Jump to content
Annons

Tjena och goodbye


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Har inte bredband och dĂ„ de flesta hĂ€r som laddar upp pĂ„ Demoforumet envisas đŸ€Ș och bara kör högupplöst sĂ„ blir det svĂ„rt för en annan att lyssna. KĂ€nns konstigt att inte kunna Ă„tergĂ€llda nĂ€r folk Ă€r trevliga och lyssnar pĂ„ mina grejor sĂ„ en fĂ„r sĂ€ga tack och hej för mej. Drar ut igen till den internationella siterna och Sound Click.

Göran

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Har inte bredband och dĂ„ de flesta hĂ€r som laddar upp pĂ„ Demoforumet envisas đŸ€Ș och bara kör högupplöst sĂ„ blir det svĂ„rt för en annan att lyssna. KĂ€nns konstigt att inte kunna Ă„tergĂ€llda nĂ€r folk Ă€r trevliga och lyssnar pĂ„ mina grejor sĂ„ en fĂ„r sĂ€ga tack och hej för mej. Drar ut igen till den internationella siterna och Sound Click.

Göran

Sakta i backarna hÀr Sven! Du fÄr inte lÀmna! Du kan ju fortfarande slÀnga upp dina egna grejer! Eller skaffa adsl eller ngt!

TÀnk igenom det en gÄng till!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har inte bredband och dĂ„ de flesta hĂ€r som laddar upp pĂ„ Demoforumet envisas 😉 och bara kör högupplöst sĂ„ blir det svĂ„rt för en annan att lyssna.

NÄgot att tÀnka pÄ. Man kan ju lÀgga upp, som en del brukar göra, tvÄ versioner av sin lÄt, dÀr ena versionen Àr rejÀlt lÄgupplöst sÄ Àven modemare kan ladda hem. Verkar lÄten intressant sÄ kan vederbörande dÄ avsÀtta tid att tanka hem den högupplösta versionen. Att sitta och vÀnta tio minuter pÄ en lÄt som sen inte alls hör hemma i en genre man sjÀlv lyssnar pÄ verkar inte sÀrskilt muntert.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har inte bredband och dĂ„ de flesta hĂ€r som laddar upp pĂ„ Demoforumet envisas  😉 och bara kör högupplöst sĂ„ blir det svĂ„rt för en annan att lyssna. KĂ€nns konstigt att inte kunna Ă„tergĂ€llda nĂ€r folk Ă€r trevliga och lyssnar pĂ„ mina grejor sĂ„ en fĂ„r sĂ€ga tack och hej för mej. Drar ut igen till den internationella siterna och Sound Click.

Göran

Om du inte visste det sÄ Àr detta ingen 2Ärs kurs pÄ gymmnasiet som man bara kan hoppa av bara sÄdÀr. HÀr kommer man in men aldrig aldrig ut (inte levande iaf), sÄ som sagt bÀst du tÀnker igenom detta bÄde en och tvÄ gÄnger till!

Redigerat av DjBox
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om jag har fattat rÀtt sÄ skall lÄgupplöst Ogg Vorbis vara rÀtt ok. Det funkar vÀl pÄ Mac ocksÄ? Om sÄ, varför inte lÀgga upp en lÀnk med det dÄ? SvÄrt Àr det vÀl inte.

http://www.vorbis.com/

http://en.wikipedia.org/wiki/Vorbis

LÄt inte latheten fÄ folk att lÀmna!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har inte bredband och dÄ de flesta hÀr som laddar upp pÄ Demoforumet envisas :rolleyes: och bara kör högupplöst sÄ blir det svÄrt för en annan att lyssna. KÀnns konstigt att inte kunna ÄtergÀllda nÀr folk Àr trevliga och lyssnar pÄ mina grejor sÄ en fÄr sÀga tack och hej för mej. Drar ut igen till den internationella siterna och Sound Click.

Göran

Dessutom sÄ lyssnar jag ju för att jag tycker att du gör schyssta lÄtar och inte bara för att du ska lyssna pÄ mina! Skaffa bredband vetja sÄ Àr ju problemet ur vÀrlden!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 veckor senare...
Burnin Sven (oregistrerad)

Fan nu mĂ„r man ju nĂ€stan kasst nĂ€r man lĂ€ser alla snĂ€lla inlĂ€gg + att jag faktiskt blivit med ADSL och kĂ€nner mig som en modemsvikare. Kunde inte lĂ„ta bli att hoppa pĂ„ ADSL det kom helt plötsligt till byn hĂ€r, Telia mĂ„ste ha blivit tokiga pĂ„ nĂ„tt sĂ€tt. Gratis intrĂ€de och modem 2 mĂ„n avgiftsfritt och skaplig prestanda fan lĂ„ter som en telia reklamgubbe nu 😄 . Det som fanns att fĂ„ hĂ€r förut var via den lokala fjĂ€rrvĂ€rmeleverantören (löjligt dyr ingĂ„ngsavgift) som försökte att muta in reviret men tji fick dom, man bugar och bockar för telia.

Till alla som har det som jag hade det förr kolla med telia det kanske Àr sÄ att dom Àr pÄ G nu lite över allt i obyggderna hÀr i landet. Kommer dock alltid att ha ett lofilÀge pÄ mina lÄtar det kan jag lova.

VÀnligen Göran

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Fan nu mĂ„r man ju nĂ€stan kasst nĂ€r man lĂ€ser alla snĂ€lla inlĂ€gg + att jag faktiskt blivit med ADSL och kĂ€nner mig som en modemsvikare. Kunde inte lĂ„ta bli att hoppa pĂ„ ADSL det kom helt plötsligt till byn hĂ€r, Telia mĂ„ste ha blivit tokiga pĂ„ nĂ„tt sĂ€tt. Gratis intrĂ€de och modem 2 mĂ„n avgiftsfritt och skaplig prestanda fan lĂ„ter som en telia reklamgubbe nu 😳 . Det som fanns att fĂ„ hĂ€r förut var via den lokala fjĂ€rrvĂ€rmeleverantören (löjligt dyr ingĂ„ngsavgift) som försökte att muta in reviret men tji fick dom, man bugar och bockar för telia.

Till alla som har det som jag hade det förr kolla med telia det kanske Àr sÄ att dom Àr pÄ G nu lite över allt i obyggderna hÀr i landet. Kommer dock alltid att ha ett lofilÀge pÄ mina lÄtar det kan jag lova.

VÀnligen Göran

Betyder det att du stannar?!!

Jag lovar i alla fall att fortsÀtta bÀttra mig med upplÀgg (till jul la jag upp sista lÄten i 5(!) upplösningar och jag skall försöka hitta bÀttre komprimeringar).

SĂ„: Nu finns ingen anledning att dra. VĂ€lkommen tillbaka 🙁😉😼

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

UrsÀkta jag glömde kolla hÀr igen.

Jo IÂŽm back to stay sĂ„ nu blir det brĂ„tt att hinna med alla stĂ€llen jag brukar förpesta 😄 .

Tackar igen

Göran

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

UrsÀkta jag glömde kolla hÀr igen.

Jo IÂŽm back to stay sĂ„ nu blir det brĂ„tt att hinna med alla stĂ€llen jag brukar förpesta 😄 .

Tackar igen

Göran

Bra! Blev lite orolig dĂ€r innan 😄

Hehe det Àr kul att du Àr tillbaks.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

+ att jag faktiskt blivit med ADSL och kÀnner mig som en modemsvikare. Kunde inte lÄta bli att hoppa pÄ ADSL det kom helt plötsligt till byn hÀr, Telia mÄste ha blivit tokiga pÄ nÄtt sÀtt.

Jag tror inte att ditt modem kĂ€nner sig sviket av dig. 😄

Trevligt att du hittar tillbaka hit alltsÄ!

EDIT: Vilken by?

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Sya heter samhĂ€llet dĂ€r jag huserar ligger i Östergötland mellan Linköping och Mjölby stan dĂ€r dom fick för mycke svenskt kaffe pĂ„ grisfesten 😉 . Tackar igen för de vĂ€nliga orden, mitt modem har alltid en hedersplats i mitt hjĂ€rta klappar det ömt mellan varven :rolleyes: .

Göran

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...