Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag har problem att få igång min midi ordentligt. Använder Cubase SX 3, Windows XP och M-audio Firewire 410. När jag har laddat en softsynth i Cubase och sedan sitter och spelar på mitt digitalpiano(roland fp-3) så funkar allt bra men bara i någon minut för sen så får inte cubase in några midisignaler. Har testat reset i midimenyn, kollat att inställningarna stämmer i device setup. Vet inte vad det kan vara. Någon som har en idé?

Annons
Posted

Jag har aktiverat "use system timestamp" i Cubase då jag har läst att det skulle vara att rekommendera. Om jag startar om Cubase eller går in i device setup och kör en reset på directmusic midin så funkar det igen. Men precis som förut så stängs den av någon minut senare.

• 4 months later...
Posted

Problemet var firewiren i min dator, Dell Inspiron 9300. Alla problem har lösts av att jag köpte en Belkin Firewire Adapter. Så nu vet ni andra som har samma problem hur man löser shiten. 🙂