Jump to content
Annons

Nu skriver vi musik tillsammans tycker jag! =)


Ken Kängström

Recommended Posts

Hej.

Tänkte vi kunde bolla lite med .rns filer.

Meckade ihop lite skoj här som ni kan ta över och leka vidare på.

Nu har jag medvetet gjort det lite halvt ostrukturerat och livlöst för att få er att

få några roliga idéer.

Här kan ni tanka hem Reason filen. =)

Använd bara Factory och Orkester bankerna är ni snälla. 🙂

Mvh Ken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej.

Tänkte vi kunde bolla lite med .rns filer.

Meckade ihop lite skoj här som ni kan ta över och leka vidare på.

Nu har jag medvetet gjort det lite halvt ostrukturerat och livlöst för att få er att

få några roliga idéer.

Här kan ni tanka hem Reason filen. =)

Använd bara Factory och Orkester bankerna är ni snälla. 😄

Mvh Ken

😱 Ja, fan! Det låter skoj! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

later skoj det där..... men här sitter man pa jobbet... utan reason..

och hemma har jag inget internet ännu. (deutsche telekomm är inte lika rappa som bredbandsbolaget) beställde dsl för 2 veckor sen..

safort dom gett mig mitt jävla modem ska ja göra house av det där... tidigare genre spelar ingen roll.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Danabacken, skynda dig! 😄 Jag vill jag vill jag vill!!!  😄

Chilla, kompiz! :rolleyes: Ska inte dröja länge till!

Jag kom på att jag inte kan! 😄 Måste ju packa nu, och imorgon åker jag 😄

EDIT: Så skit i mig! 🙂

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Danabacken, skynda dig! 😄 Jag vill jag vill jag vill!!!  😄

Chilla, kompiz! :rolleyes: Ska inte dröja länge till!

Jag kom på att jag inte kan! 😄 Måste ju packa nu, och imorgon åker jag 😄

EDIT: Så skit i mig! 🙂

Vart ska du?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Danabacken, skynda dig! 😄 Jag vill jag vill jag vill!!!  😄

Chilla, kompiz! 😄 Ska inte dröja länge till!

Jag kom på att jag inte kan! 😄 Måste ju packa nu, och imorgon åker jag 🙂

EDIT: Så skit i mig! 🙂

Vart ska du?

Se tråd i OT! 🙂

Där kan du även önska mig trevlig resa! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hinner inte jag sitta mer! *buuhuu!*, så det är fortfarande lite saker som inte stämmer helt, men det får väl nästa som plockar upp bollen göra istället dåra!

FÖRST TILL KVARN!! Här kommer den!

http://pickup.mofile.com/3363334195437565

(Tryck anonymous download nere i hörnet och sen click here! Ha så kul! :rolleyes:

Tjarå! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen.

Suck... Jag ger upp. 😱

Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen.

Suck... Jag ger upp. 😱

Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden.

Han skrev ju faktiskt att han höll på.

Men jag förstår dig, rätt tråkigt att slita i onödan. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen.

Suck... Jag ger upp. 🥰

Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden.

Lägg upp den ändå. Det är alltid kul att höra. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen.

Suck... Jag ger upp.  🥰

Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden.

Lägg upp den ändå. Det är alltid kul att höra. 😆

Okej, här är min boll utan Danabackens pålägg. 😆

http://vectro.cutup.se/studioforum/orch_boll_2.rns

mornel och Pazo, ni är inte ensamma. Min dator klarade addics version, men Danabackens boll resulterade i "Could not play song" efter en halv takt. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, jag plockar upp bollen och går och gömmer mig med den en liten stund.

ska se om min dator klarar av att spela filen överhuvudtaget dock 🙂

okej det var ju kul! sju takter, sen ville det inte mer. jag får väl lägga tillbaka bollen och gå å leka med sanden bakom målet istället. 😛

haha, lägg upp mp3'an när den är klar sen.

Redigerat av Mutto
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen.

Suck... Jag ger upp.  🙁

Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden.

Lägg upp den ändå. Det är alltid kul att höra. 😆

Okej, här är min boll utan Danabackens pålägg. 😆

http://vectro.cutup.se/studioforum/orch_boll_2.rns

mornel och Pazo, ni är inte ensamma. Min dator klarade addics version, men Danabackens boll resulterade i "Could not play song" efter en halv takt. :rolleyes:

FECK!!!

Hade jag haft datorn som är hemma "hemma" så skulle den ju lätt palla...har bara lyckats få den att stanna två tre gånger...

Men nu har jag en kass maskin!! 🙂

Nåja optimerar man så funkar den ju iof 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pillade bort ett antal rv7000 ur combis och lade på två sendreverb i mixern plus ett masterreverb istället. Sen förskjöt jag lite hejvilt på några ställen så det inte lät så kvantiserat. Jag lade på horn och tubular bells och blockflöjt och effekter. Jag sparade ner bollen och traskade hit för att ladda upp, när jag ser att Danabacken tagit bollen.

Suck... Jag ger upp.  😄

Du som tar över efter Danabacken, skriv ett mess här så folk vet att du jobbar på en boll så blir inga ledsna i framtiden.

Lägg upp den ändå. Det är alltid kul att höra. 🙂

Okej, här är min boll utan Danabackens pålägg. 😄

http://vectro.cutup.se/studioforum/orch_boll_2.rns

Wow! Jag älskade verkligen det sista partiet i din version, Linus! Snyggt som fan!

*Lite avis* 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow! Jag älskade verkligen det sista partiet i din version, Linus! Snyggt som fan!

*Lite avis* 😳

Ja, det var faktiskt riktigt snyggt. Fast din version kunde min stackars dator inte heller riktigt spela igenom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danke schön!

Fast ni har väl klickat bort "Use High Resolution Samples" i Reasons inställningar?

Det gjorde jätteskillnad för min dator att ladda in orkesterbanken i 16 bitar istället för 24. Då orkade burken mycket mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...