Jump to content
Annons

Göra scratches (cuts?)

oheimeryd

Recommended Posts

Vill gärna lära mig göra enkla och simpla scratches (eller cuts eller vad det kallas). Alltså de som är väldigt vanliga i hiphop-produktioner men som då görs med turn-table.

Finns det något behändigt program för att göra det samma fast i datorn. Typ en virtuell turn-table?

Detta känns mer och mer felplacerat, men då får gärna någon vänlig moderator flytta.

Tack på förhand!

Annons

Tackar som bara den för många givande svar!

Trodde inte det fanns så mycket. Ska kolla upp de som inte var VST-instrument då jag inte gillar Cubase (aldrig riktigt lärt mig).

Nu när det fanns så många kanske nån kan tipsa om vilken som är den vanligaste (och bästa) så man enkelt kan hitta hjälp.

Tack på förhand!

Vad kan en begagnad vinylspelar och en taskig skiva kosta idag? Inte mycket kan jag tänka mig.

Man kan inte scratcha med vad som helst, man behöver både en stark, direktdriven skivspelare och en schysst mixer.

Vad kan en begagnad vinylspelar och en taskig skiva kosta idag? Inte mycket kan jag tänka mig.

Man kan inte scratcha med vad som helst, man behöver både en stark, direktdriven skivspelare och en schysst mixer.

Jag vet inte jag. Jag har gjort ganska sjuka grejer med en vanlig vinylspelare.

Självklart kan det låta mer eller mindre bra. Och mixerbiten kan man ju fixa i datorn efteråt. Eller?

• 2 weeks later...