Jump to content
Annons

producent?


karl

Recommended Posts

Jag skulle helt förutsättningslöst behöva någon som styr upp.....man gör låt på låt och får till det ibland men för det mesta aldrig mer än till halvtaskig demonivå.... 😄 börjar bli trött på att aldrig nå längre 😱 man får jättemycket bra tips hit och dit på demosidorna men i slutändan så är man tillbaka i ljuddjungeln....jag skulle vilja ha kontakt med nå'n som har en förmåga att styra upp några låtar, arra,ta över mixen och slutföra produktionen....så ska jag efter bästa förmåga lägga manken till att försöka få det så bra jag kan i grunden.....jag har ett inspelningsprojekt på G....men det kan ju inte vara till nackdel att låtarna är uppstyrda då.....

kan testa iaf 😄

Nu håller jag på med detta och det kanske skulle vara något att börja med????

hela låten som jag gjorde den

Nu finns audiofiler att ladda hem....eftersom jag inte fick trumloopen att bli en takt så ligger tempot omkring 89bpm inte exakt alltså...om några filer i era öron inte funkar alls gör en egen eller PM.a så gör jag en ny....importera filerna i cubase eller whatever...lägg dom på rad dvs.alla på takt 1 eller om ni så vill på 2...sen borde allt vara lugnt..... 😱

trumloopen

Variaxgura

akustisk gura

leadvox

halvdarrig kör

Electro Wur piano

Atmosphere

Allt kanske inte sitter som smäcken men det här är vad som bjuds och har ni lust så....vore riktigt nice iaf om nå'n gjorde ett försök....

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Jag tyckte det lät riktigt bra 😄!

Det låter lite som en skiss till en demo! Om det var min skiss så skulle jag tajtat upp gitarr-slingan som går om igen!

Sen tagit denna upptajtade och loopa den, och efter ett tag låta svängig trumloop komma in uppå allt det övriga!

Sen skulle jag strukturera upp refräng-melodierna och välja ut så det blir till en enhetlig refräng och sätta text på den!

På andra versen måste det börja hända saker som ex plötsligt eko eller "dubbling" av rösten, o.s.v. Gör sedann kort

refräng, ett stick och därefter en sista lite längre refräng däruti det kommer in stråkar eller något annat nytt, då så...

... kan det bli hur bra somhelst!

Men, du kanske inte vill ha den så? Och andra kanske gillar den bättre som den redan är?

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag tyckte det lät riktigt bra 🥰!

Det låter lite som en skiss till en demo! Om det var min skiss så skulle jag tajtat upp gitarr-slingan som går om igen!

Sen tagit denna upptajtade och loopa den, och efter ett tag låta svängig trumloop komma in uppå allt det övriga!

Sen skulle jag strukturera upp refräng-melodierna och välja ut så det blir till en enhetlig refräng och sätta text på den!

På andra versen måste det börja hända saker som ex plötsligt eko eller "dubbling" av rösten, o.s.v. Gör sedann kort

refräng, ett stick och därefter en sista lite längre refräng däruti det kommer in stråkar eller något annat nytt, då så...

... kan det bli hur bra somhelst!

Men, du kanske inte vill ha den så? Och andra kanske gillar den bättre som den redan är?

Hans....Det är just det som lämnar utrymme för att inget händer vidare med mitt matrial.... 😱 "Men, du kanske inte vill ha den så"....jag vill att nå'n som har stenkoll tar över efter jag har fnulat ut en låt....ditt arr kan säkert funka hur bra som helst 😄 har du sen alla kunskaper att få till ljudbilden kan du gärna få bli "min producent" 😄

hmm....jag ska fundera på hur ett samarbete kan funka 🥰🥰 jag vet inte ens om jag är rätt ute...jag är bara lätt frustrerad över att det aldrig lyfter 🥰😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar VDS....som sagt jag vet inte om jag är rätt ute men...värt ett försök...en producent i mina öron har något att tillföra....ideer som kanske inte är så konventionella,soundkänsla,känsla och åter känsla....det är säkert ett ömsesidigt givande och tagande(vad vet jag???har inte den erfarenheten) men givet ett konstnärligt samarbete och finns det någon som är nyfiken på vad det innebär så kom igen...svara här eller PM:a

😱 "karl"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore kul att prova o mixa den här låten.. jag hör lite ambienta delar i nuvarande mixen jag skulle spinna vidare på och göra den mer flytande.

Lite osäker på om jag kan tillföra något rent musikaliskt till detta då det ligger lite utanför de ramar jag normalt jobbar inom, men helt klart en utmaning.

Lägger du de olika delarna som audio då?.

PM:a mig om det verkar intressant, jag har lite tid att spendera nu, innan mitt andra storsatsande samarbete drar igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore kul att prova o mixa den här låten.. jag hör lite ambienta delar i nuvarande mixen jag skulle spinna vidare på och göra den mer flytande.

Lite osäker på om jag kan tillföra något rent musikaliskt till detta då det ligger lite utanför de ramar jag normalt jobbar inom, men helt klart en utmaning.

Lägger du de olika delarna som audio då?.

PM:a mig om det verkar intressant, jag har lite tid att spendera nu, innan mitt andra storsatsande samarbete drar igång.

Jag ska wava ner och jag PM:ar dig....kul 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle helt förutsättningslöst behöva någon som styr upp.....man gör låt på låt och får till det ibland men för det mesta aldrig mer än till halvtaskig demonivå.... 😛 börjar bli trött på att aldrig nå längre 🙂 man får jättemycket bra tips hit och dit på demosidorna men i slutändan så är man tillbaka i ljuddjungeln....

f## va ja känner igen mig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle helt förutsättningslöst behöva någon som styr upp.....man gör låt på låt och får till det ibland men för det mesta aldrig mer än till halvtaskig demonivå.... 😛 börjar bli trött på att aldrig nå längre 🙂 man får jättemycket bra tips hit och dit på demosidorna men i slutändan så är man tillbaka i ljuddjungeln....

f## va ja känner igen mig!!

Såhär har det gått för mig under "Studio-tiden" hitills... 🙂

Hoppas på en ny kurva snart 🙁

Nu är det käk 🙂 :)

utveckling.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle helt förutsättningslöst behöva någon som styr upp.....man gör låt på låt och får till det ibland men för det mesta aldrig mer än till halvtaskig demonivå.... 🙂 börjar bli trött på att aldrig nå längre 😱 man får jättemycket bra tips hit och dit på demosidorna men i slutändan så är man tillbaka i ljuddjungeln....

f## va ja känner igen mig!!

Såhär har det gått för mig under "Studio-tiden" hitills... 🙂

Hoppas på en ny kurva snart 😉

Nu är det käk 😄😱

utveckling.jpg

Min kurva ser annorlunda ut...........

Började för två och ett halvt år sedan med en P2 laddad med cubase( pretty långsamt 🙂 ) och bytte upp mig vad tiden led nu sitter jag med P4 3.2, 2 gig men på tok för dåligt ljudkort och produktionstimmar på en låt kan variera mellan 1 timme och 3.......to bad så man kanske inte ska förvänta sig att det lyfter över demonivå 😏

Nu är det flera som verkar ha lite tid att kolla om det kan göras något...ska bli kul 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Styrde upp en grovmix igår..och tror du kommer gilla stuket, men du måste lira in acke'n igen..det gick inte att få den att stämma rytmiskt med nya trummorna..klippte o klistrade, men det blev inge bra.

Eventuellt skulle jag tycka om att du lade om "svajkören" också.. jag klippte upp leadsången på två ställen för det blev för otajt mot Atmosphere-grejen och jag kan inte bestämma mig för vilket håll kören ska ligga mot rytmen.

Länkar upp mixen senare ikväll..sitter på jobbe nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Styrde upp en grovmix igår..och tror du kommer gilla stuket, men du måste lira in acke'n igen..det gick inte att få den att stämma rytmiskt med nya trummorna..klippte o klistrade, men det blev inge bra.

Eventuellt skulle jag tycka om att du lade om "svajkören" också.. jag klippte upp leadsången på två ställen för det blev för otajt mot Atmosphere-grejen och jag kan inte bestämma mig för vilket håll kören ska ligga mot rytmen.

Länkar upp mixen senare ikväll..sitter på jobbe nu.

Nice.... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt kanske inte sitter som smäcken

Nej, texten känns inte helt.... färdig? 😄

right... 😛 ...pointen kan ändå vara soundmässigt eller bara för att kolla om det går att göra något.... 😕😳 som sagt två "producenter" jobbar förbrilt just nu :rolleyes: kanske nå'n mer som har lust? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt kanske inte sitter som smäcken

Nej, texten känns inte helt.... färdig? 😄

right... 😛 ...pointen kan ändå vara soundmässigt eller bara för att kolla om det går att göra något.... 😛😳 som sagt två "producenter" jobbar förbrilt just nu :rolleyes: kanske nå'n mer som har lust? :rolleyes:

Om tid infinner sig vill jag åtminstone PRÖVA att göra nåt av låten 😛😕

😄 Lycka till 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt kanske inte sitter som smäcken

Nej, texten känns inte helt.... färdig? 😄

right... 😛 ...pointen kan ändå vara soundmässigt eller bara för att kolla om det går att göra något.... 😕:rolleyes: som sagt två "producenter" jobbar förbrilt just nu 😄 kanske nå'n mer som har lust? 😆

Om tid infinner sig vill jag åtminstone PRÖVA att göra nåt av låten 😛:rolleyes:

🥰 Lycka till 🥰

nice... :rolleyes: Färdig text är på G 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

som sagt två "producenter" jobbar förbrilt just nu 😄 kanske nå'n mer som har lust? 🙁

Ska du kanske göra en EP med alla olika mixar? 🙁

Nää,men man kan ju lägga upp dom här efter varann och höra skillnaden...den otroliga skillnaden det blir utifrån olika musikaliska ingångar...kul...riktigt kul att höra 🙁

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller på för fullt med din låt karl, fast jag är amatör så förvänta dig inget utöver det vanliga 🙁

Kul....lycka till....fast jag beklagar att jag inte kunde definiera tempot exakt 🙂

och resten också kanske... uppstår problem PM:a

nice 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde inte låta bli att göra en snabbmix av detta när du har lagt upp filerna så behändligt, skyll dig själv! 😆

Min mix är rätt så minimalistisk. Jag har behållt de delarna jag tycker var bäst, sången, kören o pianot. Trumloopen har jag också använt eftersom inte jag heller är någon klippa på att programera trummor. Sen har jag lagt på en improviserad gitarr o klippt runt lite.

Detta är ju inte heller en färdig produktion, mer nånting under temat en blind leder en blind.

Edit: Ny mix efter att ha fått ny sång från karl.

Låtlänken

😉

Redigerat av martinm
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju inte heller en färdig produktion, mer nånting under temat en blind leder en blind.

Låtlänken

🥰

😉:rolleyes:😛 Ja, jag känner mig blind iaf ibland men du har styrt upp det bra tycker jag....ska lägga ut flera av "proddarnas" verk soon.....det roliga är att alla har kommit till olika resultat beroende på olika ingångar och vilken genre man är i......alla kommer inomkort att kunna avlyssnas här eller på demosidan

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst, då fick jag gott självförtroende!

Den enes död den andres... 🙂

Min version ter sig väldigt svulstig, svullen och pompös efter detta.

Men det kanske allt gör, du har ju inte direkt pukor, trumpeter och kanoner i mixen. 😄

Ja ja vi har alla olika utgångslägen. 😆

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Min mix är rätt så minimalistisk.

Skitsnyggt verkligen. Snyggt jobbat martinm 😄

Karl, din röst blir ju bara ännu mer underbar med ett så här sparsamt komp. Dessutom blir den fina melodislingan mer tydlig...

Ska bli kul att höra de andra bidragen också (emser, hoppas du inte fick sämre självförtroende, Karls låt blir säkert bra i ditt svullna verk också 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...