furstan Postat 24 november 2005 Postat 24 november 2005 Hej! Undrar vilket masterkeyboard ni rekommenderar. Vill komma undan sĂ„ billigt som möjligt đ (spelar för det mesta inte elektronisk musik utan tĂ€nkte mer ha det som pĂ„lĂ€gg (bakgrundsfills). Har funderat pĂ„ en ESI KeyControl 49 och undrar om det Ă€r nĂ„tt att ha? Finns det bĂ€ttre för samma pris? đ Ăr det helt vĂ€rdelöst och köpa en för sĂ„ lite, hur mycket bĂ€ttre grejjor fĂ„r om man lĂ€gger till lite. Har fĂ„tt höra att CME UF5 ska va bra men den kostar det dubbla. Tack pĂ„ förhand! đ Mvh Kristoffer FĂŒrst
furstan Postat 24 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 24 november 2005 TĂ€nkte lĂ€gga till en frĂ„ga om tips pĂ„ bra mjukvarusyntar (som kopplas till masterkeyboarden). Vill helst ha riktiga syntljud men bas, akustisk gitarr och elgitarr kommer kanske anvĂ€ndas lite (pĂ„ kvĂ€llar nĂ€r jag inte fĂ„r lira gura i huset đ ). Kom med förslag! đ
Hans Postat 24 november 2005 Postat 24 november 2005 Hej! Synthljud Àr favoriterna KorgŽs Legacy och ArturiaŽs CS-80! Akustisk gitarr Àr MusicLabŽs Real Guitar den bÀsta jag hittat, tar litet utrymme dessutom (555 MB) Om man vill ha komp sÄ Àr Virtual Guitarist riktigt bra! Elgitarr vet jag ingen bra, tipsa gÀrna? BÀsta basen Àr SpectrasonicsŽs Trilogy i alla fall om du vill ha stor variation pÄ möjliga basljud
furstan Postat 24 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 24 november 2005 ok đ tack! Har bara provat virutual guitarist av de dĂ€r och den va riktigt skön đ Masterkeyboardsen dĂ„? Mvh Kristoffer FĂŒrst
Bastian Postat 24 november 2005 Postat 24 november 2005 NÀr jag skulle vÀlja masterklaviatur gick jag bara efter en sak: kÀnslan i tangenterna... Denna Àr oftast individuell och antagligen mer viktig ju mer du behÀrskar pianotekniken. SÄ prova, prova och prova... gÄ frÄn riktigt piano till masterklaviaturen o tillbaka. En annan grej, om du planerar att spela ute, sÄ e vikten nÄtt att ha i Ätankarna.. Jag gick ju bara efter kÀnslan o hamna med en tank som krÀver kran för att transporteras, men det funkar det med... Jag köpte en oberheim MC1000-88 för 10 lax o jag Àr fortfarande nöjd. peace!
furstan Postat 24 november 2005 TrĂ„dstartare Postat 24 november 2005 Okej! Ja men ingen av de dĂ€r Ă€r speciellt tung och de kĂ€nns likadant. Men vi snackar inte 10lax utan 1 eller 2. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.