker jag 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj...

A grand galaxy of zippy tunes

Som vanligt riktigt skön!

Gillar speciellt det fina flowet du har i den. Flyter på sådär mjukt och fint men ändå Med en definerad riktning..Eller hur man ska utrycka det.

Riktigt najs. Behövs inga ändringar på den int.

The marriage union

Hehe. Sköna lyrics!! Skitgrymmt!... Som du sa så är dett ju mer en cool låt. Riktigt cool! 🥰

Bra jobbat! Bra jobbat!

//Pazo: Ditt #1 fan

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gör sjukt bra produktioner 🙁🙂😆

Det här är ju fulländat som det är (speciellt första låten av de två). Men skulle gärna vilja se dig göra en låt med sång... Nån vemodig sångerska med mycket känsla i rösten.

😠

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

@knop3se: min flickvän 🙂

@pennudd: Sång säger du.. Vet inte om du hört, men samplade nina simone i en låt: http://camilla.spelar.melodica.se/files/Ca...20don't.mp3

Lite sång på den iaf 🙂

kul att det gillas!

Är medveten om att bonusspåret är lite keff mixat, har inte lagt nån tid på det direkt.. mest en kul sampling.

tack för lyssning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra! Arpeggiona får mig att tänka på Grandaddy, på ett bra sätt. Det låter fint som snus, och låten är toppenkanonen.

Det enda jag har att klaga på är bandnamnet som jag stört mig på länge nu 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack alla för lyssning!

Kul att det gillas..

Jag orkar inte fixa nån CD just nu, ska hitta nåt skivbolag som kan fixa det åt mig istället, hehe 🙂

@mornel: Du får leva med namnet är jag rädd... En populär forkortning på namnet är annars CSM, om du gillar det bättre 🙂

@Linus: damn straight! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte gillat de två innan denna 😠 Smaksak kanske ? Men denna är riktigt bra 🙁 Håller med om bandnamnet

Det enda jag har att klaga på är bandnamnet som jag stört mig på länge nu
Camilla - enbart - vore bra - som förslag - funkar internationellt oxo 😉 Annars inte mycket säga om production etc.

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...