Annons

kul tråd om compression :)

Michael

Annons

😆😮

Fy fan va bra!

Det är dessutom minsann han och ingen annan som skapat tråden! Det är hans tråd!! 😮

Ja, vi borde helt klart hyra in honom. Och McCheese. 🙂

Edit: Nu är jag på sidan 8 och trodde faktiskt i min enfald att han förstått NÅGONTING av det de normalbegåvade förklarat tusentals gånger och så skriver han detta:

I do use Compressor(s)/ LIMITER(s), but not to control the dynamic range. I use EQ(s) for that.

Kan inte sluta läsa.

Redigerat av Jocke
Dela på andra sajter

BrianAltenhofel wrote:
Jp22 wrote:

I could easily give back any minimal dynamics lost compressing with a bit more eq on my mixer

That says it all. That was the first sign you didn't know what you were talking about.

Oh yeah? Meaning, I can easily bring up the highs (HF's or MF's) on my mixer's eq and once again bring back or hear what I lost dynamically, its simple, if I take a little out at the beginning of the chain with compression I can cerntainly just as easily put it back towards the end of the chain. Shows how much you know!

😉🙂😛

Dela på andra sajter

BrianAltenhofel wrote:
Jp22 wrote:

I could easily give back any minimal dynamics lost compressing with a bit more eq on my mixer

That says it all. That was the first sign you didn't know what you were talking about.

Oh yeah? Meaning, I can easily bring up the highs (HF's or MF's) on my mixer's eq and once again bring back or hear what I lost dynamically, its simple, if I take a little out at the beginning of the chain with compression I can cerntainly just as easily put it back towards the end of the chain. Shows how much you know!

😉🙂😛

Verkar som han blandar ihop EQ och kompression eller nåt.

Låter nästan som folk som tror att man får tillbaks bitupplösningen om man konverterar en 8 bits-fil till en 16 bits-fil ..

Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Lite lustigt. Och så används ordet "moron". Hmmm.... Det får mig att tänka på en resa till England jag och min bror gjorde. Vi tog in på ett pensionat och var rätt trötta. Vi diskuterade vad vi skulle orka göra mer den eftermiddagen/kvällen, men det slutade punkt för punkt mest med "Nej, det gör vi till morran! Nej, till morran, tycker jag... ok då, till morran." Då rusade pensionatsvärdinnan in på rummet och trodde att vi skällde. Hon sa, ni kallar ju varann "moron" hela tiden!

Hon fattade inte att det var Götheborgska för "morgon".

🙂

:musik

Dela på andra sajter

Jag gillar när dom börjar prata NS-10:or:

When placed on a meter bridge, the reflective properties of the NS-10's speaker cones forms a correlation with the angle of the faders. Reflected light brightens the sound from the speaker due to inverse polarity waveforms indirectly correlating with the efflux baffle from the sound diffusers. It's a fine art positioning the speakers correctly so that the relationship of the angle of the L and R woofers to the pan knobs on channels 4 and 20 on the desk respectively follow Newton's 5th law (abridged).

osv, osv...

Dela på andra sajter

When placed on a meter bridge, the reflective properties of the NS-10's speaker cones forms a correlation with the angle of the faders. Reflected light brightens the sound from the speaker due to inverse polarity waveforms indirectly correlating with the efflux baffle from the sound diffusers. It's a fine art positioning the speakers correctly so that the relationship of the angle of the L and R woofers to the pan knobs on channels 4 and 20 on the desk respectively follow Newton's 5th law (abridged).

osv, osv...

I just det inlägget så drev han visserligen med de övriga...

Dela på andra sajter

osv, osv...

I just det inlägget så drev han visserligen med de övriga...

Fast det där var väl inte från Jp22 har jag för mig. Var nån annan lustigkurre som smet in.

Dela på andra sajter

Hej!

Jag vill inte spoliera nöjet med tråden men... Hans är de allra flesta! Jp22? Det är Hans! BrianAltenhofel? Hans är honom! Mc Cheese? är Hans!!

Jocke? Hans! brojd? Hans! royen? Hans! musik? Hans, o.s.v, ja ni förstår hur Hans har gjort!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...