Jump to content
Annons

Frankie - en kort presentation


Frankie (oregistrerad)

Recommended Posts

Frankie (oregistrerad)

Hej alla!

Jag som nu träder fram är en frilansande gitarrist från Malmö. Gick 2 år på Skurups musiklinje för ett antal år sedan och har jobbat med musik på heltid de senaste 20 åren.

På senare tid har jag börjat mer och mer intressera mig för inspelning och ska försöka bygga upp en liten hemstudio. Har ett Audiophile 2496, Behringer mixer och ett Yamaha PSR9000 keyboard som grundljudkälla.

Passar på att lägga in en liten fråga också:

Min hifi-förstärkare har gått sönder och Jag behöver nu snabbt något att lyssna i. Har - efter några avbokade gig - grymt dåligt med stålar så det billigaste jag kunde hitta i monitorväg var Behringers MS16 för 683:- (är väl egentligen datorhögtalare).

Är det något att ha eller är det bara utslängda pengar? Förstår naturligtvis att ljudkvaliteten inte kan vara speciellt bra, men för mig är det balansen mellan frekvenserna som är det viktigaste. Ska köpa "riktiga" monitorer i sommar, detta blir bara en tillfällig nödlösning.

Hälsningar

/ BL

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena hallå och välkommen! 😆

angående din fråga skulle jag faktiskt hellre köpt ett par sketna hörlurar för 200 spänn... leta upp de rakasta o skönaste du kan hitta för så billigt som möjligt... sen så lyssnar du sönder öronen i de hörlurarna så du lär känna dem...

de e va ja hade gjort om ja va riktigt fattig... ungefär som ja e nu... ´jävligt att ha pengar men veta att man ska betala massa skit... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Frankie (oregistrerad)

Tackar för era inlägg!

Pallar inte att sitta med hörlurar. Kommer imorgon att köpa Creative datorhögtalare (700:-, låter hyfsat bra) - det får duga fram till sommaren.

Funderade ett tag på en microstereo istället, men det finns inga externa inputs på de billigaste.

/ BL

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen... skulle nog köpa ett par skithögtalare och lyssna in mig på..om du sedan köper monitorer så kommer du få två extremer som referenspunkt och detta kommer troligtvis göra dig bättre som mixare... det är ju bara bra att ha så många olika högtalartyper som möjligt..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Frankie (oregistrerad)

Tackar igen för era välkomsthälsningar och inlägg.

Det blev inga datorhögtalare. Bestämde mig att leta begagnat istället på Blocket.se och hittade där en bra billig hifi-förstärkare - så nu rullar det på igen.

/ Frankie

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...