Pellesnusk Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Tänkte bara rekomendera en platta som jag köpte i helgen (ja faktiskt så köpte jag den istf att ladda ner den!). Det är Jesper Dahlbäck-projektet DK7 och plattan Disarmed. Jag är helt såld! Den är fet som fan! Rekomenderas varmt! För er som inte hört något av DK7 kan jag berätta att det är typ "house/techno-producent försöker göra synt-depprock-dansmusik", och det låter nytt och fräscht samtidigt som det är retro. Staffan Thungren skriver i SVD: "ideologiskt mittemellan Depeche Modes Black celebration och dansmusikens förtrupper" och Fredrik Strage skriver i DN: "idealisk skiva för trettioårskrisande klubbkids" ...vilket jag kanske kan räknas som 😄 Spring och köp - det perfekta soundtracket till en regnig höst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarnis Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Kan inte göra annat än hålla med. Rekommenderas varmt. Perfekt soundtrack till den mörka vintern. Tror bestämt att de spelade på Hultsfred. Nån som såg dem? Damn it, jag missade det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest starboy Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Köpte plattan i helgen, jag också. Är kanske inte lika såld, som Du verkar vara pellesnusk. Kan hålla med om att produktionen är bra. Dock är sinnesstämningarna/harmisarna ibland ngt dystra för min smak. Gillar "Where's the fun" och "life is everywhere" bäst. Vad lyssnar du mer på för skoj? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts