Jump to content
Annons

Studio Projects B1 + VTB-1


Martin

Recommended Posts

Annons

Undvik de två standardfelen; att sjunga från fel sida och därmed få ett dovt och trist ljud (du ska sjunga mot den sidan där loggan sitter) - och att använda skumskyddet som följer med (det är ett vindskydd som stjäl diskant - och inget puffskydd...). :rolleyes:

Som en försiktighetsåtgärd, ska du alltid slå på eller av fantommatningen medan kabel och mic är inkopplad - annars finns det en liten risk att micen eller preampen kan skadas. Koppla alltså inte in eller ur mic eller kabel medan fantommatningen är igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte köpte ett puffskydd samtidigt, så rekommenderar jag att du kompletterar med ett sådant, eftersom det skyddar mot oönskade explosiva ljud och även skyddar det känsliga membranet mot fukt, som finns i utandningsluften och saliv som far iväg då och då när man sjunger... :rolleyes:😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte köpte ett puffskydd samtidigt, så rekommenderar jag att du kompletterar med ett sådant, eftersom det skyddar mot oönskade explosiva ljud och även skyddar det känsliga membranet mot fukt, som finns i utandningsluften och saliv som far iväg då och då när man sjunger... 😏  😕

Hur gick det förresten? Har du testat puffskydden än? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte köpte ett puffskydd samtidigt, så rekommenderar jag att du kompletterar med ett sådant, eftersom det skyddar mot oönskade explosiva ljud och även skyddar det känsliga membranet mot fukt, som finns i utandningsluften och saliv som far iväg då och då när man sjunger... 😄  😉

Hur gick det förresten? Har du testat puffskydden än? 😱

Jag väntade nästan på att en fråga skulle dyka upp om det... 😉

Vi blev inte klara med allt, så på lördag räknar vi med att göra klart resterande inspelningar - och så klipper jag, laddar upp filer och pillar ihop en enkel websida på söndag - om nu planeringen inte spricker igen... 😮😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte köpte ett puffskydd samtidigt, så rekommenderar jag att du kompletterar med ett sådant, eftersom det skyddar mot oönskade explosiva ljud och även skyddar det känsliga membranet mot fukt, som finns i utandningsluften och saliv som far iväg då och då när man sjunger... 😄  😉

Hur gick det förresten? Har du testat puffskydden än? 😱

Jag väntade nästan på att en fråga skulle dyka upp om det... 😉

Vi blev inte klara med allt, så på lördag räknar vi med att göra klart resterande inspelningar - och så klipper jag, laddar upp filer och pillar ihop en enkel websida på söndag - om nu planeringen inte spricker igen... 😮😛

Härligt! Här händer det saker!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte köpte ett puffskydd samtidigt, så rekommenderar jag att du kompletterar med ett sådant, eftersom det skyddar mot oönskade explosiva ljud och även skyddar det känsliga membranet mot fukt, som finns i utandningsluften och saliv som far iväg då och då när man sjunger... 😱  😮

Nej, jag vet att man ska ett. Men har 50 kr kvar att leva på den här måndagen :/ Blir att snusa om samma snus som vanligt.

Jag spottar och lever liv utav helvete när jag försöker åtstakomma toner. Så ett puffskydd av god kvalité skulle nog vara bra. Något att rek? Hur långt ifrån är ett säkert avstånd nu när jag vill prova micken då? Och finns det någon annan lösning? 😄

Jag föreslår att du ber din mamma om en stålgalje och ett par gamla strumpbyxor hon inte längre behöver så kan du svänga ihop ett själv på tio minuter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föreslår att du ber din mamma om en stålgalje och ett par gamla strumpbyxor hon inte längre behöver så kan du svänga ihop ett själv på tio minuter.

Min morsa använder bara plastgaljar och hon kör bara nätstrumpbyxor, 45 årig fjortis. haha 😱

Fråga mormor istället då... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga mormor istället då...  😱

Haha, hon bor i Borås jag i Örebro 😉 Får väl gå och köpa ett par strumpbyxor på ica 😮 Kommer nog få några konstiga blickar, kommer väl tro jag har strumpbyxor fetisch 😄

Äsch, jag tror att kassörskorna på Ica ser många konstiga grejor om dagarna, det behöver du nog inte bry dig om 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga mormor istället då...  😱

Haha, hon bor i Borås jag i Örebro 😉 Får väl gå och köpa ett par strumpbyxor på ica 😮 Kommer nog få några konstiga blickar, kommer väl tro jag har strumpbyxor fetisch 😉

Glöm inte fråga efter en modell som inte sitter så tajt i grenen... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga mormor istället då...  😉

Haha, hon bor i Borås jag i Örebro 🙂 Får väl gå och köpa ett par strumpbyxor på ica 😉 Kommer nog få några konstiga blickar, kommer väl tro jag har strumpbyxor fetisch 😄

Äsch, jag tror att kassörskorna på Ica ser många konstiga grejor om dagarna, det behöver du nog inte bry dig om 🙂

Amen ändå, obehaligt :/ får nog försöka ställa mig och förklara vad jag ska ha det till 😛

Ja, förklara riktigt ordentligt- Då ökar trovärdigheten väldigt mycket... 😱😮

Hur som helst har du köpt en bra mikrofon. Det är nog bland det mest prisvärda jag provat nån gång. Se bara till att du inte testar den innan du rodnande förklarat dig för strumpbyxorna. För snus och stormembran trivs inte bra ihop... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...