Hellpig Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Mitt första försök till produktion via datorn. Gitarr & bas är via PodXT (basen blir mindre bra där!). Jag vet att det inte är så tight men tycker att det är en ganska juste rocklåt med lite driv i. Mixad och avlyssnad via hörlurar - har inget annat alternativ just nu och sång kan jag inte lägga på (även om jag hade någon 🙂 ) Så sätt igång och såga! 🙁 (Är det bara prenumeranter som får lägga upp låtar på Studios server? Finns inget sådant alternativ för mig.) # LÅTNAMN: Further Down the Line # ARTIST/GRUPP: Magnus Cassersjö # GENRE: Rock # LÅTLÄNGD: 3:03 # KOMPOSITÖR: Magnus Cassersjö # PRODUCENT: Magnus Cassersjö # EV. MEDVERKANDE: - # INSPELNINGSÅR: 2005 # FORMAT: MP3 # STORLEK: 3,6 Mb # STATUS: Skiss # LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag
martinm Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Positvt: En del sköna riff / melodislingor. Negativt: Ackordspel med distad gitarr tar för stor plats. Tråkiga trummor. Förslag tll förbättringar: Skapa en bredare ljudbild genom att panorera annorlunda. Lyft fram melodislingorna och tona ner den distade gitarren. Gör om trummorna, hitta bättre ljud. 🥰🙂
Valdez Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Bra låt... men trummorna är lite tråkiga i första delen av låten...och lite torra! men i övrigt tycker jag det låter fint och många intressanta gitarrslingor.. 😱
Hellpig Posted September 10, 2005 Author Posted September 10, 2005 Trummorna, ja... 😱 Jag är fullt medveten om att de inte är så skojiga. Personligen gillar jag själva drivet i början av låten, med en enkel 'stomp' (min originalidé hade bara en metronom som klickade i bakgrunden + gitarr så jag lät trummorna gå ungefär likadant här!). Jag kommer antingen att piffa upp dem så gott jag kan eller möjligtvis göra en ny version av låten, själv tycker jag att de öppna ackorden mest låter som en trist utfyllnad men de hade kanske haft sin plats om jag hade lagt in lite sång där. Möjligtvis. 😛 Tack för kommentarerna!
Recommended Posts