Jump to content
Annons

Kastar Sten på Månen - Refräng-VERSION


pwayne

Recommended Posts

Timecode (oregistrerad)

ja det var ett tag sedan jag hörde låten första gången, närmara bestämt en så där 10 år sedan, och jag kommer ihåg hur jag tjöta på dig att spela in den riktigt ordentligt,tycker som då att det är en av dom absolut bästa låtar jag hört, mixen eeee bra tycker jag, efter att ha hört 20-30 olika, och den håller än, för jag vet ju att den skrevs för länge sen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

ja det var ett tag sedan jag hörde låten första gången, närmara bestämt en så där 10 år sedan, och jag kommer ihåg hur jag tjöta på dig att spela in den riktigt ordentligt,tycker som då att det är en av dom absolut bästa låtar jag hört, mixen eeee bra tycker jag, efter att ha hört 20-30 olika, och den håller än, för jag vet ju att den skrevs för länge sen 😄

Jag håller med.....det är bland det bättre jag också har hört...och väntar bara på en uppföljare nu 😄 men man har ju hört talas om kallsvettningar när det gäller uppföljare... 😄😎

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det var ett tag sedan jag hörde låten första gången, närmara bestämt en så där 10 år sedan, och jag kommer ihåg hur jag tjöta på dig att spela in den riktigt ordentligt,tycker som då att det är en av dom absolut bästa låtar jag hört, mixen eeee bra tycker jag, efter att ha hört 20-30 olika, och den håller än, för jag vet ju att den skrevs för länge sen 😄

Tack för att du stått ut med alla versioner! 🙂

Jag håller med.....det är bland det bättre jag också har hört...och väntar bara på en uppföljare nu 🙂  men man har ju hört talas om kallsvettningar när det gäller uppföljare... 🙂  🙂 

icon8.gif jag kallsvettas........

får nog göra nått helt annat.....t.ex. en jullåt! 😛

Tack bägge två för de värmande orden!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag tycker också det är bra. Och en jullåt blev det ju också, så jag antar att du kommit över prestationsångesten? Vad blir det här näst? En nyårsballad?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Sätter sig den där djävla refrängen, fast det andra är också av hög klass. Inte något jag brukar söka efter men den här låten är bättre än det mesta "i stilen" och riktigt skön att lyssna på.

Det jag undrar är om inte låten skulle vara ändå bättre om man skippade solot och ganska snabbt kom in på sången igen. Fast absolut med dynamiknedgången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sätter sig den där djävla refrängen, fast det andra är också av hög klass. Inte något jag brukar söka efter men den här låten är bättre än det mesta "i stilen" och riktigt skön att lyssna på.

Det jag undrar är om inte låten skulle vara ändå bättre om man skippade solot och ganska snabbt kom in på sången igen. Fast absolut med dynamiknedgången.

Tack Twilight_Zound och DåligtGehör !

Jag är lite nyfiken; Vad är det för stil?? Själv har jag ingen aning. 🙂

Att man sjunger på svenska brukar ju leda till ganska enkla associationer, dvs till andra som sjunger på svenska snarare än musiken.

Så jag är uppriktigt nyfiken på vad detta är för stil. Fritt fram för förslag! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Twilight_Zound och DåligtGehör !

Jag är lite nyfiken; Vad är det för stil?? Själv har jag ingen aning. 🙂

Att man sjunger på svenska brukar ju leda till ganska enkla associationer, dvs till andra som sjunger på svenska snarare än musiken.

Så jag är uppriktigt nyfiken på vad detta är för stil. Fritt fram för förslag! 🙂

Oj, nu ställer du mig mot väggen. Jag var själv tveksam till min formulering, därav inom situationstecken.

Jag vet inte om låten faller inom en stil. Troligtvis gör den inte det. Det jag tyckte mig höra var något "svenskt" i betydelsen känna igen lite från andra svenska artister. Fast inte så att jag tycker du liknar någon annan. (Fast då jag missar så många så vet jag inte). Men det finns lite drag här och var, fast det spelar väl ingen roll.

Låtens stil när jag funderar på den känns som en sammansmältning av ingredienser; bluesbotten, rock, trubadur eller modern visa, lyriska svävande passager blandat med kärvare, text som går utöver det konventionella. Men vad den heter eller om den bara är din vet jag ej.

Men det är bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

ahhh..den här igen!

alltså, jag vet inte hur många gånger jag sagt det...men den här refrängen är HELT OTROLIG. Ryser i hela kroppen. skitbra!

Underbart att tråden kom upp igen, precis vad jag behövde!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Twilight_Zound och DåligtGehör !

Jag är lite nyfiken; Vad är det för stil?? Själv har jag ingen aning.  😳

Att man sjunger på svenska brukar ju leda till ganska enkla associationer, dvs till andra som sjunger på svenska snarare än musiken.

Så jag är uppriktigt nyfiken på vad detta är för stil. Fritt fram för förslag!  😳

Oj, nu ställer du mig mot väggen. Jag var själv tveksam till min formulering, därav inom situationstecken.

Jag vet inte om låten faller inom en stil. Troligtvis gör den inte det. Det jag tyckte mig höra var något "svenskt" i betydelsen känna igen lite från andra svenska artister. Fast inte så att jag tycker du liknar någon annan. (Fast då jag missar så många så vet jag inte). Men det finns lite drag här och var, fast det spelar väl ingen roll.

Låtens stil när jag funderar på den känns som en sammansmältning av ingredienser; bluesbotten, rock, trubadur eller modern visa, lyriska svävande passager blandat med kärvare, text som går utöver det konventionella. Men vad den heter eller om den bara är din vet jag ej.

Men det är bra!

Det var ett bra försök! 😱

Fler får gärna försöka! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
DÅ BUMPAR JAG VÄL DENNA  DÅ...och instämmer med Eliasson men tycker inte bara refrången håller utan hela låten...tack för denna Pwayne 😳  🥰
japp. Nu snackar vi, denna versionen är fantastisk. Älskar sättet du suger på refrängen. lätt på top 5 här. Top 3 till och med 😲

Ni é la fö goa. Tack pöjkar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...