Jump to content
Annons

William Johansson - Millenium


WeeJay

Recommended Posts

LÅTNAMN: Millenium

ARTIST/GRUPP: William Johansson

GENRE: Synth... (tror jag)

LÅTLÄNGD: 04:19

KOMPOSITÖR: William Johansson

PRODUCENT: William Johansson

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4mb

STATUS: Färdig demo

Redigerat av WeeJay
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad använder du för synthljud? Det låter lite väl GM-standard om dom...

Du utnyttjar inte heller hela frekvensspektrat särskilt väl. Sitter iofs med dåliga hörlurar, men det känns som att det mest är hihatsen som står för diskanten medans syntharna är väldigt dova och fadda...

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Jakkz (oregistrerad)

Detta borde ju tilltala mig, men det gör det inte. vissa slingor är rätt bra men jag håller med android att låten skulle göra sig bättre med bredare ljudbild samt bättre text/sång.

/J

GM står för övrigt för General MIDI.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här behövs det en hel del jobb.

Mixen behöver en hel del jobb, mestadels är det nog att sången måste flyttas bak lite. Det är väldigt hög volym på den nu jämfört med resten.

Själva synthspelandet låter inte så tajt, så det måste nog slipas en del på. Viss känsla är alltid välkommet istället för rak kvantisering, men detta håller inte.

Synthgenren brukar väl inte alltid ha så djuplodande texter kanske, men detta är nästan lite väl, samt att uttalet inte är det vassaste.

Tunga kommentarer kanske, men alla börjar någonstans. Kämpa och bit tag i de delarna som brister så kommer du utvecklas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här behövs det en hel del jobb.

Mixen behöver en hel del jobb, mestadels är det nog att sången måste flyttas bak lite. Det är väldigt hög volym på den nu jämfört med resten.

Själva synthspelandet låter inte så tajt, så det måste nog slipas en del på. Viss känsla är alltid välkommet istället för rak kvantisering, men detta håller inte.

Synthgenren brukar väl inte alltid ha så djuplodande texter kanske, men detta är nästan lite väl, samt att uttalet inte är det vassaste.

Tunga kommentarer kanske, men alla börjar någonstans. Kämpa och bit tag i de delarna som brister så kommer du utvecklas.

Hmm vet inte vart jag ska börja...

Synthspelandet... Det är såhär jag vill ha det... Avskalat inga konstigheter utan bara rakt fram, nästan monotont. Känsla ska inte finnas i melodin utan den ska vara så som den är (plastig?). Uttalet ska inte vara exakt korrekt heller (Varken Jean Michel Jarre eller Kraftwerk är några experter på uttal 😳 om man nu ska vara fräck och jämföra sig lite), det är meningen. Texten är meningen att vara så som den är.

Sedan kan jag hålla med om mixen, lite för högt "prat" (sång kallas väl ändå detta inte?)

Redigerat av WeeJay
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...