Hype Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Funderar starkt pÄ att införskaffa ett Behringer DDX3216 mixerbord... NÄgon som rekommenderar det? lr kanske vill sÄga det? Ska i stort sÀtt bara anvÀndas till att mixa en massa synthar...
polardark Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Effektprocessorn pĂ„ min Behringer EuroRack MX 1804X dog idag. TĂ€nkte bara nĂ€mna det, om du oroar dig över kvalitĂ©n pĂ„ Behringer-grejer đ
Claes Holmerup Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 (redigerat) Det Ă€r absolut inget fel pĂ„ det bordet. Jag har ett sĂ„dant sjĂ€lv, som Ă€r kopplat till mitt RME Hammerfall, sĂ„ att jag har 16 kanaler digitalt till och frĂ„n mixern med hjĂ€lp av 4 fiberkablar. Preampar och omvandlare Ă€r kanske inget att hetsa upp sig för, men de fungerar bra. Visst blev det ett tydligt lyft nĂ€r jag började köra utljudet till monitorerna genom min Benchmark DAC1 i stĂ€llet för genom de analoga utgĂ„ngarna frĂ„n DDX3216, men dĂ„ Ă€r man ju uppe pĂ„ en lite annan nivĂ„, sĂ„ det hade varit hemskt om det inte hade blivit rejĂ€l skillnad... đ DDX3216 Ă€r löjligt billig ocksĂ„ - sĂ„ om du behöver en digitalmixer och inte vill slĂ€nga ut för mycket pengar, Ă€r det inte mycket att tveka över. đ Jag hade lite strul i början med kallödningar pĂ„ motorreglar, sĂ„ kvalitetskontrollen har de sparat in pĂ„ - men i det stora hela Ă€r jag klart nöjd med det. Redigerat 16 september 2005 av Claes
hegobald Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Har i princip samma sÀttning som Claes. En DDX3216 med adat mot ett RME kort i datorn. PÄ köpet fÄr jag en fjÀrrstyrning av funktioner i Cubase ocksÄ via MIDI. Har haft mixern i snart 3 Är. AnvÀnde bordet mycket live frÄn början vilket det Àr suverÀnt pÄ om det Àr mÄnga olika band man ska mixa Ät. Vid soundcheck sÄ spar man varje bands instÀllning och gör recall vid sjÀlva spelningen. Det inbbygda effekterna duger bra vid livespelningar ocksÄ men kan vara lite mer tveksamma vid inspelning i studio. Fick mitt mixbord utbytt frÄn början dÄ det hÀngde sig ett par gÄnger, supporten har jag inget att klaga pÄ heller.. Snabb leverans av ett nytt bord. Sen har det inte varit nÄt problem alls.. Numera lever det ett fridfullt liv i en projektstudio.
Hype Postat 16 september 2005 TrÄdstartare Postat 16 september 2005 okaj...tack! =) har Àgt ett Yamaha Promix01 innan..har ocksÄ planer pÄ ADAT kort och grejer isf...behöver fler line-ingÄngar direkt... finns det nÄgra vettiga AD -ADAT som har lÀgre prislapp Àn Apogee och RME? ...dock inte budget, nÄgot i mellanklassen om det finns....
SyntaxError Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Har i princip samma sÀttning som Claes. En DDX3216 med adat mot ett RME kort i datorn. PÄ köpet fÄr jag en fjÀrrstyrning av funktioner i Cubase ocksÄ via MIDI. Har haft mixern i snart 3 Är. AnvÀnde bordet mycket live frÄn början vilket det Àr suverÀnt pÄ om det Àr mÄnga olika band man ska mixa Ät. Vid soundcheck sÄ spar man varje bands instÀllning och gör recall vid sjÀlva spelningen. Det inbbygda effekterna duger bra vid livespelningar ocksÄ men kan vara lite mer tveksamma vid inspelning i studio. Fick mitt mixbord utbytt frÄn början dÄ det hÀngde sig ett par gÄnger, supporten har jag inget att klaga pÄ heller.. Snabb leverans av ett nytt bord. Sen har det inte varit nÄt problem alls.. Numera lever det ett fridfullt liv i en projektstudio. Har precis införskaffat ett DDX3216 och tycker att det verkar helt ok. En frÄga: Jag hittar/förstÄr inte hur jag routar effekterna sÄ att man fÄr med dom i monitorer vid livebruk? Kör med default setup 4 auxar men jag fÄr inte med effekterna dÀr oavsett om jag vÀljer prefader... NÄgot förslag? LuslÀser manualen.....
Exil Postat 24 december 2006 Postat 24 december 2006 Hur bra Ă€r eq:n? För jag har suttit och livemixat pĂ„ flera behringer bord och har varit riktigt frustrerad varje gĂ„ng. HĂ€nder nĂ€stan ingenting nĂ€r man anvĂ€nder eq:n PĂ„ baskaggen var jag tvungen att maxa basen för att över huvudtaget fĂ„ nĂ„gon botten alls, och pĂ„ sĂ„ngen höjde jag diskantet max utan att det Ă€ns skar i öronen. Vet ej vad de borden heter som jag har kört med, men eq:n och för den delen inbyggda effekterna var sĂ„ dĂ„liga att man knappt vĂ„gade anvĂ€nda dem. Men men billigt Ă€r det ju iaf, och som inspelning funkar det sĂ€kert bra. Om man inte Ă€r rĂ€dd för brus. Nej förlĂ„t nu Ă€r jag lite bitter, men jag har bara aldrig varit med om bra behringer grejer. God Jul pĂ„ er alla đ
Hype Postat 24 december 2006 TrÄdstartare Postat 24 december 2006 (redigerat) Ja EQ:n lÄter ju inte som nÄgon dröm kanske, men jag tycker den Àr vÀldigt flexibel. 4 band +-18dB, varvav 2 st kan stÀllas som lÄgpass/högpass eller shelving ocksÄ... Redigerat 24 december 2006 av Hype
SyntaxError Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Hur bra Ă€r eq:n? För jag har suttit och livemixat pĂ„ flera behringer bord och har varit riktigt frustrerad varje gĂ„ng. HĂ€nder nĂ€stan ingenting nĂ€r man anvĂ€nder eq:n PĂ„ baskaggen var jag tvungen att maxa basen för att över huvudtaget fĂ„ nĂ„gon botten alls, och pĂ„ sĂ„ngen höjde jag diskantet max utan att det Ă€ns skar i öronen. Vet ej vad de borden heter som jag har kört med, men eq:n och för den delen inbyggda effekterna var sĂ„ dĂ„liga att man knappt vĂ„gade anvĂ€nda dem. Men men billigt Ă€r det ju iaf, och som inspelning funkar det sĂ€kert bra. Om man inte Ă€r rĂ€dd för brus. Nej förlĂ„t nu Ă€r jag lite bitter, men jag har bara aldrig varit med om bra behringer grejer. God Jul pĂ„ er alla Jag skulle heller inte pĂ„stĂ„ att jag Ă€r jĂ€tteförtjust i behringers prylar men detta bord verkar funka hyggligt. Jag har inte gjort nĂ„gra vetenskapliga mĂ€tningar men brusnivĂ„n verkar vara förhĂ„llandevis lĂ„g och eq:n funkar. Men man fĂ„r ju vad man betalar för...đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.