Jump to content
Annons

Lugn låt..


Richie76

Recommended Posts

Oj, det här var ju kanonbra!! 😄

Är ju ganska likt Keane som någon sa men de har ju en tendens att bli lite tjatiga pga ständiga pianot. Du fyller ju ut det med annat och det är bra.

Var det inte du som skrev nånstans att du inte fick så bra standard på dina låtar 😏 Kvalificerat skitsnack!! 🙂

Riktigt bra röst och låt!! (Vet inte vilken av versionerna som e bäst 😎 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det låter som om Du kom åt sångregeln efter 1.49. DÅ först kommer sången fram

i acceptabel nivå. DEN SKALL FRAM!!  😏  🙂  😄  FRAM MED DEN BARA!!!

okey Nad, nivån skall fixas! Du vet bäst! 😄 Är inte nöjd med med gitarren ändå, måste fixa det.. Har även planer på att gräva upp nån tamburin och lägga på virvelslagen på refräng.. kanske kan funka!!? 🙂

Tack för att du orkar engagera dig Nad!! 😎

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Matthew L - Tackar för det! Ja, lite åt keane är det väl ibland.. Haha, jag har bytt ut den första versionen mot den nya oxå, så jag förstår att du inte kunde avgöra vilken som var bättre! 🙂 Näe, men seriöst så har jag grymt svårt med att få till trummor och ofta svårt med basen, fat på den här lät baen ganska bra för en gångs skull. Sen skulle jag behöva hitta nåt varmt skitigt gitarrljud.. Men det går som oftast åt rätt håll! Sen bör jag väl tillägga att jag aldrig tröttnar på Keanes tjatiga pianon! 😎

Grannen - Kul att du tror på potentialen.. Det gillas 😄

Ingen som har nån kritik av mixning?! 😏

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare mannen, trevlig å mysig låt men du skulle ha lämnat EQ:n på sången. Blir lite för vass för min smak nu.

Känns som att du snart har överjobbat den här låten lite 😳

Vi kanske ska försöka ta den där mixkvällen nån gång här framöver och utbyta lite tips å trix.

Havings!

/Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare mannen, trevlig å mysig låt men du skulle ha lämnat EQ:n på sången. Blir lite för vass för min smak nu.

I knew it, ! knew it!

sitter och rattar och pular med eq utan gentligen ha nån vidare koll och kan lika gärna sabba som göra saker bättre! :rolleyes:

Måste på allvar börja lära mig att förstå hur man eq:ar på ett bra sätt. Försöker få fram en riktigt oskön frekvens genom att boosta och drar sedan utav. Har en ganska bra eq oxå men man ser inte nån kurva eller så, och efter ett tag vet jag inte riktigt vad jag sysslar med.. så mixkväll är jag gärna med på! 😳

För att inte tal om kompressorer.. 😱

Tack för inlägget iallafall, Glennster! (kan man överjobba en låt 😳 )

K9 - Powermetalballad skulle nog vara nåt! men bara om jag får ha spandex! 😆 Tack för inlägget. Ja, det är väl lite kommersiellt tänkt i a f.

Nu blev jag ändå lite osäker på om sången är för vass eller inte.. ojojoj.. det är mycket med det elektriska.. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...