Jump to content
Annons

mighty eyes


karl

funkar???  

7 röster

  1. 1. funkar???

    • 1.yes
      6
    • 2. no
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN:mighty eyes

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float

LÅTLÄNGD:3:20

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:-05

FORMAT: (ex. mp3

STORLEK: (ex.4.6megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig

Mighty eyes

En liten låt som kom.....vet inte om sångljudet funkar eller om nå't funkar överhuvud taget....så...alla experts kom igen och ge kritik......

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja vad säger man, du spottar ur dig den ena sköna låten efter den andra...nonstop.

Sången är som vanligt hur skön som helst 😛 med undantaget att den distar lite lätt vid 1:10. :rolleyes:

Underbar närhet i sången vid 1:28...me like. 😆

Skönt jobbat karl!

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen vilken energi du har! Sköna ackordgångar som alltid och vilket schysst blås på refrängen, passar perfekt, vad är det? GIGA? Har du dubbeltrackat sången? Låter bra tycker jag. Genomgående bättre ljud i dina alster nu men man hör nåt surr på slutet. God musik för nattlyssning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för öronen djonas.....ska jobba vidare med nivåerna...har inte full koll 😏:rolleyes: men kul att du gillar närheten 😕

(e)....jag borde egentligen sova men jag kollade in Pinters nobeltal och sedan en flukt igen på forumet.....Ja, jag är tillbaka där jag började med dubbad sång 😏:rolleyes: jag gillar det 😕 blåset är edirol orchestratromboner men jag har nå't strul med cubase när ja spelar in audio, det blir nå't sprak på gitarr och sång och jag vet inte vad det är..... 🙁 annars känns det som jag går på tomgång just nu 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt får man lust att sälja 😉

Skulle nog centrera leaden om jag var du, det blir lite fladdrigt som det är nu. Oftast bättre att få stereo effekt på lead genom ett stereodelay tex. (tycker jag)

Härlig låt som puttrar på sådär skönt.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Låtmässigt är detta hur skönt som helst, bra gitarr o sköna trombonharmonier. 😉

Jag skulle kanske testa att lägga sången i mitten och ett gitarrspår längst ut till höger samt ett gitarrspår längst ut till vänster med en anings förskjutning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ja nu har jag "solat" klart! 🙂

Bortsätt från clipingen (ptektrumljud?) så tycker jag att detta är en lysande låt. Tycker att du nu ta steget fullt ut och gå förbi demostadiet. Detta ÄR en låt man får ett bra skivkontrakt på. Detta skulle lätt tilltala Phil Collins alla fans. Du har en så särpräglad röst och stil att hälften vore nog.

Nu har "Ship" blivit om- och ackter-seglat av dig. BASTA! 😏🙂

Skall fortrsätta med att sola till denna låt ett par timmar till nu! 😆

Oj vilket omdömme, Karl...

Ta åt dig! Det är rätt åt dig 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ja nu har jag "solat" klart!  😎

Bortsätt från clipingen (ptektrumljud?) så tycker jag att detta är en lysande låt. Tycker att du nu ta steget fullt ut och gå förbi demostadiet. Detta ÄR en låt man får ett bra skivkontrakt på. Detta skulle lätt tilltala Phil Collins alla fans. Du har en så särpräglad röst och stil att hälften vore nog.

Nu har "Ship" blivit om- och ackter-seglat av dig. BASTA! 😉  🙂

Skall fortrsätta med att sola till denna låt ett par timmar till nu!  😉

Oj vilket omdömme, Karl...

Ta åt dig! Det är rätt åt dig 😉

Så ja nu har jag "solat" klart!  😎

Bortsätt från clipingen (ptektrumljud?) så tycker jag att detta är en lysande låt. Tycker att du nu ta steget fullt ut och gå förbi demostadiet. Detta ÄR en låt man får ett bra skivkontrakt på. Detta skulle lätt tilltala Phil Collins alla fans. Du har en så särpräglad röst och stil att hälften vore nog.

Nu har "Ship" blivit om- och ackter-seglat av dig. BASTA! 🙂  🙂

Skall fortrsätta med att sola till denna låt ett par timmar till nu!  😉

Oj vilket omdömme, Karl...

Ta åt dig! Det är rätt åt dig 😉

Jag vet... 😏 kanske inte helt juste att inte gå iväg mera 🥰 men det är klart jag blir glad åt den fina kritiken....men som person har jag svårt att gå iväg för mycket....Tack Tack Tack

Låten....mitt vanliga dilemma...alldeles för fort jobbat, kanske högst en timme...men samtidigt så tycker jag att man fångar känslan i första tagningen och den är svår att få fatt i när man ska göra om och om igen. Refrängen som jag är mest nöjd med är första tagning och den fick en nerv som jag tycker om.....sedan om detta är något för ett skivbolag det har jag noll koll på... 😕🙁 Tack igen.... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Karl, det är inte lätt att hinna med i ditt tempo.

Återigen en jättebra låt med bra sång och cool arr.

Du kanske kunde bredda och höja blåset lite :rolleyes:

Kanske lite mer botten på refrängen eller vad det kallas (när trummorna kommer in). Åsså lite mindre abrupt slut. Annars inget att anmärka på. Jäkligt shysst gitarrsound (och lir).

Nu får du fan ta och spela in en platta. Gör som Soundtracks of our lives tänkte göra;

De hade så mkt material så dom övervägde att ge ut ett trippel-album som debut! Snacka om kommersiellt självmord 😄😄😄

Nåväl, med din produktion kan du vaska fram en 10-15 rejäla guldklimpar till ett strålande debut-album........Vad blir artistnamnet?

Jag föreslår: Karlicon13.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Karl, det är inte lätt att hinna med i ditt tempo.

Återigen en jättebra låt med bra sång och cool arr.

Du kanske kunde bredda och höja blåset lite 😏

Kanske lite mer botten på refrängen eller vad det kallas (när trummorna kommer in). Åsså lite mindre abrupt slut. Annars inget att anmärka på. Jäkligt shysst gitarrsound (och lir).

Nu får du fan ta och spela in en platta. Gör som Soundtracks of our lives tänkte göra;

De hade så mkt material så dom övervägde att ge ut ett trippel-album som debut! Snacka om kommersiellt självmord 😏😱😆

Nåväl, med din produktion kan du vaska fram en 10-15 rejäla guldklimpar till ett strålande debut-album........Vad blir artistnamnet?

Jag föreslår: Karlicon13.gif

Tack pwayne för öronen...ska greja till med balansen , trummorna försvinner i refrängen,kanske ett litet stick etc. sedan nämner du skiva..javisst om orken finns...jag körde på lite för hårt sist det var dags så jag tar det nog lite lugnt ett tag....skapandeprocessen känns klart roligare men vad tiden lider vore en skiva kul också..... 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...