Jump to content
Annons

Vad ska jag sätta för pris?


Lill-Davve

Recommended Posts

Hejsan, jag tänkte sälja lite musik-prylar som jag inte använder, bland annat min gitarr-förstärkare (ampeg vt-22) men har ingen aning vilket pris jag skall sätta på´n. Jag har smurfat runt på Internet en del för att komma fram till ett lämligt pris men hittar så vitt skilda priser att jag känner mig tvugen att fråga er istället, vad är ett passande pris för en sån här rackare enligt er?

Den är förövrigt i bra skick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är inte alls kunnig på Ampegs gitarrstärkare. Men om jag såg en sån i butik skulle jag förvänta mig en prislapp på 6000:-

Vilket inte säger att det är vad man kan få den såld för. Om jag vore köpare skulle jag tycka att 3500 - 4000 :- vore rimligt.

Är jag ute och fiskar nu? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

(ok, mitt 3:e försök att skicka in ett inlägg, få se om firefox kan hålla sig från att krascha den här gången).

Tack för alla svar! Ja, jag har sett priser från 3500 och upp till 8000, så de prisförslag ni har kommit med verkar alla rimliga. Och utgår man ifrån den här sidan så verkar det ju även som att den är hyfsat poppis i vissa kretsar. Jag vill bara, icke-gitarr-fantast som jag är, undvika att bli alltför lurad 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Visst är det där en 50-60w gammal 70tals rörstärk?

Priset varierar mest beroende på hur bra den låter. De flesta rörhäckar låter ganska olika fast det är samma märke och modell. Har du servat den, bytt rör och bytt glättningskondingarna? Kondingarna slits (torkar) även fast du inte använder den.

Priserna som nämnts här tycker jag verkar rimligt.. men det beror ju som sagt på hur bra den låter.

Min 10öring...

Albert.D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Visst är det där en 50-60w gammal 70tals rörstärk?

Priset varierar mest beroende på hur bra den låter. De flesta rörhäckar låter ganska olika fast det är samma märke och modell. Har du servat den, bytt rör och bytt glättningskondingarna? Kondingarna slits (torkar) även fast du inte använder den.

Priserna som nämnts här tycker jag verkar rimligt.. men det beror ju som sagt på hur bra den låter.

Min 10öring...

Albert.D

Den står hos mor & far så jag kan inte kolla upp den så noga, tror den är från nånstans mellan -76 och 79, och så står det 300W på den. Och tung som f*n minns jag att den var 😳 Far ska visst ta den till nån som reparatör han känner och se i vilket skick den egentligen är, fungerar gör den iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Visst är det där en 50-60w gammal 70tals rörstärk?

Priset varierar mest beroende på hur bra den låter. De flesta rörhäckar låter ganska olika fast det är samma märke och modell. Har du servat den, bytt rör och bytt glättningskondingarna?  Kondingarna slits (torkar) även fast du inte använder den.

Priserna som nämnts här tycker jag verkar rimligt.. men det beror ju som sagt på hur bra den låter.

Min 10öring...

Albert.D

Den står hos mor & far så jag kan inte kolla upp den så noga, tror den är från nånstans mellan -76 och 79, och så står det 300W på den. Och tung som f*n minns jag att den var 😳 Far ska visst ta den till nån som reparatör han känner och se i vilket skick den egentligen är, fungerar gör den iaf.

Hej!

300W... Nja.. jag tror att effektförbrukningen på den är ca 300W inte själva förstärkningen, men jag kan ha fel men jag tror inte det 😕

Btw: Jag sökte på Dr tube´s rör site och hittade en ritning på just denna modellen och den har 4 utgångsrör, vilket troligtvis ger den max 100-120w beroende på vilket typ av rör som använts.

Det är en mycket bra idé att kolla upp den innan du säljer den.

Kolla in ritningen här..

http://www.drtube.com/schematics/ampeg/vt22-v4-70.gif

Albert.D

Redigerat av Albert.D
Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Måste du verkligen sälja? Själv har jag alltid ångrat försäljningar av musikprylar. Tänk till en gång extra. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

300W... Nja.. jag tror att effektförbrukningen på den är ca 300W inte själva förstärkningen, men jag kan ha fel men jag tror inte det tongue.gif

Ja, nog bäst reparatören kolla upp allt sånt innan man annonserar ut den 🙂

Måste du verkligen sälja? Själv har jag alltid ångrat försäljningar av musikprylar. Tänk till en gång extra. 🙁

Jag måste! 🙂 Nä jag har väl också funderat lite på om jag gör bort mig som säljer den, men.. det är inte särskilt kul att spela el-gitarr, akustiskt ska det va 🙂 Kan tänka mig den skulle komma väl till pass om jag skulle börja spela i band igen, men det har jag inga planer på, så... det blir till att sälja :|

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...