Stigmata Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Hej! Lite dum fråga kanske... Hur spelar man in ex.ett filtersvep i realtid med min hårdvaru synth(Egenbyggd SID 😆 ) Midisport 4*4 är midi interfacet.. Har en ASR-10 som funkar som ett masterkeyboard på MIDI kanal A Sid synthen ligger på kanal D. Alltså in:In-A USB Midisport 4x4 Out:Out-D USB Midisport 4x4. Kontrollerna på synthen skickar ju ut signalen på kanal 4. Så det blir ju aldrig inspelat som midihändelser. Jag kan ju sätta ett spår till, som bara spelar in på kanal D och ingen ut kanal (för då får datorn tuppjuck med alla midisignaler). Sen när jag spelar upp ta bort in signalen till:Not connected, och ut signalen till Midi kanal D igen...... Men det verkar vara så långsökt, finns det något annat man kan göra??? Hoppas någon förstod min fråga.... Tacksam för svar MVH Christoffer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Öhh ... nä, jag hajade inte riktigt, men om jag förstår det rätt vill du spela in sysex och sedan spela upp det igen? Men vad som är problemet med det förstod jag inte utifrån ditt inlägg. Jag skulle nog göra så här: lägg in slingan som du vill spela på en kanal. Sedan spelar du in alla filtersvep på en annan midikanal. Sedan kör du både slingan och filtersvepet ut på samma kanal. Men som sagt, jag förstod aldrig riktigt ditt inlägg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stigmata Postat 7 november 2005 Trådstartare Dela Postat 7 november 2005 Hmmm. Misstänkta att det var svårt att förstå. Svårt att skriva vad f*n man menar 😆 Men jag tror att jag får ha 2st spår, ett som spelar in CC händelserna på SID synthen och en som spelar in noterna från masterkeyboarden... Christoffer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.