Easy2Hit Postat 3 november 2005 Postat 3 november 2005 (redigerat) God Morgon pÄ er allihopa! Jag heter Peter och Àr en norrortsbo som lirat lite synt sen tidigt 90-tal, jag har kvar min BIT99 sen dess. Har en Yamaha V50 som master. Jag kan inte noter utan "plinkar" mest för att det Àr kul. jag tycker att det Àr avkopplande att sitta och lyssna igenom ljudbanker och fÄnga inspiration frÄn dom olika ljuden man stegar sig igenom. MÄnga ljud blir det! Har nyligen köpt in ett RME Digi96/8 PAD och ett M-Audio MIDIsport Uno sÄ nu Àr det slut pÄ Audigy eran. (Har dock kvar Audigy2 som systemljudskort). Jag har oxo en Yamaha 01V som jag försöker lÀra mig hur den fungerar och hur man routar alla signaler genom in och ut portar, och det kan nog ta sig sin gilla gÄng. Förutom att jag har vissa klassiska favoritband som Enya, Mike Oldfield, Yello, Kitaro, Jean Michelle Jarre, Kent, mm. sÄ lyssnar jag "periodiskt" pÄ olika musikstilar och nu Àr det mycket Coldplay, Nightwish, Blutengel som gÄr i MP3-spelaren. Hur som helst sÄ kommer jag nog att lÀsa/frÄga en massa saker om hur man bÀst kopplar och routar signaler genom en mixer för att pÄ detta sÀtt komma in i ett par steg i inspelningsvÀrlden. Förmodligen ocksÄ hitta tips om mitt nya RME-kort. Ha det sÄ gott sÄ syns vi inne i forumet! Och eftersom mÄnga verkar informera om den, Ja jag vet hur sökfunktionen fungerar! :-) MVH Peter Redigerat 3 november 2005 av Easy2Hit
Gote Postat 3 november 2005 Postat 3 november 2005 HjĂ€rtligt vĂ€lkommen! đ Och glöm inte söka innan du postar... đ±
D Vibe Postat 3 november 2005 Postat 3 november 2005 VĂ€lkommen đ .. HĂ„ller med Neko đ /Daniel
suedehead Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 hej hoppas du kommer trivas bland alla ollon hĂ€r đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.