Jump to content
Annons

Addic59 - En trancelåt, och en ravelåt.


Recommended Posts

Hej kärt fölk!

Nu har jag tränat, tränat och tränat sedan jag blev slaktad för mina tidigare elektroniska verk/floppar. Hoppas jag har blivit bättre nu. Vad tror ni?

Mvh Ken

LÅTNAMN: Screamer

ARTIST/GRUPP: Ken Kängström

GENRE: Röka på rave! 😕

LÅTLÄNGD: 2 min

KOMPOSITÖR: Ken Kängström

PRODUCENT: Ken kängström

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,97Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Screamer

LÅTNAMN: September in Russia

ARTIST/GRUPP: Ken Kängström

GENRE: Techno/Trance

LÅTLÄNGD: 2 min

KOMPOSITÖR: Ken Kängström

PRODUCENT: Ken Kängström

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.79Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: September in russia

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här är inte musik som jag brukar lyssna på 😕 men det funkar säkert på ett dansgolv. Bra driv och distinkt ljud!

Men lite kort; skulle kunna utveckla sig mer.

Men som sagt hård, distinkt och bra ljud. 😠 Varför inte "hybrida" med lite elaka gitarrer ?😉🙂😎 Surpise me>!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar inte allt för ofta på trance å sånt, men dehär låter ungefär som de flesta trancelåtar jag hört. kanske skulle må bra av lite mer personligt/finessrikt arr kanske? Känns väldigt basic trance. fast min åsikt om trance e oviktig efterssom jag inte riktigt vet hur de ska låta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar inte allt för ofta på trance å sånt, men dehär låter ungefär som de flesta trancelåtar jag hört. kanske skulle må bra av lite mer personligt/finessrikt arr kanske? Känns väldigt basic trance. fast min åsikt om trance e oviktig efterssom jag inte riktigt vet hur de ska låta.

Okej, jag tar det som att jag har lyckats men ändå misslyckats. 😉

Ska se när jag får tummen ur röven och plockar fram guran.

Tack för feedback! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Screamer:

Hmm, du breakar för fort mellan de olika delarna; man hinner inte komma in i "groovet" innan du bryter det igen. Slutet känns patetiskt med tysk 666-stil (URK!) ...

Härlig början med congas.. gillar inte att du kör transformer på leadljudet i början, det får hela mixen att låta ihålig.. mellandelen med bastrumma och offbeatbas känns tam som fasen, MER KÖTT FÖR FASEN!

.. annars låter det som du har något på gång; lite mer nyans än vad insnöade tranceproducenter gör annars 😏 ..

.. nu ska jag lyssna på den andra..

Link to comment
Dela på andra sajter

On the fly (igen) September in russia:

Här har vi .. ja ... trance a'la 95 😉 .. melodin känns bekant på nåt sätt 😛 , och när den väl kommit igång så drar du på bastrumman för fort utan att inleda den ordentligt.. snygg baslinje runt 1:00, men varför skruvar du inte på filtret lite? 🙂

Gitarrer?! Uuh ..

Nu lät det ryskt ja 😉 ..

Även den här skulle jag vilja ha lite köttigare mix i; var inte rädd för att skita ner den lite 🙂 ..

Link to comment
Dela på andra sajter

(Skriver medans jag lyssnar)

Screamer: Jäklar, vad den röjer när den kommer igång på 00:32!! :rolleyes: Detta låter jättebra! Blir lite sne på att trance-melodin "hackar" så att säga. Vem är det som pratar?

September in Russia: Det är ju den, ju. Låter fortfarande bra! Men elgitarren gillar jag inte så jättemycket, faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej kärt fölk!

Nu har jag tränat, tränat och tränat sedan jag blev slaktad för mina tidigare elektroniska verk/floppar. Hoppas jag har blivit bättre nu. Vad tror ni?

Mvh Ken

LÅTNAMN: Screamer

ARTIST/GRUPP: Ken Kängström

GENRE: Röka på rave!  :rolleyes:

LÅTLÄNGD: 2 min

KOMPOSITÖR: Ken Kängström

PRODUCENT: Ken kängström

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,97Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Screamer

LÅTNAMN: September in Russia

ARTIST/GRUPP: Ken Kängström

GENRE: Techno/Trance

LÅTLÄNGD: 2 min

KOMPOSITÖR: Ken Kängström

PRODUCENT: Ken Kängström

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.79Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: September in russia

bra mixa ,produktion , men du lägg alltid ut korta trence, rave låtar, he he..

(nya tattoo på armen va :rolleyes: , det måste gjorde ont..visst) see yaa ken

Redigerat av One night in The Trance
Link to comment
Dela på andra sajter

Screamer: skönt intro, fina congas/bongas. Osh, fint lead, kanske kunde ha lite mer tryck i basen dock, fina fx, bra vocals. 1:34 börjar en synth/bassline? den är iaf döds skön, AHH schyssta alá 90's vocals på slutet.

Den är skön, Men jag är en percussion fanatiker så jag vill ha mer percs 🙂

prova gjärna att slänga in en hoover onbeat nånstans också 😄

September in Russia: Hmm ovanligt intro med gabba kick som inledning, ganska skönt. Låter som en basic clubdänga alá galaxee eller nåt. skön melodi på denna, riktigt skön, skön acid line, breaket är fint, gurorna passar fint, buildupen är jävligt najs 😱

Ja vad kan man mer säga...mer percs 🙂 snygg gate:ad clap föresten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...