Jump to content
Annons

Ny låt från pennudd


pennudd

Recommended Posts

LÅTNAMN: latenight show

ARTIST/GRUPP: -

GENRE:Disco

LÅTLÄNGD:ca 2.40

KOMPOSITÖR:Markus N, Ulrika Ö, Gustav M

PRODUCENT:Markus N

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 3.6 Mb

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK:

Min tanke från början var att jag skulle göra en houselåt och sampla hela låten som den är nu och göra om den helt. Men det orkar jag inte... 🙂

Kom gärna med synpunkter

Tack för att ni har lyssnat... Behövde få lite peppning... 😉

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hohooo! Tack snälla du för att du inte remixade den till house. Den är ju perfekt som den är! Det är ju sån't här man vill höra (och göra)! 😉

Mycket, mycket bra! This one stays in my MP3-folder!

Får nog dela ut en 4+ av 5 här! 😄

EDIT: Har inte grottat ner mig i tekniska detaljer som ljudbild, etc. Dels är jag för dålig på sån't, och så tycker jag att låten i sig själv är så bra att det andra blir oväsentligt i MINA öron. 🙂

EDIT 2: Måste berömma lite till bara. Mycket bra och passande sångröst också. Fler 70-tals-disco-låtar med denna ljuva röst, please.

Mvh

/Christian

Redigerat av Kraset
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritiken... kul att du gillar den. Jo, hon sjunger fantasktiskt bra... Första tagningen 🥰

Nog för att det gick fort och smidigt att Göra låten... Men jag tror att det får vara nog med 70-talsdisco för min del. I alla fall på ett tag. Det roligaste är att prova nya saker att göra. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

essingen (oregistrerad)

väldigt bra arr. supersnygga stråkar o blås, o discobasen sitter ju som en keps. och som sagt, hon sjunger väldigt bra. vid första lyssningen tyckte jag att melodin var lite plain men andra gången satte sig refrängen riktigt ordentligt. bra jobbat!

/essingen

PS, om du orkar nån gång vore det kul att höra en house version

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig. Variation är kul. Men om jag hade kunnat göra en sådan låt hade jag nog fortsatt med liknande låtar ett bra tag. 😛

Jag hade aldrig gjort 70-tals disco före den här låten... inte lyssnat speciellt mycket på det heller. Snappade mest upp klycshor från disco eran känns det som. 🙂

Men prova göra en sån här låt... Det kändes inte som det var nåt som man fastnade på...

Det är ju ganska simpla ackord och sånt...

Link to comment
Dela på andra sajter

väldigt bra arr. supersnygga stråkar o blås, o discobasen sitter ju som en keps. och som sagt, hon sjunger väldigt bra. vid första lyssningen tyckte jag att melodin var lite plain men andra gången satte sig refrängen riktigt ordentligt. bra jobbat!

/essingen

PS, om du orkar nån gång vore det kul att höra en house version

tackar tackar...

jo... om jag har väldigt tråkit nån gång så ska jag sätta mig och göra en houseversion... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
väldigt bra arr. supersnygga stråkar o blås, o discobasen sitter ju som en keps. och som sagt, hon sjunger väldigt bra.

Kunde inte sagt det bättre själv. Diggar stenhårt.

Är faktiskt mäkta imponerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter pro som attan - men det är alldeles för stiff för att vara disko imo, all rytmisk betoning på 1-3, tillbakahållen tråkig sång och en ganska platt låt.

Disko är ju glädje eller åtminstone starka känslor, här låter det rätt mycket melodifestival, minus en tydlig hook.

Sångljudet är superfint, varmt och snyggt. Alla instrument sitter perfekt i mixen, hantverket är långt över demonivå.

Jobbar du med reklammusik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter pro som attan - men det är alldeles för stiff för att vara disko imo, all rytmisk betoning på 1-3, tillbakahållen tråkig sång och en ganska platt låt.

Disko är ju glädje eller åtminstone starka känslor, här låter det rätt mycket melodifestival, minus en tydlig hook.

Sångljudet är superfint, varmt och snyggt. Alla instrument sitter perfekt i mixen, hantverket är långt över demonivå.

Jobbar du med reklammusik?

nope... har aldrig gjort reklammusik... ibland har man tur med mixen bara. Känns som det är ganska enkelt att mixa när det inte är så stort arr...

jobbar mot förlag endast och min förläggare sågade låten längs fotknölarna... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt snygg produktion och jävulskt bra sång, hon låter även snygg! 😱  Är hon det?! 😱  Disco är kanske inte min grej men det här var riktigt bra..

Give us more! :rolleyes:

Jag har länge funderat över det där... Hur låter man egentligen snygg? 😕

Edit: och för övrigt vill jag öckså höra låten.

Redigerat av claypool
Link to comment
Dela på andra sajter

jobbar mot förlag endast och min förläggare sågade låten längs fotknölarna... 

----

Och jag är säker på att du fattar varför.

Jag fattar ingenting.

🙂

Enda anledningen till att man kan _såga_ en sån här låt längs fotknölarna måste vara att man inte gillar genren. Är din förläggare en house/techno snubbe som inte gillar melodiösa låtar med catchig refräng, eller?

Nej... anställ mig som coach istället, så fixar vi det här, kompis. 😆

Mvh

/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda anledningen till att man kan _såga_ en sån här låt längs fotknölarna måste vara att man inte gillar genren.

Eh, nej?

Låten har det mesta, utom en stark hook. Då är det svårt att sälja in,

konstigare än så är det inte.

Svårt för vänner av typ.... King Diamond att avgöra kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... njae... vet faktiskt inte vem King Diamond är?? (Har det något med hårdrock att göra?) Själv gillar jag mest melodiös musik, 70-tals-disco, EarthWind&Fire, BoneyM, soundtracket till Shaft, etc, etc, även om jag börjat lyssna lite på "snäll hårdrock" på sista tiden a-la 70/80-tal, på den tiden när även hårdrocken var ganska melodiös.

Jag tycker den här låten har klart 70-tals-disko-sound (kanske inte ljust i stil med de artister jag precis nämnde), men den har en skön hook i _mina_ öron. Låter lite som en låt i schlagerfestivalen för några år sedan från... Litauen? Den hette "You've got style" och den var himla skön.

Det verkar iaf som om förläggaren och du har samma musiksmak och så är ju smaken precis som baken, delad och tur är väl det! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...