Jump to content
Annons

Easy2Hit


Easy2Hit

Recommended Posts

God Morgon på er allihopa!

Jag heter Peter och är en norrortsbo som lirat lite synt sen tidigt 90-tal, jag har kvar min BIT99 sen dess. Har en Yamaha V50 som master. Jag kan inte noter utan "plinkar" mest för att det är kul. jag tycker att det är avkopplande att sitta och lyssna igenom ljudbanker och fånga inspiration från dom olika ljuden man stegar sig igenom. Många ljud blir det!

Har nyligen köpt in ett RME Digi96/8 PAD och ett M-Audio MIDIsport Uno så nu är det slut på Audigy eran. (Har dock kvar Audigy2 som systemljudskort).

Jag har oxo en Yamaha 01V som jag försöker lära mig hur den fungerar och hur man routar alla signaler genom in och ut portar, och det kan nog ta sig sin gilla gång.

Förutom att jag har vissa klassiska favoritband som Enya, Mike Oldfield, Yello, Kitaro, Jean Michelle Jarre, Kent, mm. så lyssnar jag "periodiskt" på olika musikstilar och nu är det mycket Coldplay, Nightwish, Blutengel som går i MP3-spelaren.

Hur som helst så kommer jag nog att läsa/fråga en massa saker om hur man bäst kopplar och routar signaler genom en mixer för att på detta sätt komma in i ett par steg i inspelningsvärlden. Förmodligen också hitta tips om mitt nya RME-kort.

Ha det så gott så syns vi inne i forumet!

Och eftersom många verkar informera om den, Ja jag vet hur sökfunktionen fungerar! :-)

MVH

Peter

Redigerat av Easy2Hit
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...