Jump to content
Annons

Recommended Posts

Cat (oregistrerad)
Postat

😆 hej...

hur spelar man över ett spår med ett nytt spår utan att det gamla försvinner..........ex, ett spår e färdigt men skulle vilja tilläga lite mer på den....är det nån iställning man kan kanske reglera......???

trevlig helg 😛

cat

Annons
Postat

Skapa ett nytt spår och spela in på det istället! Jag ser ingen anledning till att ha flera saker på samma spår, om det ens går.

Cat (oregistrerad)
Postat

jag tänkte mer på att exempel tilläga nånting extra på en sliga...........

Postat

Vad använder du för program? Har du ett standardprogram (t.ex. Cubase) så kan du bara skapa en ny kanal och spela in slingan där istället.

Postat
jag tänkte mer på att exempel tilläga nånting extra på en sliga...........

Jag förstår det, men det enklaste är att göra det på ett nytt spår.

Postat (redigerat)

Finns en liten inställning som heter "stacked" i transportpanelen vilket innebär att vid varje varv som markören loopar om, skapas ett nytt spår med de midinoter du spelar.

Jag tror att åtminstone fyra av de fem funktionerna nedan funnits i alla tidigare Cubaseversioner. ( alla dessa finns i SX 3 )

Mix, Overwrite, Keep last, Stacked och Stacked 2 (No mute) jag tror de olika funktionerna är rätt självförklarande i vad de gör

Glömde skriva att dessa funktioner används när du spelar in i loopmode.

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.