Jump to content
Annons

Angel Blake


SMT

Betyg  

18 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      4
    • 4
      5
    • 5
      6


Recommended Posts

LÅTNAMN: Self-Terminate

ARTIST/GRUPP: Angel Blake

GENRE: Metal/goth/rock...

LÅTLÄNGD: 4:55

KOMPOSITÖR: Marko Tervonen

PRODUCENT: Marko Tervonen

EV. MEDVERKANDE: Sång - Tony Jelencovich

INSPELNINGSÅR: Dec 2004

FORMAT: Streaming

STATUS: Demo version. Bokstavligen inspelad i en garderob... Inspelning av debutskivan pågår just nu...

LÅTLÄNK: http://www.myspace.com/angelblakeonline

Redigerat av SMT
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej !

Låter allmänt bra men saknar lite botten i mixen. Låten har inget direkt sound?

Jävligt (Cool) bra röst som borde lyftas upp lite till, utnyttja det (göm den inte) så som kören göms. 😆

Fett.. bra gitarr ljud överlag, men otroligt dåligt trumljud, EQ mixa om.

Fan... jävligt bra låt, ge trummorna, basen och leadsången en chans så blir detta utomordentligt bra. 🙂

Kör hårt.. 😎

Albert.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Nog det intressantaste inom metalgenren jag hört på det här forumet. Eftersom det här är en demo så bryr jag mig inte om att kommentera mixning eller ljudkvalitet.

Arret är sketasnyggt, sången passar klockrent, riffen är Danzig-tunga, vad kan man mer begära?

Absolut toppklass! Tycker det luktar hit av detta! 😆

Redigerat av Krumhorn
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket!!!!!

:-)

Jo, produktionen i sig är definitivt inte vad den borde vara. Som jag nämnde så är den bokstavligen inspelad i en garderob. Lajnade gitarrer, trummaskin etc...bläh!!

Men inspelningen av debutplattan pågår just nu faktiskt. Och givetvis är det äkta trummor som gäller där... :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var inte alls dumt. Associerar till Tenebre, Danzig, Monster Magnet och tidig Transport League.

Bra låt. Bra sång (särskilt när han klämmer i). Bra arr. Kanske står det och stampar lite i halvtempopartiet, men det har väl sin poäng det med.

Med en svängig trummis och en varm, skitig och fläskig produktion är saken blodig biff.

Grymt bra, fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
LÅTNAMN: Self-Terminate

ARTIST/GRUPP: Angel Blake

GENRE: Metal/goth/rock...

LÅTLÄNGD: 4:55

KOMPOSITÖR: Marko Tervonen

PRODUCENT: Marko Tervonen

EV. MEDVERKANDE: Sång - Tony Jelencovich

INSPELNINGSÅR: Dec 2004

FORMAT: Streaming

STATUS: Demo version. Bokstavligen inspelad i en garderob... Inspelning av debutskivan pågår just nu...

LÅTLÄNK: http://www.myspace.com/angelblakeonline

AAAARRGHHH!! JÄVLA TUNGT ASSÅ!! Det är gött å höra ett tight band emellanåt :rolleyes:

Lycka till med plattan

GOD JUL

/Steve "DOOM" Lind

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var inte alls dumt. Associerar till Tenebre, Danzig, Monster Magnet och tidig Transport League.

Det är väl iofs inte så konstigt om det låter Transport League med tanke på vem som sjunger? (om jag läser rätt)

Skit samma - har inte hunnit lyssna, men ska ta en sväng med det ikväll.

Rock on!

Edit; Nu har jag lyssnat med. Låter väl jävligt trevligt det där...(eller hur man nu ska säga...)

Redigerat av bengan_gbg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Tjenis!!!!

Bara en snabb uppdatering.

Skivan är mixad & mastrad & skickad till skivbolaget!! Release datum, 10 Mars.

2st (1-2min) samples kommer att dyka upp snart på sajten, och något senare en fullängdslåt.

När jag väl har fått tillåtelse att lägga upp samplerna, så försvinner "Self-terminate" demon från www.

Okidoki,

be well!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wheeee!!

Hur bra som helst!! Skönt gung, lite i stil med, som tidigare nämts, Spiritual beggars och mina personliga favoriter Clutch.

Den där skivan hamnar lätt på min inköpslista!

Lycka till med karriären!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var sjukt bra! Gitarriffen känns lite Danzig-inspirerade (vilket alttså enligt mig är bra) Soundet är väldigt bra, som sagt så är ju ofta fallet att sån här musik blir ganska överproducerad. Jag kan fatiskt inte hitta en enda detalj som jag inte gillar.

Detta måste köpas sen när det beger sig 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...