Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

TĂ€nkte vi kunde bolla lite med .rns filer.

Meckade ihop lite skoj hÀr som ni kan ta över och leka vidare pÄ.

Nu har jag medvetet gjort det lite halvt ostrukturerat och livlöst för att fÄ er att

fÄ nÄgra roliga idéer.

HĂ€r kan ni tanka hem Reason filen. =)

AnvĂ€nd bara Factory och Orkester bankerna Ă€r ni snĂ€lla. 🙂

Mvh Ken

Annons
Postat
Hej.

TĂ€nkte vi kunde bolla lite med .rns filer.

Meckade ihop lite skoj hÀr som ni kan ta över och leka vidare pÄ.

Nu har jag medvetet gjort det lite halvt ostrukturerat och livlöst för att fÄ er att

fÄ nÄgra roliga idéer.

HĂ€r kan ni tanka hem Reason filen. =)

AnvĂ€nd bara Factory och Orkester bankerna Ă€r ni snĂ€lla. 😄

Mvh Ken

đŸ˜± Ja, fan! Det lĂ„ter skoj! 🙂

Postat

later skoj det dÀr..... men hÀr sitter man pa jobbet... utan reason..

och hemma har jag inget internet Ànnu. (deutsche telekomm Àr inte lika rappa som bredbandsbolaget) bestÀllde dsl för 2 veckor sen..

safort dom gett mig mitt jĂ€vla modem ska ja göra house av det dĂ€r... tidigare genre spelar ingen roll.... 🙂

Postat (redigerat)

JĂ€vligt snygg lĂ„t du har knĂ„pat ihop addic! đŸ˜± SvĂ„rt o förbĂ€ttra nĂ„t som redan Ă€r skitbra gjort.

Redigerat av Danabacken
Postat
JĂ€vligt snygg lĂ„t du har knĂ„pat ihop addic! đŸ„° SvĂ„rt o förbĂ€ttra nĂ„t som redan Ă€r skitbra gjort.

Äsh, den Ă€r lite osammanhĂ€ngande just nu, plus att du kan ju bygga pĂ„. đŸ˜±

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Danabacken, skynda dig! :rolleyes: Jag vill jag vill jag vill!!! 😄

Postat
Danabacken, skynda dig! 😄 Jag vill jag vill jag vill!!! 😄

Chilla, kompiz! :rolleyes: Ska inte dröja lÀnge till!

Postat (redigerat)
Danabacken, skynda dig! 😄 Jag vill jag vill jag vill!!!  😄

Jag kom pĂ„ att jag inte kan! 😄 MĂ„ste ju packa nu, och imorgon Ă„ker jag 😄

EDIT: SĂ„ skit i mig! 🙂

Redigerat av MarcusRombo
Postat

Jag kom pĂ„ att jag inte kan! 😄 MĂ„ste ju packa nu, och imorgon Ă„ker jag 😄

Vart ska du?

Postat

Chilla, kompiz! 😄 Ska inte dröja lĂ€nge till!

Jag kom pĂ„ att jag inte kan! 😄 MĂ„ste ju packa nu, och imorgon Ă„ker jag 🙂

Vart ska du?

Se trĂ„d i OT! 🙂

DÀr kan du Àven önska mig trevlig resa! :rolleyes:

Postat

Åh, en ny omgĂ„ng av StudioStafetten - fast enbart för Reason.

Jag laddar hem filen nu, sÄ fÄr vi se vem som tar bollen sen. :rolleyes:

Postat

Nu hinner inte jag sitta mer! *buuhuu!*, sÄ det Àr fortfarande lite saker som inte stÀmmer helt, men det fÄr vÀl nÀsta som plockar upp bollen göra istÀllet dÄra!

FÖRST TILL KVARN!! HĂ€r kommer den!

http://pickup.mofile.com/3363334195437565

(Tryck anonymous download nere i hörnet och sen click here! Ha sÄ kul! :rolleyes:

TjarĂ„! 😄

Postat
http://pickup.mofile.com/3363334195437565

(Tryck anonymous download nere i hörnet och sen click here! Ha sĂ„ kul! 😄)

Vad Ă€r det för hemsk nĂ€ttjĂ€nst du anvĂ€nder? Tankar hem filen i 5k/sek. KĂ€nns som att vara tillbaka pĂ„ 90-talet. đŸ˜±

Postat

Ouch, min stackars iBook kunde inte spela upp lÄten. DÄ ligger bollen hos nÄgon annan.

Postat

Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade pÄ tvÄ sendreverb i mixern plus ett masterreverb istÀllet. Sen förskjöt jag lite hejvilt pÄ nÄgra stÀllen sÄ det inte lÀt sÄ kvantiserat. Jag lade pÄ horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, nÀr jag ser att Danabacken tagit bollen.

Suck... Jag ger upp. đŸ˜±

Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess hÀr sÄ folk vet att du jobbar pÄ en boll sÄ blir inga ledsna i framtiden.

Postat
Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade pÄ tvÄ sendreverb i mixern plus ett masterreverb istÀllet. Sen förskjöt jag lite hejvilt pÄ nÄgra stÀllen sÄ det inte lÀt sÄ kvantiserat. Jag lade pÄ horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, nÀr jag ser att Danabacken tagit bollen.

Suck... Jag ger upp. đŸ˜±

Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess hÀr sÄ folk vet att du jobbar pÄ en boll sÄ blir inga ledsna i framtiden.

Han skrev ju faktiskt att han höll pÄ.

Men jag förstĂ„r dig, rĂ€tt trĂ„kigt att slita i onödan. 😄

Postat

Suck... Jag ger upp. đŸ„°

LĂ€gg upp den Ă€ndĂ„. Det Ă€r alltid kul att höra. 😆

Postat
Jag tar över bollen!

Ska lĂ€gga techno trummor bara för att vara dum 🙁

NE!

Eftersom lÄten var sÄ pass ooptimerad sÄ kunde inte min dator spela den...sÄ jag fÄr ge över bollen!

Postat

Suck... Jag ger upp.  đŸ„°

Okej, hĂ€r Ă€r min boll utan Danabackens pĂ„lĂ€gg. 😆

http://vectro.cutup.se/studioforum/orch_boll_2.rns

mornel och Pazo, ni Ă€r inte ensamma. Min dator klarade addics version, men Danabackens boll resulterade i "Could not play song" efter en halv takt. 😆

Postat (redigerat)

haha, jag plockar upp bollen och gÄr och gömmer mig med den en liten stund.

ska se om min dator klarar av att spela filen överhuvudtaget dock 🙂

okej det var ju kul! sju takter, sen ville det inte mer. jag fĂ„r vĂ€l lĂ€gga tillbaka bollen och gĂ„ Ă„ leka med sanden bakom mĂ„let istĂ€llet. 😛

haha, lÀgg upp mp3'an nÀr den Àr klar sen.

Redigerat av Mutto
Postat

LÄter vÀldigt grötigt. Alldeles för mycket reverb och ingen drivande kraft. Skulle gÀrna vara med, men kan tyvÀrr inte jobba utefter modellen som lagts upp.

Postat

Suck... Jag ger upp.  🙁

Okej, hĂ€r Ă€r min boll utan Danabackens pĂ„lĂ€gg. 😆

mornel och Pazo, ni Àr inte ensamma. Min dator klarade addics version, men Danabackens boll resulterade i "Could not play song" efter en halv takt. :rolleyes:

FECK!!!

Hade jag haft datorn som Àr hemma "hemma" sÄ skulle den ju lÀtt palla...har bara lyckats fÄ den att stanna tvÄ tre gÄnger...

Men nu har jag en kass maskin!! 🙂

NĂ„ja optimerar man sĂ„ funkar den ju iof 🙂

Postat

Suck... Jag ger upp.  😄

LĂ€gg upp den Ă€ndĂ„. Det Ă€r alltid kul att höra. 🙂

Okej, hĂ€r Ă€r min boll utan Danabackens pĂ„lĂ€gg. 😄

Wow! Jag Àlskade verkligen det sista partiet i din version, Linus! Snyggt som fan!

*Lite avis* 🙂

Postat
Wow! Jag Àlskade verkligen det sista partiet i din version, Linus! Snyggt som fan!

*Lite avis* 😳

Ja, det var faktiskt riktigt snyggt. Fast din version kunde min stackars dator inte heller riktigt spela igenom.

Postat

Danke schön!

Fast ni har vÀl klickat bort "Use High Resolution Samples" i Reasons instÀllningar?

Det gjorde jÀtteskillnad för min dator att ladda in orkesterbanken i 16 bitar istÀllet för 24. DÄ orkade burken mycket mer!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.