Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

jag kollade på musikbyrån igår och blev rätt fundersam, de visade delar från ett liveframträdande av nåt band jag inte känner till, men musiken var rätt okej, men vokalisten förstörde ALLTIHOP det var värre än Mr. Hellström!

ingen kan väl tycka att detta var bra?? eller är det bara jag som inte har nån känsla för musik..?

Annons
Posted
jag kollade på musikbyrån igår och blev rätt fundersam, de visade delar från ett liveframträdande av nåt band jag inte känner till, men musiken var rätt okej, men vokalisten förstörde ALLTIHOP det var värre än Mr. Hellström!

ingen kan väl tycka att detta var bra?? eller är det bara jag som inte har nån känsla för musik..?

Nu såg jag inte musikbyrån igår, men det kan väl ändå inte vara Antony & th Johnsons du såg? Isåfall är du _verkligen_ ute och cyklar imo 🙁

Posted

Jag såg detta och tyckte Antony & The Johnsons var fullständigt lysande. Aldrig hört honom förut men fängslades av hans vackra melodier och gripande texter. Kan iofs tänka mig att hans uppenbarelse får en del ögonbryn att höjas liksom hans närmast Tiny Tim-liknande falsett och vibrato men jag anser att bl a ett sådant här program gör licenspengarna värt varenda öre för Public Service som det heter nu (SVT, P1, P2 och P3). Skulle vi enbart ha kommersiell radio & TV hade man likt någon öststatare bakom den gamla järnridån fått ratta in BBC Radio Four och ducka för alla mer eller mindre vulgära Britney Spears-kopior i de inhemska kanalerna...urrk.

Posted (edited)
om det är som du säger så måste det ha varit väldigt stor skillnad på Live och studio material

Mjaa, alltså, jag har båda lyssnat en hel del på hans skivor och sett konserten. Jag skulle faktiskt vilja påstå att låtarna blev bättre live, blev överraskad, riktigt riktigt bra konsert.

Edited by Lill-Davve
Posted

vänta jag hänger inte med nu.. jämför du anthony & the johnsons med håkan hellström?? du måste syfta på något annat. var det en liten snubbe med långt svart hår som satt vid en flygel å hade ett stillsamt kompband bakom sig?

Posted

Det jag kan störa mig på är att hans whailande (hur fan det nu stavas) kan bli lite tjatigt i längden, men han sjunger i övrigt (läs i små doser) som en gud.

Posted

Håkan Hellström är en av Sveriges bästa sångare.

Märkligt att folk inte kan inse det.

Men det är klart, Pavarotti och Tommy Körberg har väl utgjort normen alldeles för länge, och då ingår inte beröring som ett kriterium. 😛

Posted

.. ska dock tillägga att musiken var vacker förövrigt. Lite väl kliché ibland med dessa rimshots dock.

Posted (edited)

Men det är klart, Pavarotti och Tommy Körberg har väl utgjort normen alldeles för länge, och då ingår inte beröring som ett kriterium.  😕

Jag håller verkligen med dig men jag anser inte att man kan jämföra håkan med anthony.. eller ja, jämföra kan man ju alltid 🙂 ja ni fattar..

Edited by monkeystrike
Posted
*Lyssnar*

http://www.brainwashed.com/antony/

😕

🙂  .. vilken rolig sångröst! Kan han inte sjunga utan falsettvibrato? 🙂

Tack för länken, D Vibe 🙂

Nånstans bakom allt vibrato, wailande och potatisen som verkar sitta fast i halsen kan jag ana en bra röst. Allra helst när han sjunger lite lägre ner i registren.

Kollar man på karln så ser man ju att hela han är ett enda stort utrtryck så då förstår man varför han sjunger som han gör. It fits like hand in glove to me.

Ang. Hellström vet jag ingen svensk som är i närheten av att beröra mig så mycket med sin sång och sina känslor som ligger helt öppna och blottade för det mesta. Hela han känns så ruskigt äkta och ärlig. Även låtar jag inte gillar berör mig.

/giggsy

Posted

Antony and the Johnsons är antagligen ett av världens nu bästa band. Lyssna på t ex Fistful of Love, så fattar du (förhoppningsvis). Såg inte konserten trtos att den gått tre gånger i SVT... Klantigt... =/

Posted
Antony and the Johnsons är antagligen ett av världens nu bästa band. Lyssna på t ex Fistful of Love, så fattar du (förhoppningsvis). Såg inte konserten trtos att den gått tre gånger i SVT... Klantigt... =/

word.

jag har dyrkat anthony and the johnsons i ca 2 år nu. Det är helt lysande. Missade dock precis som du konserterna i svt. Och på södra teatern. 🙂

"I fell in love with a dead boy" är bland det vackraste som gjorts.

"Twillight" är oxå en såndär låt man blir helt tagen av. Det är bara att konstatera att smaken är som...men att jamföra anthony med hellström går bara inte. Jag älskar HH med, just för att han sjunger helt jävla otroligt känslosamt. Som om den enda sekund som är JUST NU, betyder nånting. Anthony gör det med, på ett helt annat sätt.

mer om anthony and the johnsons?

kolla här.

Posted

Spelade faktiskt in reprisen på hårddisk. PM:a om du är intresserad går väl att överföra på nåt sätt.

Posted

Antony and the Johnsons beskrevs av en fd jobbkompis till mig som en transexuell Elvis, tycker att det är en målande beskrivning. Senaste skivan är magisk. Hade ingen aning om att Musikbyrån skulle ta upp honom. Tråkigt att jag missade det. 🙂

Posted

Ja, vad säger man? Tur att man har olika smak för konstant, snabbt vibrato ingår inte i min definition av bra sång.

Rösten däremot är jag nog lite mer vänligt inställd till.

Posted

Jag förstår faktiskt inte hur man inte kan tycka att

är helt fantastiskt bra.

Posted

Helt perfekt musik, ah, underbart 🙂

Såg bara sista minuterna på TV och lyckades sedan glömma bort att jag skulle kolla upp bandet. Har aldrig hört dem tidigare, hur har jag kunnat missa? 🙂

Nåväl, tack för påminnelsen! 😕

Posted
Jag förstår faktiskt inte hur man inte kan tycka att
är helt fantastiskt bra.

Jo, där är han lite mer nertonad och musiken är det absolut inget fel på.

Men t ex "For Today I am a Buoy" där han tokvibrerar och kören tokvibrerar i "vibrationsotakt" blir helt enkelt för mycket tokvibration för mig :rolleyes:

/giggsy

Posted

Det var mycket bättre, det håller jag med om, bättre register för honom och MYCKET mindre vibrato (tack för det) men jag hör det hela tiden och vibratot är inte snyggt (för snabbt och konstant) men det är MIN åsikt.

Tack för ordet.

Posted

Tack för alla referenser!

Hade tänkt jag skulle kolla musikbyrån eftersom jag aldrig hört A&J; missade helt, hörde trettio sista sekunderna och det räckte!

Men hade glömt namnet efteråt. Åssa kommer denna länk då!

Tack, Tack :rolleyes:

Fördjupning stundar!

Posted
Har inte hunnit med att kolla upp den nya skivan ännu, men klassikerna Cripple and the Starfish och Hitler in My Heart (jo den heter faktiskt så) från debuten håller ju än idag.

Åh, de är så bra!

Posted

anthony: fantastiska låtar, fantastisk röst och naturlig utstrålning. given helt enkelt.

ang. vibratot så är det något man långsamt insuper och tillsist inser det väldigt vackra. jag menar, om han hade plockat väck det hade karaktären försvunnit. å det vill vi ju inte i dessa tider av menlösa å tomma hit-makerier å dokusåpor.

Posted

😱

...

😮

...

😄

...

😆 !!!