Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla,

Vet inte om detta är rätt ställe att fråga på, men ursäkta om jag nu upprör någon ifall jag valt fel forum för detta inlägg 😳

Ibland när jag skapar mp3 filer så kommer något jobbigt ljud med precis i början av låten, och har det blivit så en gång i den mixen så blir det alltid så i den mixen, hur jag än gör.

T.ex.: Jag har precis spelat in en demo och mixat den i t.ex. Cool Edit Pro, och sparar den som mp3. När jag sedan lyssnar på mp3 filen så låter det "PFSS" högt som fan precis i början. Kan inte förklara ljudet men det låter högt, och det hörs FÖR tydligt! Sparar jag den sedan som en ny mp3 fil så händer precis somma sak. Blir inte av med ljudet.

Detta händer inte med alla mixningar som tur är, men med dom som det väl händer med, så försvinner det där förbannade ljudet ALDRIG. Oavsett vad jag gör. Någon som har en lösning? Jag blir galen!

Tack på förhand!

Anton "Orias" Berlin

Annons
Postat

Hmm... du kan inte lägga upp en mp3a så man kan lyssna?

Vad händer om du sparar till nåt annat format, typ wav, och sedan konverterar till mp3?

Mp3or har alltid en kortkortkort paus i början (och slutet) av filen, kanske blir nåt galet med den?

Postat

Samma problem när jag sparar som vilket annat format som helst, så jag tror inte det har med mp3 encodern att göra.

Jag använder Cool Edit Pro 2.0, och... Hur lägger jag upp filer här?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.