Jump to content
Annons

Lemmi (oregistrerad)

Recommended Posts

Lemmi (oregistrerad)

Hej köpte Garritan Personal Orchestra för ett tag sedan och undrar hur man får mutliinstrumenten att funka eller göra egna. Även fast jag laddar två instument i Kontakt Playern så är det bara det första instrumentet som låter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du använder midikeyboard för att spela så hörs instrumentet du laddat i första fältet då keyboarden är inställd på midikanal 1. Om du vill spela instrumentet i andra fältet så får du ställa keyboarden på midikanal 2. Om du ska kunna spela flera instrument samtidigt så måste du kunna köra flera midikanaler samtidigt. Det kan inte jag med min keyboard, men det kanske finns andra som kan. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lemmi (oregistrerad)

Okej nu har jag lagt in på olika midikanaler fast går fortfarande bara att spela en i taget.

Det jag vill kunna åstakomma är att man endast ska behöva använda piano rollen i en kanal utan att behöva kopiera noterna ha flera ggr tex om man ska flera olika trumpeter som spelar samma sak.

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...