Jump to content
Annons

Soft rock


Nikolaus

Recommended Posts

LÅTNAMN: Push

ARTIST/GRUPP: Nikolaus von Knorring

GENRE: Soft rock

LÅTLÄNGD: 3:09

KOMPOSITÖR: Nikolaus von Knorring

PRODUCENT: Nvk

MEDVERKANDE: Anneli Rydahl

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,4 megabyte)

STATUS: Färdig

LÅTLÄNK: Push

Här möts små handtrummor, gitarr, sång och roliga synthar.

pre3.jpgP7101781.jpgP7101762.jpgP7101715.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ush, lajnad akustisk gitarr! Jag har enorma problem med det soundet.

Annars är det en glad liten sång 😄 Som man blir på bra humör av.

Vore roligt att höra den kvinnliga sången utan allt reverb 😠

Sjysst låt, men fruktansvärt gitarrljud blir mitt betyg.

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja..detta låter som en blandning mellan Yazoo´s Happy people..o ngn låt med Fergal Sharkey..alltid roligt med syntar.. 🥰 en ganska bra o poppig 2 minuters-låt.. har svårt att hålla hela vägen till 3.09..skulle lika gärna kunna ha slutat på 2.20 eller tidigare..gitarrljuden med trummorna var det mest "spännande" med låten..som går att utveckla..sångrösten är sådär..jag tröttnade tyvärr efter ett tag på söten som var lite för enformig i mina öron 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar både din o sångerskans röster.

Lite annorlunda arrangemang där jag tycker att handtrummorna är intressanta och gitarrspelet bra, men inte gitarrljudet.

Syntarna känns som de spårar ur ibland men det är ju lite kul också.

Dock hade jag önskat ett intressantare slut, nu känns det som låten bara dör ut.

:rolleyes:😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant låt med ett par roliga ljud. Den akustiska gitarren låter som tidigare sagts inte alls kul, micka upp den istället så blir det nog bättre. Fint samspel mellan rösterna, lite svengelska på den manliga sången men frågan är om inte det bara ger rösten lite mer karaktär i det här fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Störtskön röst där, mannen! 😆 ! Fattar inte varför alla verkar ha problem med gitarren. 🙂 Jag tycker det låter bra! 🥰 Men en sak är ju säker: Låten är schöööön!! 🥰

Bra jobbat! \Dana 🥰

Edit: Gillar inte congasen innan låten kommit igång. Dom slår i otakt. 😆

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)

Skoj låt! Absolut!

Lite udda sound med gitarren som är ganska tunn men basen och de roliga trummorna kompenserar för detta ganska bra. Sen har du ju en riktigt skön och ren röst att lyssna på. :rolleyes:

Kul med grejer som inte låter som sånt man brukar höra annars. Kanske kunde komma nåt mer i refrängen för att betona den lite mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja verkligen en låt man blir glad av. Håller med om att gitarren låter så där stickande som endast linead akkegura kan göra.

I övrigt då?

Verkligen skitbra röst.

Snyggt med gitarrhook som ger låten en hel del Violent femmes-känsla.

Refrängen tycker jag är helt underbar och känns väldigt originell 😎 (med din röst i dans med kvinnliga sången) medan versen är lite väl simpel, kanske för att refrängen är så bra. Blir lixom simpel gladsynth i kontrast till det geniala i ref. :rolleyes:😄

Saknar lite bas i ljudbilden.

Det där visslande synthljudet som kommer i låten och som även avslutar den skulle iaf jag gärna slippa 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön röst 😆 Tycker du ska behålla den akustuiska karaktären på låten du har i början och sedan ha bara någon enstaka syntfyllnad som vid 0:39 och vid 0:51. Så blir det bra 😉

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen, verkligen impad av din röst! Snygg engelska åxå 🙂

För att va tjatig...guran låter pga lajningen som trubadurens gura nere på kvarters krogen. Funkar med 50 onyktra gäster å hög volym för att överrösta oss.

Intressanta melodier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...