Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nu har de börjat slÀppa banden till nÀsta Ärs SRF, klara hittills:

DEEP PURPLE (UK) (Ujuj!)

JOURNEY (US)

W.A.S.P. (US) (Ses dĂ€r Thimmie..? 😛

JEFF HEALEY BAND (CAN)

CELTIC FROST (CH)

STRYPER (US)

NEVERMORE (US)

DORO (D)

GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US)

CACTUS (US)

METAL CHURCH (US)

CATHEDRAL (UK)

THE SWEET (UK)

EASY ACTION (S)

KROKUS (CH)

EVERGREY (S) (Tjoho!! 😉 )

JADED HEART (D)

LORD BELIAL (S)

FIREWIND (S)

RAISE HELL (S)

THE STORYTELLER (S)

Edit: uppdaterat..

Redigerat av Bunga
Annons
Biorno (oregistrerad)
Postat

W.A.S.P (US)  (Ses dĂ€r Thimmie..?  😉 )

W.A.S.P. Är inte det de dĂ€r hemskingarna som Sievert Öholm varnade oss för?

Jo, dom har ju Àven gjort en av vÀrldens bÀsta lÄtar.

Postat

W.A.S.P (US)  (Ses dĂ€r Thimmie..?  😉 )

W.A.S.P. Är inte det de dĂ€r hemskingarna som Sievert Öholm varnade oss för?

😛 Det kan inte vara lĂ€tt att vara Siewert idag, han lĂ€r ju fĂ„ sĂ„ mycket skit för den dĂ€r debatten..

NÄ, vad sÀger alla rockers pÄ forumet om uppstÀllningen hittills?

SjÀlv ska jag helt klart se Deep Purple och Evergrey, nÄgot övrigt man inte fÄr missa?

Postat

Riktigt kul att det gÄr bra för Evergrey! Lirade ihop bÄde i Baltimore och i Amsterdam för nÄgra Är sen. Maken till gött band fÄr man leta efter! SjÀlvklart ska jag Äka och titta pÄ dom ^^

Postat
Riktigt kul att det gÄr bra för Evergrey! Lirade ihop bÄde i Baltimore och i Amsterdam för nÄgra Är sen. Maken till gött band fÄr man leta efter! SjÀlvklart ska jag Äka och titta pÄ dom ^^

Ja, Evergrey Àr mitt favoriten pÄ den listan!

Har bara sett dem live en gÄng men fyfan! Det var det grymmaste jag sett.

Postat
Har bara sett dem live en gÄng men fyfan! Det var det grymmaste jag sett.

Har sett dem nÄgra gÄnger nu och ser dem gÀrna mÄnga gÄnger till, lugnt ett av sveriges bÀsta liveband! Deras live-dvd som slÀpptes i somras Àr ju inte dÄligt fet heller.

Postat
SjÀlv ska jag helt klart se Deep Purple och Evergrey, nÄgot övrigt man inte fÄr missa?

Sweet kan ju vara vad som helst. jag har inte lĂ€st pĂ„, men jag antar att det Ă€r Andy Scott och lite kompfolk? Jag sĂ„g en sĂ„n sĂ€ttning nĂ„ngĂ„ng tidigt nittiotal, och det var ta mig f-n hur bra som helst. Teenage Rampage 😆 !! VĂ€rt att kolla tror jag.

Men som allt annat; Om man inte "var med" dÄ, och alltsÄ inte kan uppnÄ en nostalgikick, sÄ kan det nog bli ankskit... jaja...

/ebnagn

Postat
Har sett dem nÄgra gÄnger nu och ser dem gÀrna mÄnga gÄnger till, lugnt ett av sveriges bÀsta liveband! Deras live-dvd som slÀpptes i somras Àr ju inte dÄligt fet heller.

Du, DVD:n Àr nog det bÀsta jag sett! FÄr fan stÄpÀls.

Som breaket i Masterplan. Oj oj oj..

MÄste nog kolla pÄ den nu!

Postat

Hehe, ja det Ă€r ju lite kul nĂ€r han börjar pĂ„ fel rad dĂ€r ocksĂ„, "conspira, öh, flöflö".. 😆

Postat

Hehe, ja det Ă€r ju lite kul nĂ€r han börjar pĂ„ fel rad dĂ€r ocksĂ„, "conspira, öh, flöflö".. 😆

Haha. Det har jag Àrligt talat inte lagt mÀrke till. Jag har varit i extas antagligen.

Postat

Sweet kan ju vara vad som helst. jag har inte lĂ€st pĂ„, men jag antar att det Ă€r Andy Scott och lite kompfolk? Jag sĂ„g en sĂ„n sĂ€ttning nĂ„ngĂ„ng tidigt nittiotal, och det var ta mig f-n hur bra som helst. Teenage Rampage 😆 !! VĂ€rt att kolla tror jag.

Men som allt annat; Om man inte "var med" dÄ, och alltsÄ inte kan uppnÄ en nostalgikick, sÄ kan det nog bli ankskit... jaja...

/ebnagn

Ja det ska visst vara Scott med lite löst folk. NĂ€, man var ju inte med nĂ€r det begav sig, men det kanske kan va nĂ„t att lyssna in sig pĂ„ Ă€ndĂ„ och hoppas att det inte blir ankskit 😼

Postat

Kan bli svĂ„rt att toppa Ă„rets artister, men man kan ju alltid smaska pĂ„ wookad Ă€lg !! 😄

Dio

Kansas

Dream Theatre

Malmsteen

Hellfueled

Freak Kitchen

Saxon

Motörhead

Sabaton

Sammy Hagar

M fl.

Postat

Grymt bra med nevermore! Hoppas att fler svenskar fÄr upp ögonen för dem. SÄngaren warrel har en sÄ skön och speciell röst och gitarristen jeff loomis Àr en snabb jÀkel pÄ gitarren. Det lÀr lÀtt bli en höjdpunkt.

Sen Ă€r deep purple och evergrey schysst. Steve Morse Ă€r ju en favorit och det Ă€r ballt att han lirar med gamlingarna 😄

Vad tycker ni om wacken dÄ? http://www.wacken.com

Postat

the sweet SKA man lyssna in sig pÄ, sweden rock eller ej!!!

tyvÀrr har andy scott's olika versioner av sweet ofta resulterat i nÄgon form av "smokie" pastisch..

jag sÄg en video nyligen med intervjuer, live klipp etc med the sweet.

vÀÀÀldigt sorgligt att se Brian Connely i sÄdan rutten, "fullgubbe" form!

i vilket fall visades korta klipp med andy scott's dÄvarande sÀttning och maken till L.A-ism (lÀs: pufflugg, randiga tights, 5-strÀngade basar uppe vid hakan, valley arts gitarrer) har jag aldrig sett..

nÀ ska man uppleva magin med ett av vÀrldens genom tiderna bÀsta band ska man börja nÄnstans vid mars -71 (funny funny) och sedan sluta tvÀrt vid Love Is Like Oxygen -78.

förresten Àr nog mick tucker en av vÀrldens mest underskattade trummisar!

(och Dag Finn en av vÀrldens vÀrsta gravskÀndare!!)

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jeff Healey Band Àr den största överraskningen med tanke pÄ att de inte finns mer! Sedan har Randy Bachman with Band lovat att komma. Hur det nu blir.

VÀrsta tÀnkbara datum dock för detta! Krockar med FotbollsVM! Fiasko?

😳

:musik

Postat

W.A.S.P. (US) (Ses dÀr Thimmie..? :rolleyes:

Wow! DĂ€r ja! Jag har sett dem en gĂ„ng innan. Men det Ă€r klart frestande att kolla in dem igen! 😆

Postat (redigerat)
JOURNEY (US)

W.A.S.P. (US)  (Ses dĂ€r Thimmie..?  😆

STRYPER (US)

SWEET

CACTUS (US)

METAL CHURCH (US)

KROKUS (CH)

Vilket Ă„rtionde lever vi i egentligen?🙂

Redigerat av Torre
Postat

Bra musik Àr tidlös. Sweet har gjort en rejÀlt gÀng fantastiska lÄtar (dÄ tÀnker jag ju inte frÀmst pÄ tuggummi-popen eller Ballroom Blitz) och den nuvarande sÀttningen turnerar ju ganska flitigt, och för generallt sett vÀldigt bra recensioner. Har Àven sett lite halvdÄliga videos pÄ internet, och det lÄter vÀldigt bra om dom i a f!

LĂ€ste i senaste numret av Sweden Rock Magazine att Ritchie Blackmore skulle kunna tĂ€nka sig att göra ett gig med Mark II-sĂ€ttningen av Deep Purple, men inte sĂ„ mycket mer (enligt honom har dom ett vĂ€ldigt tokigt management). Hade ju varit rĂ€tt coolt om det blev pĂ„ SRF i sĂ„dana fall. Även om det kanske inte Ă€r sĂ„ troligt. Tycker annars att Steve Morse Ă€r en vĂ€ldigt duktig gitarrist, men passar dĂ„ligt i Purple med sitt pĂ„ tok för fusion-inspirerade spel. Eller vad det nu kallas.

Vad kan man hoppas pÄ fler för band? SjÀlv hade jag gÀrna sett att dom plockade dit Return, ett riktigt bra live-band med ett rejÀlt knippe riktigt bra lÄtar. Savatage, om dom nu existerar fortfarande, hade nog gjort sig bra pÄ festivalen ocksÄ.

denton (oregistrerad)
Postat

Jag har hör lösa rykten om Bon Jovi, Aerosmith, Def Leppard men som sagt det Àr rykten.

Postat

Stryper (80-tals kristen rock) ska enligt whitemetal listan spela pÄ Sweden rock..

Postat

JOURNEY (US)

W.A.S.P. (US)  (Ses dĂ€r Thimmie..?  😄

STRYPER (US)

SWEET

CACTUS (US)

METAL CHURCH (US)

KROKUS (CH)

Vilket Ă„rtionde lever vi i egentligen?😼

VĂ„ren -85. 😎

Postat

DEEP PURPLE (UK) (Ujuj!)

JOURNEY (US)

W.A.S.P. (US)  (Ses dĂ€r Thimmie..?  😉

JEFF HEALEY BAND (CAN)

CELTIC FROST (CH)

STRYPER (US)

NEVERMORE (US)

DORO (D)

GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US)

CACTUS (US)

METAL CHURCH (US)

CATHEDRAL (UK)

THE SWEET (UK)

EASY ACTION (S)

KROKUS (CH)

EVERGREY (S)  (Tjoho!!  😉 )

JADED HEART (D)

LORD BELIAL (S)

FIREWIND (S)

RAISE HELL (S)

THE STORYTELLER (S)

Mitt band har lirat pĂ„ samma tillstĂ€llning som Raise Hell! Blev Ă€rligt talat riktigt förvĂ„nad nĂ€r jag sĂ„g dem pĂ„ listan, visste inte att de var sĂ„ stora! đŸ€Ș

Postat
Vad tycker ni om wacken dÄ? http://www.wacken.com

Verkar va en riktigt trevlig festival det ocksĂ„, tyvĂ€rr brukar den ju krocka med Gates of Metal och vi har varit lata och Ă„kt till Gates istĂ€llet. Det Ă€r ju Ă€ndĂ„ ungefĂ€r lika mĂ„nga bra band dĂ€r đŸ€Ș FĂ„r se hur det blir i framtiden dock 😉

Postat
Stryper (80-tals kristen rock) ska enligt whitemetal listan spela pÄ Sweden rock..

^^ Enligt Swedenrock-listan ocksĂ„.. đŸ€Ș

Postat
the sweet SKA man lyssna in sig pÄ, sweden rock eller ej!!!

Ja det Àr f-n helt rÀtt. Jag kan varmt rekommendera albumen Fanny Adams, Desolation Boulevard och Strung Up (i prioriteringsordning).

tjing

Bengan

Postat

Ska ju helt klart spana in Cactus. Tim Bogert pÄ bas Àr fanimej helt tokig och spelar underbart (om han nu fortfarande Àr med vill sÀga).

Postat
Ja det Àr f-n helt rÀtt. Jag kan varmt rekommendera albumen Fanny Adams, Desolation Boulevard och Strung Up (i prioriteringsordning).

Om jag bara kunde rĂ€kna samman alla gĂ„nger min far talat om för mig hur underbar Fanny Adams skivan Ă€r 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.