Dagon Postat 22 april 2004 Postat 22 april 2004 Jag Ă€r 25 och spelar strĂ€ng- och klaviaturinstrument, men Ă€ven egna samplingar. Har min bakgrund i 12 Ă„rs piano pĂ„ musikskola, och har precis tagit upp det igen efter nĂ„gra Ă„r utan eget piano. Annars spelar jag mest gitarr och bas med mycket dist. Har Ă€ven tagit nĂ„gra Ă„rs privatlektioner i harmonilĂ€ra och har precis börjat peta i det igen. För nĂ€rvarande Ă€r jag mest aktiv i Hidden som spelar rytmfokuserad ambient metal med tydliga riff och svensk sĂ„ng/mĂ€ssande. Texterna utgĂ„r frĂ„n H.P Lovecraft och vi slĂ€ppte precis ifrĂ„n oss "SĂ„nger ur avgrunden" med 5 spĂ„r. Den Ă€r inspelad i vĂ„ra respektive Cubasebaserade hemstudios. Stora delar spelades in tvĂ„ gĂ„nger för att dra nytta av ny utrustning och lĂ€rdomar frĂ„n första inspelningen đ Forumet hĂ€r pĂ„ Studio Ă€r min favorit dĂ„ övriga medlemmar ger ett professionellt intryck samtidigt som det Ă€r mycket aktivitet. Kul kombination. Min hemstudio bestĂ„r av en P4 maskin, M-Audio 2496 kort, Cubasis VST 5, lite pluggar, bra mick, preamp och diverse instrument. Bland annat min eminenta lo-fi elgitarr đ /Dagon
patrik Postat 22 april 2004 Postat 22 april 2004 VĂ€lkommen! Ja, hĂ€r Ă€r vi alla proffs đ eller kanske inte. Men stĂ€mmningen Ă€r god och folket trevligt. Hoppas att du kommer trivas! Du fĂ„r gĂ€rna lĂ€gga upp nĂ„got alster senare sĂ„ vi kan lyssna pĂ„ vad det Ă€r du pysslar med.
tordA Postat 22 april 2004 Postat 22 april 2004 HiYA đ jodĂ„, hĂ€r Ă€r det nĂ€stan bara proffs, kanske inte alltid i Musik, men Ă€ndĂ„... "Hidden" med Truck pĂ„ slutet ? slĂ€ng in lite musik pĂ„ Demo och lite bilder hĂ€r... đ
Neko Postat 22 april 2004 Postat 22 april 2004 Hejsan och vĂ€lkommen till forumen. Hoppas du kommer att trivas hĂ€r lika bra som vi gör. đ
Majken Postat 22 april 2004 Postat 22 april 2004 MMMMMMmmmmmm.. Lovecraft.. Fett med respekt som man sĂ€ger đ /Majken
Lundin Postat 22 april 2004 Postat 22 april 2004 Ja, hĂ€r Ă€r vi alla proffs đ VĂ€lkommen Dagon.. som patrik sĂ€ger...hĂ€r Ă€r vi alla proffs đ ( pĂ„ att snacka Ă„tminstone..) /D
Dagon Postat 24 april 2004 TrĂ„dstartare Postat 24 april 2004 Tack för vĂ€lkomnandet! HĂ€r finns tvĂ„ lĂ„tar frĂ„n Hiddens "SĂ„nger ur avgrunden": "Insikt" - en huvudsakligen instrumental lĂ„t som snabbt ger en uppfattning om vĂ„rat sound. Your browser does not support the HTML5 audio tag "PĂ„ upptĂ€cktsfĂ€rd i avgrunden" - LĂ„t med lo-fi gitarr som ger en uppfattning om hur vi processar vĂ„ra röstinspelningar đ Your browser does not support the HTML5 audio tag Eftersom vi gjort allt frĂ„n att skriva lĂ„tarna till att slutligen mastra dem sĂ„ Ă€r alla sorters synpunkter vĂ€lkomna - frĂ„n produktion till val av harmonier. Storleken pĂ„ lĂ„tarna ligger kring 3 Mb och omslagsbild finns med. Mina privata alster lĂ„ter nĂ„got annorlunda, men tvyĂ€rr har jag inget uppe pĂ„ nĂ€tet för tillfĂ€llet. Det kommer vĂ€l sĂ„ smĂ„ningom đ /Dagon
hammagrella Postat 26 april 2004 Postat 26 april 2004 VĂ€lkommen!! HP Lovecraft, oboy, gillar du skrĂ€ck sĂ„ ska du lyssna pĂ„ den hĂ€r som en av kollegorna dumpade hĂ€r pĂ„ forumet. Vi har fortfarande mardrömmar..... đ https://www.studio.se/index.php?showtopic=1678&hl=
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.