olleoljud Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Tjo.. finns det något sätt att ta bort digital distorsion...? Via något filter eller.. Programmet som alstrade dem borde ha en inbyggd limiter, men det är väl att begära för mycket, det är framför allt ett live-redskap (grainbox) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cm0s Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 Sök innan du startar ny tråd https://www.studio.se/index.php?showtopic=16691 Link to comment Share on other sites More sharing options...
olleoljud Posted October 6, 2005 Author Share Posted October 6, 2005 visst, jag har läst den.. fast jag tyckte den inte gav något bra svar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murdock Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 Det enda jag kan komma på är att använda waves restoration bundle som t.ex X-noise och X-crackle. Dom pluggarna är ganska dyra dock och ger inte perfekt resultat. Jag har använt dom bla på ett stereopiano som distade något så fruktansvärt jävligt att det knappt var sant. Dom lyckades rensa upp en hel del men dock på bekostnad av mycket av själva pianokaraktären. Tyvärr är det så att när det väl distar går det aldrig att få det riktigt bra igen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cm0s Posted October 9, 2005 Share Posted October 9, 2005 visst, jag har läst den.. fast jag tyckte den inte gav något bra svar.. De svarade ju att det inte gick. Vad hade du väntat dig att de skulle svara om du frågar igen? Att det helt plötsligt går? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olleoljud Posted October 17, 2005 Author Share Posted October 17, 2005 öh kanske... men iallafall, det gick att klippa bort spikarna, lite jobbigt men det fungerade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts