Jump to content
Annons

Musikbyrån


eddde

Recommended Posts

jag kollade på musikbyrån igår och blev rätt fundersam, de visade delar från ett liveframträdande av nåt band jag inte känner till, men musiken var rätt okej, men vokalisten förstörde ALLTIHOP det var värre än Mr. Hellström!

ingen kan väl tycka att detta var bra?? eller är det bara jag som inte har nån känsla för musik..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jag kollade på musikbyrån igår och blev rätt fundersam, de visade delar från ett liveframträdande av nåt band jag inte känner till, men musiken var rätt okej, men vokalisten förstörde ALLTIHOP det var värre än Mr. Hellström!

ingen kan väl tycka att detta var bra?? eller är det bara jag som inte har nån känsla för musik..?

Nu såg jag inte musikbyrån igår, men det kan väl ändå inte vara Antony & th Johnsons du såg? Isåfall är du _verkligen_ ute och cyklar imo 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg detta och tyckte Antony & The Johnsons var fullständigt lysande. Aldrig hört honom förut men fängslades av hans vackra melodier och gripande texter. Kan iofs tänka mig att hans uppenbarelse får en del ögonbryn att höjas liksom hans närmast Tiny Tim-liknande falsett och vibrato men jag anser att bl a ett sådant här program gör licenspengarna värt varenda öre för Public Service som det heter nu (SVT, P1, P2 och P3). Skulle vi enbart ha kommersiell radio & TV hade man likt någon öststatare bakom den gamla järnridån fått ratta in BBC Radio Four och ducka för alla mer eller mindre vulgära Britney Spears-kopior i de inhemska kanalerna...urrk.

Link to comment
Dela på andra sajter

om det är som du säger så måste det ha varit väldigt stor skillnad på Live och studio material

Mjaa, alltså, jag har båda lyssnat en hel del på hans skivor och sett konserten. Jag skulle faktiskt vilja påstå att låtarna blev bättre live, blev överraskad, riktigt riktigt bra konsert.

Redigerat av Lill-Davve
Link to comment
Dela på andra sajter

Håkan Hellström är en av Sveriges bästa sångare.

Märkligt att folk inte kan inse det.

Men det är klart, Pavarotti och Tommy Körberg har väl utgjort normen alldeles för länge, och då ingår inte beröring som ett kriterium.  😕

Jag håller verkligen med dig men jag anser inte att man kan jämföra håkan med anthony.. eller ja, jämföra kan man ju alltid 🙂 ja ni fattar..

Redigerat av monkeystrike
Link to comment
Dela på andra sajter

*Lyssnar*

http://www.brainwashed.com/antony/

😕

🙂  .. vilken rolig sångröst! Kan han inte sjunga utan falsettvibrato? 🙂

Tack för länken, D Vibe 🙂

Nånstans bakom allt vibrato, wailande och potatisen som verkar sitta fast i halsen kan jag ana en bra röst. Allra helst när han sjunger lite lägre ner i registren.

Kollar man på karln så ser man ju att hela han är ett enda stort utrtryck så då förstår man varför han sjunger som han gör. It fits like hand in glove to me.

Ang. Hellström vet jag ingen svensk som är i närheten av att beröra mig så mycket med sin sång och sina känslor som ligger helt öppna och blottade för det mesta. Hela han känns så ruskigt äkta och ärlig. Även låtar jag inte gillar berör mig.

/giggsy

Link to comment
Dela på andra sajter

Antony and the Johnsons är antagligen ett av världens nu bästa band. Lyssna på t ex Fistful of Love, så fattar du (förhoppningsvis). Såg inte konserten trtos att den gått tre gånger i SVT... Klantigt... =/

word.

jag har dyrkat anthony and the johnsons i ca 2 år nu. Det är helt lysande. Missade dock precis som du konserterna i svt. Och på södra teatern. 🙂

"I fell in love with a dead boy" är bland det vackraste som gjorts.

"Twillight" är oxå en såndär låt man blir helt tagen av. Det är bara att konstatera att smaken är som...men att jamföra anthony med hellström går bara inte. Jag älskar HH med, just för att han sjunger helt jävla otroligt känslosamt. Som om den enda sekund som är JUST NU, betyder nånting. Anthony gör det med, på ett helt annat sätt.

mer om anthony and the johnsons?

kolla här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antony and the Johnsons är antagligen ett av världens nu bästa band. Lyssna på t ex Fistful of Love, så fattar du (förhoppningsvis). Såg inte konserten trtos att den gått tre gånger i SVT... Klantigt... =/

Spelade faktiskt in reprisen på hårddisk. PM:a om du är intresserad går väl att överföra på nåt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antony and the Johnsons beskrevs av en fd jobbkompis till mig som en transexuell Elvis, tycker att det är en målande beskrivning. Senaste skivan är magisk. Hade ingen aning om att Musikbyrån skulle ta upp honom. Tråkigt att jag missade det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår faktiskt inte hur man inte kan tycka att det här är helt fantastiskt bra.

Jo, där är han lite mer nertonad och musiken är det absolut inget fel på.

Men t ex "For Today I am a Buoy" där han tokvibrerar och kören tokvibrerar i "vibrationsotakt" blir helt enkelt för mycket tokvibration för mig :rolleyes:

/giggsy

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte hunnit med att kolla upp den nya skivan ännu, men klassikerna Cripple and the Starfish och Hitler in My Heart (jo den heter faktiskt så) från debuten håller ju än idag.

Åh, de är så bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

anthony: fantastiska låtar, fantastisk röst och naturlig utstrålning. given helt enkelt.

ang. vibratot så är det något man långsamt insuper och tillsist inser det väldigt vackra. jag menar, om han hade plockat väck det hade karaktären försvunnit. å det vill vi ju inte i dessa tider av menlösa å tomma hit-makerier å dokusåpor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...