Cat (oregistrerad) Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 😆 hej... hur spelar man över ett spår med ett nytt spår utan att det gamla försvinner..........ex, ett spår e färdigt men skulle vilja tilläga lite mer på den....är det nån iställning man kan kanske reglera......??? trevlig helg 😛 cat
mornel Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 Skapa ett nytt spår och spela in på det istället! Jag ser ingen anledning till att ha flera saker på samma spår, om det ens går.
Cat (oregistrerad) Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 jag tänkte mer på att exempel tilläga nånting extra på en sliga...........
mtornros Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 Vad använder du för program? Har du ett standardprogram (t.ex. Cubase) så kan du bara skapa en ny kanal och spela in slingan där istället.
mornel Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 jag tänkte mer på att exempel tilläga nånting extra på en sliga........... Jag förstår det, men det enklaste är att göra det på ett nytt spår.
Eternal Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 jag tänkte mer på att exempel tilläga nånting extra på en sliga........... Nämen hallå.... Hur är läget? 🤪
Lundin Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 (redigerat) Finns en liten inställning som heter "stacked" i transportpanelen vilket innebär att vid varje varv som markören loopar om, skapas ett nytt spår med de midinoter du spelar. Jag tror att åtminstone fyra av de fem funktionerna nedan funnits i alla tidigare Cubaseversioner. ( alla dessa finns i SX 3 ) Mix, Overwrite, Keep last, Stacked och Stacked 2 (No mute) jag tror de olika funktionerna är rätt självförklarande i vad de gör Glömde skriva att dessa funktioner används när du spelar in i loopmode. Redigerat 3 december 2005 av Lundin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.