Jump to content
Annons

Psykedeliskt?


Dingbats

Recommended Posts

Annons

Ett tråkigt tips som tyvärr är det bästa är att lyssna på psykedelisk musik. Man kommer väldigt långt på att imitera och försöka efterlikna sina favoriter. Till slut utvecklar man sin egen stil med hjälp av sina influenser. Men personligen skulle jag tro att det handlar mest om ljud och atmosfärer. Exprimentera! 🙂

Inte svaret du sökte efter men det är det bästa jag kan ge 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tråkigt tips som tyvärr är det bästa är att lyssna på psykedelisk musik. Man kommer väldigt långt på att imitera och försöka efterlikna sina favoriter. Till slut utvecklar man sin egen stil med hjälp av sina influenser. Men personligen skulle jag tro att det handlar mest om ljud och atmosfärer. Exprimentera! 🙂

Jo det är förstås sant. Det är nog också det bästa sättet... Men jag tänkte om nån visste nåt som får det lite mer psykedeliskt på nåt enkelt sätt, som man kan använda sig av utöver att lyssna massor?

Link to comment
Dela på andra sajter

är inte så inne på psykedelisk musik men en del eko,sitar, wah wah mm.

tänker på en reklam snutt (tror den är med på pebbles vol.2) där electric prunes gör reklam för Vox wah wah pedal och får den att låta som en sitar.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Hett tips är Beatles - t ex Tomorrow never comes, Within you without you eller Being for the benefit of Mr. Kite..

Sitar, Skränande fåglar?! och naturligtvis baklängesgitarrslingor. Lite Acidflöjt är aldrig fel.

Bo Hansson har ett antal skivor med halvpsykedelisk musik: Attic Thoughts, Lord of the Rings.

Merit Hemmingsson - svensk folkmusik på Hammondorgel. Kanske inte psykedeliskt, men inspirerande.

Sedan tycker jag att Madonnas Beautiful Stranger har en del balla ingredienser.

Linn County heter ett amerikanskt band som gjodre en skiva som heter Proud Flesh Soothser - ganska flippat!

//Det var vad jag kunde komma på nu.

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hett tips är Beatles - t ex Tomorrow never comes, Within you without you eller Being for the benefit of Mr. Kite..

Sitar, Skränande fåglar?! och naturligtvis baklängesgitarrslingor. Lite Acidflöjt är aldrig fel.

Bo Hansson har ett antal skivor med halvpsykedelisk musik: Attic Thoughts, Lord of the Rings.

Merit Hemmingsson - svensk folkmusik på Hammondorgel. Kanske inte psykedeliskt, men inspirerande.

Sedan tycker jag att Madonnas Beautiful Stranger har en del balla ingredienser.

Linn County heter ett amerikanskt band som gjodre en skiva som heter Proud Flesh Soothser - ganska flippat!

//Det var vad jag kunde komma på nu.

//Nemo

Tackar, ska försöka få tag och lyssna på de där! 🙂

LSD ska tydligen fungera har jag hört... 🙂

Nja... jag tror inte det va? 😎

Baklängesgitarr tänker jag abslout använda mig av, tackar ni som sa det! Men finns det några andra praktiska grejer man kan göra med gitarren (bortsett från effekter), typ olika tekniker osv.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...