Torwald Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 Jag har sedan en tid velat spela in en del av mina pianokompositioner, och tänkte investera i någon samplad flygel. Problemet är bara att jag inte kan hitta något vettigt keyboard! Jag är inte behov av ett elpiano eller något i den stilen, utan vill bara ha det för datorinspelning! Jag kan inte spela ordentligt på den typen av midicontrollers jag ser i butiken, jag behöver avvägda, fullstora tangenter och fotpedaler. Någon som vet vad jag letar efter egentligen? Gärna tips på fabrikat!
mornel Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 CME UF8 har vägda tangenter, är inte ful (vilket jag tycker att m-audioklaviaturerna är) och är mycket populär, av vad jag har förståt. Länk till svenska distributören.
android Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 De två är väl budgetalternativen (fast i CME-fallet ett riktigt bra alternativ enligt mig), annars finns det ju mycket dyrare och därmed självklart bättre alternativ också. T.ex. Korg och Yamaha tillverkar bra digital/stage-pianon för >10,000kr... 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.