Bunga Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 (redigerat) Nu har de börjat slĂ€ppa banden till nĂ€sta Ă„rs SRF, klara hittills: DEEP PURPLE (UK) (Ujuj!) JOURNEY (US) W.A.S.P. (US) (Ses dĂ€r Thimmie..? đ JEFF HEALEY BAND (CAN) CELTIC FROST (CH) STRYPER (US) NEVERMORE (US) DORO (D) GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US) CACTUS (US) METAL CHURCH (US) CATHEDRAL (UK) THE SWEET (UK) EASY ACTION (S) KROKUS (CH) EVERGREY (S) (Tjoho!! đ ) JADED HEART (D) LORD BELIAL (S) FIREWIND (S) RAISE HELL (S) THE STORYTELLER (S) Edit: uppdaterat.. Redigerat 3 december 2005 av Bunga
DĂ„ligtGehör Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 W.A.S.P (US) (Ses dĂ€r Thimmie..? đ ) W.A.S.P. Ăr inte det de dĂ€r hemskingarna som Sievert Ăholm varnade oss för?
Biorno (oregistrerad) Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 W.A.S.P (US) (Ses dĂ€r Thimmie..? đ ) W.A.S.P. Ăr inte det de dĂ€r hemskingarna som Sievert Ăholm varnade oss för? Jo, dom har ju Ă€ven gjort en av vĂ€rldens bĂ€sta lĂ„tar.
Bunga Postat 3 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 3 december 2005 W.A.S.P (US) (Ses dĂ€r Thimmie..? đ ) W.A.S.P. Ăr inte det de dĂ€r hemskingarna som Sievert Ăholm varnade oss för? đ Det kan inte vara lĂ€tt att vara Siewert idag, han lĂ€r ju fĂ„ sĂ„ mycket skit för den dĂ€r debatten.. NĂ„, vad sĂ€ger alla rockers pĂ„ forumet om uppstĂ€llningen hittills? SjĂ€lv ska jag helt klart se Deep Purple och Evergrey, nĂ„got övrigt man inte fĂ„r missa?
Bass Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Riktigt kul att det gÄr bra för Evergrey! Lirade ihop bÄde i Baltimore och i Amsterdam för nÄgra Är sen. Maken till gött band fÄr man leta efter! SjÀlvklart ska jag Äka och titta pÄ dom ^^
Eternal Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Riktigt kul att det gÄr bra för Evergrey! Lirade ihop bÄde i Baltimore och i Amsterdam för nÄgra Är sen. Maken till gött band fÄr man leta efter! SjÀlvklart ska jag Äka och titta pÄ dom ^^ Ja, Evergrey Àr mitt favoriten pÄ den listan! Har bara sett dem live en gÄng men fyfan! Det var det grymmaste jag sett.
Bunga Postat 4 december 2005 TrÄdstartare Postat 4 december 2005 Har bara sett dem live en gÄng men fyfan! Det var det grymmaste jag sett. Har sett dem nÄgra gÄnger nu och ser dem gÀrna mÄnga gÄnger till, lugnt ett av sveriges bÀsta liveband! Deras live-dvd som slÀpptes i somras Àr ju inte dÄligt fet heller.
Vallhagen Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 SjĂ€lv ska jag helt klart se Deep Purple och Evergrey, nĂ„got övrigt man inte fĂ„r missa? Sweet kan ju vara vad som helst. jag har inte lĂ€st pĂ„, men jag antar att det Ă€r Andy Scott och lite kompfolk? Jag sĂ„g en sĂ„n sĂ€ttning nĂ„ngĂ„ng tidigt nittiotal, och det var ta mig f-n hur bra som helst. Teenage Rampage đ !! VĂ€rt att kolla tror jag. *** Men som allt annat; Om man inte "var med" dĂ„, och alltsĂ„ inte kan uppnĂ„ en nostalgikick, sĂ„ kan det nog bli ankskit... jaja... /ebnagn
Eternal Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Har sett dem nÄgra gÄnger nu och ser dem gÀrna mÄnga gÄnger till, lugnt ett av sveriges bÀsta liveband! Deras live-dvd som slÀpptes i somras Àr ju inte dÄligt fet heller. Du, DVD:n Àr nog det bÀsta jag sett! FÄr fan stÄpÀls. Som breaket i Masterplan. Oj oj oj.. MÄste nog kolla pÄ den nu!
Bunga Postat 4 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 4 december 2005 Som breaket i Masterplan. Oj oj oj.. Hehe, ja det Ă€r ju lite kul nĂ€r han börjar pĂ„ fel rad dĂ€r ocksĂ„, "conspira, öh, flöflö".. đ
Eternal Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Som breaket i Masterplan. Oj oj oj.. Hehe, ja det Ă€r ju lite kul nĂ€r han börjar pĂ„ fel rad dĂ€r ocksĂ„, "conspira, öh, flöflö".. đ Haha. Det har jag Ă€rligt talat inte lagt mĂ€rke till. Jag har varit i extas antagligen.
Bunga Postat 4 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 4 december 2005 SjĂ€lv ska jag helt klart se Deep Purple och Evergrey, nĂ„got övrigt man inte fĂ„r missa? Sweet kan ju vara vad som helst. jag har inte lĂ€st pĂ„, men jag antar att det Ă€r Andy Scott och lite kompfolk? Jag sĂ„g en sĂ„n sĂ€ttning nĂ„ngĂ„ng tidigt nittiotal, och det var ta mig f-n hur bra som helst. Teenage Rampage đ !! VĂ€rt att kolla tror jag. *** Men som allt annat; Om man inte "var med" dĂ„, och alltsĂ„ inte kan uppnĂ„ en nostalgikick, sĂ„ kan det nog bli ankskit... jaja... /ebnagn Ja det ska visst vara Scott med lite löst folk. NĂ€, man var ju inte med nĂ€r det begav sig, men det kanske kan va nĂ„t att lyssna in sig pĂ„ Ă€ndĂ„ och hoppas att det inte blir ankskit đź
Altzi Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Kan bli svĂ„rt att toppa Ă„rets artister, men man kan ju alltid smaska pĂ„ wookad Ă€lg !! đ Dio Kansas Dream Theatre Malmsteen Hellfueled Freak Kitchen Saxon Motörhead Sabaton Sammy Hagar M fl.
johahl Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Grymt bra med nevermore! Hoppas att fler svenskar fĂ„r upp ögonen för dem. SĂ„ngaren warrel har en sĂ„ skön och speciell röst och gitarristen jeff loomis Ă€r en snabb jĂ€kel pĂ„ gitarren. Det lĂ€r lĂ€tt bli en höjdpunkt. Sen Ă€r deep purple och evergrey schysst. Steve Morse Ă€r ju en favorit och det Ă€r ballt att han lirar med gamlingarna đ Vad tycker ni om wacken dĂ„? http://www.wacken.com
basshole Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 the sweet SKA man lyssna in sig pÄ, sweden rock eller ej!!! tyvÀrr har andy scott's olika versioner av sweet ofta resulterat i nÄgon form av "smokie" pastisch.. jag sÄg en video nyligen med intervjuer, live klipp etc med the sweet. vÀÀÀldigt sorgligt att se Brian Connely i sÄdan rutten, "fullgubbe" form! i vilket fall visades korta klipp med andy scott's dÄvarande sÀttning och maken till L.A-ism (lÀs: pufflugg, randiga tights, 5-strÀngade basar uppe vid hakan, valley arts gitarrer) har jag aldrig sett.. nÀ ska man uppleva magin med ett av vÀrldens genom tiderna bÀsta band ska man börja nÄnstans vid mars -71 (funny funny) och sedan sluta tvÀrt vid Love Is Like Oxygen -78. förresten Àr nog mick tucker en av vÀrldens mest underskattade trummisar! (och Dag Finn en av vÀrldens vÀrsta gravskÀndare!!)
DĂ„ligtGehör Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Sweet och mĂ„nga andra gamla band. Ăr det lite Spinal Tap-varning dĂ„ đ
musik (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Hej! Jeff Healey Band Ă€r den största överraskningen med tanke pĂ„ att de inte finns mer! Sedan har Randy Bachman with Band lovat att komma. Hur det nu blir. VĂ€rsta tĂ€nkbara datum dock för detta! Krockar med FotbollsVM! Fiasko? đł :musik
Thimmie Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Nu har de börjat slĂ€ppa banden till nĂ€sta Ă„rs SRF, klara hittills: W.A.S.P. (US) (Ses dĂ€r Thimmie..? Edit: uppdaterat.. Wow! DĂ€r ja! Jag har sett dem en gĂ„ng innan. Men det Ă€r klart frestande att kolla in dem igen! đ
Torre Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 (redigerat) JOURNEY (US)W.A.S.P. (US) (Ses dĂ€r Thimmie..? đ STRYPER (US) SWEET CACTUS (US) METAL CHURCH (US) KROKUS (CH) Edit: uppdaterat.. Vilket Ă„rtionde lever vi i egentligen?đ Redigerat 5 december 2005 av Torre
JJRockford Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Bra musik Ă€r tidlös. Sweet har gjort en rejĂ€lt gĂ€ng fantastiska lĂ„tar (dĂ„ tĂ€nker jag ju inte frĂ€mst pĂ„ tuggummi-popen eller Ballroom Blitz) och den nuvarande sĂ€ttningen turnerar ju ganska flitigt, och för generallt sett vĂ€ldigt bra recensioner. Har Ă€ven sett lite halvdĂ„liga videos pĂ„ internet, och det lĂ„ter vĂ€ldigt bra om dom i a f! LĂ€ste i senaste numret av Sweden Rock Magazine att Ritchie Blackmore skulle kunna tĂ€nka sig att göra ett gig med Mark II-sĂ€ttningen av Deep Purple, men inte sĂ„ mycket mer (enligt honom har dom ett vĂ€ldigt tokigt management). Hade ju varit rĂ€tt coolt om det blev pĂ„ SRF i sĂ„dana fall. Ăven om det kanske inte Ă€r sĂ„ troligt. Tycker annars att Steve Morse Ă€r en vĂ€ldigt duktig gitarrist, men passar dĂ„ligt i Purple med sitt pĂ„ tok för fusion-inspirerade spel. Eller vad det nu kallas. Vad kan man hoppas pĂ„ fler för band? SjĂ€lv hade jag gĂ€rna sett att dom plockade dit Return, ett riktigt bra live-band med ett rejĂ€lt knippe riktigt bra lĂ„tar. Savatage, om dom nu existerar fortfarande, hade nog gjort sig bra pĂ„ festivalen ocksĂ„.
denton (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Jag har hör lösa rykten om Bon Jovi, Aerosmith, Def Leppard men som sagt det Àr rykten.
Andy_L Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Stryper (80-tals kristen rock) ska enligt whitemetal listan spela pÄ Sweden rock..
Thimmie Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 JOURNEY (US) W.A.S.P. (US) (Ses dĂ€r Thimmie..? đ STRYPER (US) SWEET CACTUS (US) METAL CHURCH (US) KROKUS (CH) Edit: uppdaterat.. Vilket Ă„rtionde lever vi i egentligen?đź VĂ„ren -85. đ
Micke H Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Nu har de börjat slĂ€ppa banden till nĂ€sta Ă„rs SRF, klara hittills: DEEP PURPLE (UK) (Ujuj!) JOURNEY (US) W.A.S.P. (US) (Ses dĂ€r Thimmie..? đ JEFF HEALEY BAND (CAN) CELTIC FROST (CH) STRYPER (US) NEVERMORE (US) DORO (D) GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US) CACTUS (US) METAL CHURCH (US) CATHEDRAL (UK) THE SWEET (UK) EASY ACTION (S) KROKUS (CH) EVERGREY (S) (Tjoho!! đ ) JADED HEART (D) LORD BELIAL (S) FIREWIND (S) RAISE HELL (S) THE STORYTELLER (S) Edit: uppdaterat.. Mitt band har lirat pĂ„ samma tillstĂ€llning som Raise Hell! Blev Ă€rligt talat riktigt förvĂ„nad nĂ€r jag sĂ„g dem pĂ„ listan, visste inte att de var sĂ„ stora! đ€Ș
Bunga Postat 5 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 5 december 2005 Vad tycker ni om wacken dĂ„? http://www.wacken.com Verkar va en riktigt trevlig festival det ocksĂ„, tyvĂ€rr brukar den ju krocka med Gates of Metal och vi har varit lata och Ă„kt till Gates istĂ€llet. Det Ă€r ju Ă€ndĂ„ ungefĂ€r lika mĂ„nga bra band dĂ€r đ€Ș FĂ„r se hur det blir i framtiden dock đ
Bunga Postat 5 december 2005 TrĂ„dstartare Postat 5 december 2005 Stryper (80-tals kristen rock) ska enligt whitemetal listan spela pĂ„ Sweden rock.. ^^ Enligt Swedenrock-listan ocksĂ„.. đ€Ș
Vallhagen Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 the sweet SKA man lyssna in sig pÄ, sweden rock eller ej!!! Ja det Àr f-n helt rÀtt. Jag kan varmt rekommendera albumen Fanny Adams, Desolation Boulevard och Strung Up (i prioriteringsordning). tjing Bengan
Rix Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 Ska ju helt klart spana in Cactus. Tim Bogert pÄ bas Àr fanimej helt tokig och spelar underbart (om han nu fortfarande Àr med vill sÀga).
punkrockdude Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 Ja det Ă€r f-n helt rĂ€tt. Jag kan varmt rekommendera albumen Fanny Adams, Desolation Boulevard och Strung Up (i prioriteringsordning). Om jag bara kunde rĂ€kna samman alla gĂ„nger min far talat om för mig hur underbar Fanny Adams skivan Ă€r đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.