Jump to content
Annons

Lidstroem & Taste - Traveller (Original)


Recommended Posts

Har gjort en ny låt tillsammans med en polare. Denna gången blev det i trance genren. Hoppas ni inte är allt för trötta på 4x4 dunkandet.

Låten är en melodisktrance produktion! Kanske till och med lite smörig!

LÅTNAMN: Traveller

ARTIST/GRUPP: Lidstroem & Taste

GENRE: Melodisktrance

LÅTLÄNGD: 7:47

FORMAT: mp3 192kbps

STORLEK: 10.? Mb

STATUS: Färdig produktion

Finns att ladda ner här:

http://www.lidstroem-productions.se/media/..._(Original).MP3

eller här:

http://www.lidstroem-productions.se/

Kommentarer är välkommna!

//Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inte trummandet som får mig att tröttna. Det är den enformiga låtstrukturen. Det händer inget spektakulärt i låten som får en vilja lyssna vidare. Den matar på i samma riktning hela tiden. Enformigt och tråkigt.

Sedan vill jag ha mer tryck i trummorna. Det är en förutsättning för all "Trance" att man kan känna basen och trummorna i bröstet.

Men å andra sidan är jag inte inlyssnad i denna genren. Den enda Trance som jag kan lyssna på ibland (vid festliga sammanhang) är Party Trance. A'la Groove Coverage och liknande. Så jag skall väl inte snacka egentligen 😱 Men i alla fall från mitt sätt att se det är det enformigt och fantasilöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha.. Lät ju bra det här ju. Kul med 2 oktavsarpegiot.. Det bröt av på ett skönt sätt. Sen tycker att du ska lägga ner lite mer energi på att snygga till Pianobrejket.. Det lät lite tunt och syntetsikt nu.. Vore hur skönt som helt med ett bättre flygelljud där.. Högre i mixen dessutom..

Annars var det bra allt igenom..!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hej! Det är större chans att få bra respons på sina demos om man också tar sig tid att lyssna på och kommentera andras låtar. "

Jag ska ta mig i kragen! Självklart måste man ge lite feedback på andra låtar också! Så jag ska ta och lyssna på lite låtar nu!

"Jaså, Sturmkraft har hittat hit till forumet?

Säg åt din brorsa att komma hit och hänga också. "

Ska göra det:D

Tackar för feedbacken i övrigt! Jag håller med om att kicken inte slår tillräckligt. Sen låter hela produktioen mycket tun överlag. Har någon nått tipps på att feta till det? Jag får aldrig ihop det bra tycker jag..

Någon mer kommentar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hola Eric! Greetings from Tranceland :rolleyes:

Måste säga att den är ganska snyggt gjord, men gud så enformig den är. Det händer liksom ingenting. Lyft fram pianot, lägg in lite överraskningar (bara dom inte sabbar flytet i låten) och lite rejäl kraft i dunket så blir det nog bra..

Mera fläsk i låten ska nog inte vara så svårt att fixa med lite kompressorer och sånt. Kan lägga in den i Cubase och dra i lite rattar, så får vi se hur det blir - och om det blir bra kan jag dela med mej av resultatet 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...