Jump to content
Annons

home


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:Home

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:float

LÅTLÄNGD:4min

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: (ex. mp3

STORLEK: (ex. 5.4megabyte)

STATUS: Scizz

Ja ...jag vet att jag ska göra klart alla andra låtarna men den här dök upp emellan...funkar det??? är det för monotont? gärna lite kritik på rubbet 😆

home

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skriver medans jag lyssnar! Skönt intro! Särskilt pianot! Det är lite knaster på låten, men detta kanske är meningen? Tycker i så fall att det ska lyftas fram litemer, nu undrar man mest över ljudkvalitén. Sången é okej, kanske lite ansträngd vid de högre tonerna. Partiet efter första sångpartiet är lite för långt, man vill bara att det ska komma igång nåt nytt. Det är särskilt det partiet som känns monotont. Sköna stråkar. Lite snopet slut på låten. Lite väl snabb uttoning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver medans jag lyssnar! Skönt intro! Särskilt pianot! Det är lite knaster på låten, men detta kanske är meningen? Tycker i så fall att det ska lyftas fram litemer, nu undrar man mest över ljudkvalitén. Sången é okej, kanske lite ansträngd vid de högre tonerna. Partiet efter första sångpartiet är lite för långt, man vill bara att det ska komma igång nåt nytt. Det är särskilt det partiet som känns monotont. Sköna stråkar. Lite snopet slut på låten. Lite väl snabb uttoning.

Håller med och tillägger att jag gillar detta. Skönt när sången fadar ut, kul med knaster, läckra stråkar. Tummen upp alltså 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok karl 😕 ..monotont=ja..dock intressant låtide..när du i sången "hejar" så skär det sig=låter inte bra..dock är det inlevelse..jobba med att få in lite mer trumljud=simmons..o kanske kan detta vara en instrumentell låt!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockfart....tack för öronen

Jejje....svarar medans jag lyssnar 😕 knaster??? Jo absolut , för låg buffert tror jag, men skiss ändå...ska jobba klart denna med vad tiden lider och då med en mera struktur på sångverserna 😱😆

O-Jay...kul att du gillar ....kanske inte mitt vanliga stuk men.... var rädd för att det skulle bli för monotont och det gäller väl att variera kanske 😮😱

keep listening

Home

Link to comment
Dela på andra sajter

På sätt o vis tycker jag att det monotona partiet efter sången är rätt skönt. Monotonin samt rytmljuden ger en känsla av en klocka som går (tid som passerar). Men det gäller ju förstås att man ger sig tid att lyssna o inte tillhör den stressade typen. Jag tror inte att stråkarna som följer hade kännts lika sköna heller om man inte fått vänta på dem. Jag tror att det här funkar tillsammans med en text som behandlar väntan, tidens gång, eller nåt liknande. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomen visst det håller väl. Lite jobbigt med disten på sången. Den här låten saknar den värme som jag vanligtvis förnippar dig med, men det är inget fel på lite ångest. Skulle vara kul att höra vad ex producent som t ex Tom Waits skulle göra med det här. Gilar stråkarna. Arrangemanget är lite monotont, men ändå dramatiskt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

martinm...tack för dina öron....jag tror också stråkarna har den effekten...jag ska fnula på nå'n passande text 😱

Egghuvud....man rymmer väl både happiness och mörkare sidor.... 😄😉 segt at du hör dist för det gjorde inte jag 😄 tror jag har fel på micken eller nå't 😄 tack för att du lyssna

HOME

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok karl 😎 ..monotont=ja..dock intressant låtide..när du i sången "hejar" så skär det sig=låter inte bra..dock är det inlevelse..jobba med att få in lite mer trumljud=simmons..o kanske kan detta vara en instrumentell låt!?

Tack för lyssningen Falk...och som du hör skiljer sig denna mot mitt "vanliga " stuk.... kanske helt instrumentalt men då krävs lite mer intressanta ljud 😳:rolleyes:

fortsätt lyssna

HOME

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på låten i ovanstående inlägg

En väldigt kul ide, Karl! Gillar introt, speciellt pianot! 🙂 Gilar också den lite mystiska och försiktiga stämningen! 🥰

Monotont?... ja, faktiskt litegrann. Tycker bara att det är konstigt, låten kommer igång, och sen börjar du sjunga. men sen blir det ett JÄTTE-uppehåll på sång. 😎

Ärligt talat, så gillar jag inte sången i den här låten. kanske skulle bli bättre om den var instrumental bara...? Men kör på, karl, det är ju bara en skiss än så länge! 🥰

\Dana

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade på låten i ovanstående inlägg

En väldigt kul ide, Karl! Gillar introt, speciellt pianot! 🙂 Gilar också den lite mystiska och försiktiga stämningen! 🥰

Monotont?... ja, faktiskt litegrann. Tycker bara att det är konstigt, låten kommer igång, och sen börjar du sjunga. men sen blir det ett JÄTTE-uppehåll på sång. 😎

Ärligt talat, så gillar jag inte sången i den här låten. kanske skulle bli bättre om den var instrumental bara...? Men kör på, karl, det är ju bara en skiss än så länge! 🥰

\Dana

Jag hade först ett svammel av pratsång men det blev så konstigt det också...man måste ju prova ändå...tack för dina öron

fortsätt att lyssna

HOME

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen!!

Jag gillar det monotona, jag gillar kompet, jag gillar att du gör nåt annorlunda!

"Hej-hej-hej" låter lite ansträngt och kantigt annars är sången jättebra!

Fräcka stråkar!

Keep on Karl, Bra! 😎🙂🥰

Edit: Och jag gillar ATT sången distar!! Nån (tror det var egghuvet) funderade på Tom Waits som producent och jag fattar vad han menar när jag hör den distade sången (Waits hade kört med distad megafon!)

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen!!

Jag gillar det monotona, jag gillar kompet, jag gillar att du gör nåt annorlunda!

"Hej-hej-hej" låter lite ansträngt och kantigt annars är sången jättebra!

Fräcka stråkar!

Keep on Karl, Bra!  🥰  🥰  🥰

Edit: Och jag gillar ATT sången distar!! Nån (tror det var egghuvet) funderade på Tom Waits som producent och jag fattar vad han menar när jag hör den distade sången (Waits hade kört med distad megafon!)

Megafon 😱🥰 säkert...disten var ofrivillig...jag tror mina lurar börjar att säcka...hur går det med dina alster? Har du nå't nytt på G...vore kul att höra din ljuva stämma 😆😱

fortsätt lyssna

Home

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj spännande!

Monotoni behöver inte innebära dåligt. Det blir dock för det mesta tråkigt om inget händer utmed vägen. Här händer det ju en massa skojsiga saker. Stråkarna är obetalbart ruffliga, verkligen sköna. Låter som en förvrängd Mellotron eller nått. Vad har Du använt för stråkar Karl?

Visst det hörs att det är på idéstadiet. Cool av Dig att låta oss få ta del

i ett sånt tidigt skede. Jag tycker absolut Du skall jobba vidare med denna.

Frågan är bara ifall Du behöver den just nu? Kanske det.

Iallafall bra att ha mycket att välja mellan när det är dags att gallra för plattan! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Monotont är cool, jag tror på att hitta nåt som funkar och sedan köra slut på det.

Skulle dock önska mer dynamik i monotonin. Ett bombastiskt parti med orkesterpukor och kanoner eller nåt.

Någon skum körpryl med baklänges röster dyker upp i huvet på mej.

Lite tung puls skulle nog sitta fint en bit in i låten.

Jobba på, det här blir bra vad det lider.

/emser

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra komp, om jag kunde stava till suggestivt så skulle jag kalla det för just det. 🙂 Sköna stråkar också!

Håller dock med föregående talare att det inte riktigt är toppklass på hejandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nad...tax för dina öron......nu ska jag ta det lite lugnt på detta forum iaf och inte posta skisser 😕 (tror jag) inget fel i det men vad fan nå'n gång ska man väl få till en färdig version....tack

emser...ja varför inte...jag har provat förut med vansinneskörer...sekundstämmor på varann helt sjukt mastigt att lyssna på tex....en gammal låtvansinneskör och halvtaskigt sångljud

claypool....du kan ju stava ser jag 😳 och på den slutliga versionen ska det vara andra hejarrop :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är häftigt med en del monotona låtar som byggs mer o mer och blir riktigt suggestiva. Här finns själva anslaget till det. Men du borde våga ta ut svängarna mer, tycker nog du fegar lite o är lite för försiktig. Om du förstår vad jag menar. Men det är ju lite svårt att bedöma skisser. Snyggt när stråkarna härmar pianot som var i början. Låten är för odynamisk och bör vara längre för att tvinga in lyssnaren i gunget. Blir nog bra....du brukar ju förvalta dina idéer väl... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Sången är lite "in the air tonight" med herr Collins. Men han har knappast patent på det...

Bra låt. Jag gillar det. Kanske är ljudbilden lite "inåtvänd"?

Gött mos!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är häftigt med en del monotona låtar som byggs mer o mer och blir riktigt suggestiva. Här finns själva anslaget till det. Men du borde våga ta ut svängarna mer, tycker nog du fegar lite o är lite för försiktig. Om du förstår vad jag menar. Men det är ju lite svårt att bedöma skisser. Snyggt när stråkarna härmar pianot som var i början. Låten är för odynamisk och bör vara längre för att tvinga in lyssnaren i gunget. Blir nog bra....du brukar ju förvalta dina idéer väl... 🙁

Tackar Grannen för att du tror på mig... 😎🙁 ska försöka förvalta låten 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du ger dig ut på lite otrampad mark. Rytmsektionen är ju som från en sån där gammaldags väckarklocka som kan gör en galen. 😆

Fasen, tyckte jag kände igen ackordgången i pianot och stråkarna och minsann låter det rätt likt en grej jag knåpade med för några år sedan på en hårddiskporta, märkligt! Fast ditt låter mycket bättre! Finns nåt symfoniskt över detta med idéer som är väl värda att utveckla. Spännande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt utmärkt låt tycker jag. Bästa jag hört sedans jag upptäckte det här forumet. Vet inte om jag tycker det låter som Björk? Tycker den har mer likehter med Fläskkvartetten eller vad dom heter isf. Men så har jag inte hört dom där artisterna på flera år så jag kanske har fel.

Lägg på nån mellotron flöjt och lite jazziga rhodes ackord så blir den helt perfekt!

Link to comment
Dela på andra sajter

(e)....welcome back 😕 och tack för dina öron....man måste ju prova då och då 🥰

k9....roligt att du lyssnar och lyssnar....det värmer :rolleyes:

vertigo....kul att du tycker det....du får väl lyssna på och upptäcka att det finns riktigt bra låtar från en del här....men helt klart kul....tack :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annorlunda! :rolleyes:

Väldigt najs. Det är ju konstigt, knastrigt och väldigt speciellt :rolleyes:

Men trots detta så är det ett väldigt välbyggt konstverk. Snyggt piano. Vad har du använt för ljud, samplat eller? (pianot alltså)

Håller med k9 om att nåt mer ljud/instrument skulle kunna få vara med i låten.

btw, Coola stråkar 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack VDS.... flygeln är en Yamaha C3 Rewired genom Giga Studio och kan låta riktigt nice emellanåt om man har laddat in alla nivåer... 😱 problemet är väl lite strul mellan cubase och giga:n och det är synd med tanke på hur många bra ljud det finns i gigaformat...funderar på byta till något annat 😱

men kul att du tycker det var nice 😱😱

Link to comment
Dela på andra sajter

jävligt skön känsla genom låten!

Tycker om trum ljuden, percussionen, dom är sköna!

Det bästa är ju klart när stråkarna kommer in, känns mycket varmare då!

Näfan detta va bra!

På idéstadiet....men det går nog att få till.....kul att du gillar 😄

stråket är synful orchestra....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har inte haft tid skriva något om denna föränn nu...Den är definitivt något nytt från dig. Kul och spännande. Har lyssnat på Nails som du låtit produceras av andra på forumet, men detta är vägen att gå - för det låter mer som ditt eget...Kul 😄

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...