Jump to content
Annons

Crusader of Steel!


Recommended Posts

Hej, har kommer en låt vi spela in igår. Vi tycker det är kul att driva om mjuka killar som spelar farlig metal där de sjunger om drakar och demoner, så vi ska tänkte göra en bra skiva med just epic/heavy-metallåtar.

* Crusader of steel

* ARTIST/GRUPP: Myrtar

* GENRE: Epic metal

* LÅTLÄNGD: 5.04

* KOMPOSITÖR: Linus, Oscar (Mintel lite grann)

* PRODUCENT: Linus

* EV. MEDVERKANDE: Oscar, Mikael

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6,96 MB

* STATUS: Ev. demospår

* LÅTLÄNK: http://brandman.dmusic.com/

Skriv gärna om ni tyckte den var go.

Inspirationskälla: Iron Maiden

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skriver medan jag lyssnar!

Låter som en låt från Virtual XI. Jag blev besviken faktiskt! Om ni skall ha Iron Maiden som inspirationskälla kan ni väl ta rätt era?

Sången låter inte bra rent ljudtekniskt... Gitarrerna behöver fixas till ganska mycket.

Men med tanke på att du är ganska färsk inom datorinspelning var det på det stora hela bra. Det låter trots allt ganska likt Iron Maiden.

Bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

introt låter tunnt och mesigt, gärna hårdare gitarr ljud, svårt att höra mer för det hackar i ljudet när jag försöker lyssna. av det lilla jag hörde så rekommenderar jag mer lyssning på maidens 2 bästa plattor (= de 2 första) kolla även upp

savage grace: "master of disguise" som maiden fast skitigare, andra plattan "after the fall from grace" är också helt ok.

hörde precis lite gitarrsolon och det låter inte dumt alls. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

ja men vi föröker ej att göra en maiden låt, utan att vi drog lite typiska maiden saker som lugn Em vers med cruise o sen Em , c, d a g osv o verser o sånt. aja, jo det låter inte bra ljudtekniskt men orkade inte denna gången, många av spåren är halvtaskiga, men ja tycker sången blev bra (tyvärr så clipper den galet) 😱

Ethernal låten du tänker på heter nog "The Educated Fool"!

Redigerat av Linus Aegman
Link to comment
Dela på andra sajter

Introt låter väldigt mycket Maiden, tycker jag. 😮 Fast det behöver ju förstås inte vara något fel med det...

Tyckte gitarren lät halvt ostämd, alternativt dåligt intonerad på sina ställen. Tonen var också kanske lite tråkig.

Intressant solo dock. (Eller om man ska kalla det melodislinga.) Själva låten i sig fungerar helt klart, det tycker jag! Önskar bara du hade en bättre sångare...inget illa menat såklart. 😆

Då jag inte kan mixa själv överhuvudtaget, låter jag någon annan ge närmare tips där, jag kan bara utgå ifrån vad jag själv gillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fattar inte grejen.

Är meningen med detta att driva med "de mjuka killarna som sjunger om drakar och demoner"?

Hursomhelst så var stavningen av låttiteln på dmusic kul.... "Crusaders of Steal", vilket kanske är meningen med hela låten och maiden soundet? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

mintel (sång) sjöng över sin förmåga och allal tyckte det blev bra. Angånde min ostämnde gitarr är det inget att göra åt. Men, ska köpa en ny efter jul som tyvärr tar

6 - 9 att få den tillverkad och skickad !

Har en hemsida nu också :

http://myrtar.dinstudio.com/index.htm (använd explorer, firefox är ej bra för sidan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...