Jump to content
Annons

Hur ser era skor ut?


D Vibe

Recommended Posts

Annons
  • Svar 93
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Alla människor har väl skohorn ändå?!

Mina fötter går inte i, max två-tre tår... Inte om skorna är ordentligt snörade.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan är det väl svårt att komma i gummistövlar eller basketdojor till t.ex. en begravning, ett bröllop eller ett dop?

Inte alls, ett par snygga svarta gummistövlar funkar utmärkt på såna tillställningar. Faktum är att jag ofta får beundrande(?) blickar från alla på t.ex. en begravning...

Däremot KAN de vara lite obekväma på innebandyträning. Men bra fäste får man...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför köpa flera par skor när man kan köra med universaldojan?

Såna där sockiplast eller vad de kallas, hade jag på dagis kommer jag ihåg 😆..

Blåa med vita stjärnor under; perfekta, för de var både varma och man halkade inte med dem 😆

Fortsätt posta bilder på era dojjor, gott folk 😄

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha! Skön tråd! Kanske tar jag en bild på mina slitna skor. Kanske inte... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina favoritskor ("träskor"!) som jag i vanliga fall använder i ur och skur.

UR-7120-BLK.jpg

De jag har nu är dock minst sagt inne på sista refrängen, så nu kör jag med ett par vandringskängor för att inte bli blöt om fötterna... Men jag ska köpa nya snart!

Körde med i stort sett identiska Getta-grips tidigare. De höll klart längre (hade dom nog i drygt 5 år), de här har jag slitit ut på ungefär 2 år. Men de har gjort om gettagripsen så de är inte lika snygga längre. (edit: Underground heter dom här förresten).

Annars kör jag med sandaler när det blir för varmt ute (ett par sportiga för aktiva dagar och ett par snyggare/obekvämare när det passar). Och ett par joggingskor (Asics) de fåtal gånger om året jag får för mig att träna...

Och så har jag ju ett par skitsnygga New Rock-skor ståendes i garderoben också... Dom ser inte ut såhär, men lite åt det hållet (fast utan skaft):

nr_313black_m_01.jpg

Fast är man 199 lång är det ganska så sällan det känns rätt att ta på sig ett par dojor med dryga 5 cm hög sula...

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Sådär ja! Nu har jag fotat! Först ut:

circa_cx110.jpg

Circa CX110. Dessa använder jag mest när jag bär in pellets (från garaget till källaren, där brännaren står), eller när jag gör annat smutsigt jobb på tomten. Drar även på mig dom här till träningen ibland.

------------------------------------------------

umbro_sonic_boom_fg.jpg

Umbro Sonik Boom FG. Japp, det är precis som det ser ut. Fotbollsskor för bruk på gräs. Dessa är inte speciella alls. Kostar någonstans mellan 500 och 600, och funkar alldeles utmärkt till det dom är tänkta att användas till. Planerar dock att köpa ett dyrare par till den kommande säsongen.

------------------------------------------------

lacoste_radius_punched_2.jpg

Lacoste Radius Punched 2. Det är dessa skor jag använder dagligen. Tycker dom är jäkligt nice. Grym design och sitter perfekt. Kommer nog köpa Lacoste i fortsättningen också.

------------------------------------------------

Har även en sjö av andra skor, men dom används aldrig. Har ett par Circa CX506 som jag tyvärr råkade tvätta på 60 grader. 1100:- borta i tvättmaskinen! Och ett par DVS (orkar inte kika vad modellen heter), som bara samlar damm. Använda i typ 2 månader, sen tröttnade jag på dom. 1100:- borta i onödan. Sen ett par gamla Nike som jag faktiskt inte hittade inför plåtningen här. Dom är grymma som satan. Spelade basket i dom förr. Dom är typ i tyg och är gröna. Med orange sula. Apfeta. Måste fan leta reda på dom alltså. Ciao!

EDIT: Bättre, men mindre bild på Lacoste:

1311-140x105.JPG

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Kan vi inta ha en "omröstning" där folk får säga vem de tycker har snyggast skor? 🙂

Vi kan tävla i vems som luktar värst? Mina Umbro vinner utan tvekan.

Link to comment
Dela på andra sajter

565609733nagevi_x_big.jpg

Den perfekta skon enligt mig. Använde ett sånt här par under en 4 månaders tripp i sydostasien plus Oceanien. Funkar för allt från strapatser genom Malayisa djungel via dansgolv på Bali till bestigning av Mt "Doom" i NZ. Jag reser alltd lätt (max 40L) så att släpa på en massa skor är helt ointressant. Ibland köpte man dock 10-kroners sandaler som man sen kunde slänga när de började gå av sig själv....

Annars är jag en sån som aldrig snörar upp skorna (i bästa fall kör jag med skohorn) och som därför alltid sliter upp dem i hälen ......det är ju så långt ner o böja sig för att snöra upp dem !!

hittade ett fotobevis här på hur bra de skorna funkar

BILDEN 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket sneakers och Dr Martens....

Själv har jag hyffsat många skor (utan att ha lika många som forumets egen Imelda Marcos - Hacke 😄 ).

Bland favoriterna kan vi hitta mina Adidas Fencing i vitt-guld:75086702_zp49as.jpg

Sedan har jag ett par gröna Adidas i typ mocka: samoa_suede_green4s.jpg

Jag hittar ingen bild, men jag har ett par asgamla knallröda ecko-sneakers också.

Och såklart diverse skinnskor som alla befinner sig någonstans på skalan snygga-trendiga till småtråkiga-gubbiga, men dom är det inte så kul att se bilder på.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Mycket sneakers och Dr Martens....

Själv har jag hyffsat många skor (utan att ha lika många som forumets egen Imelda Marcos - Hacke 😉 ).

Bland favoriterna kan vi hitta mina Adidas Fencing i vitt-guld:75086702_zp49as.jpg

Sedan har jag ett par gröna Adidas i typ mocka: samoa_suede_green4s.jpg

Jag hittar ingen bild, men jag har ett par asgamla knallröda ecko-sneakers också.

Och såklart diverse skinnskor som alla befinner sig någonstans på skalan snygga-trendiga till småtråkiga-gubbiga, men dom är det inte så kul att se bilder på.

Dom där Fencing var grymma. Tillverkas dom idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag knegar som brevbärare har jag ca 30 par. Tur jag inte har nån digitalkamera.

Har du ett par skor per dag och månad då eller? Sen när månaden är slut så börjar du om på första paret igen eller? 😛

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...