Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hur får jag softsynten Galactix att fungera i Cubase SX 2 ? när jag öppnar den i sequensen så blir ett långt ljud liknande rundgång sen lägger ljudet av , de går ej att få ljud i den igen utan att ladda in den i vst Instruments men endast default, inga andra ljud funkar. Är de en bugg eller går de inte att köra i cubase ?

Annons
Posted

ja de var denna vst synth GalactiX !

den funkar utmärkt i Computer Muzys men ej i cubase , detta gäller även Cellofan en vst cello.

Detta är andra gången jag har lagt ut denna fråga på forumet men har endast fått ett svar. de måste finnas ett flertal som har testat denna i olika program o fått den att funka . de vore intressant att få veta i vilka program dessa två Vsti funkar utan buggar.

TPF ettett

Posted

Rundgångsljud brukar innebära att man måste använda Old Host Behaviour. Du hittar det under Plugin Information (eller vad det nu hette).

Jag har inte provat synten själv, men jag chansar på att det är det som är problemet.

• 2 weeks later...