brodin Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Tja! Jag vet, de finns många trådar om detta osv, jag har frågat förut..men.. jag vill ha en kondensator mic för högst 2500kr. ska endast ha till sång.. ska åxå köpa en alto preamp och ett juli@ ljudkort.. om det kan ha nån betydelse till vilken mikrofon man ska välja. Kom igen nu! Tippsa på! Detta blir avgörande 😉 Tack på förhand! Link to comment Share on other sites More sharing options...
polardark Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Tja.. Jag vet inte så mycket om mikrofoner, men jag köpte en JJlabs C010B kondensatormic från Jam (det är deras egna märke) för 800kr. Måste säga att jag är nöjd över den även fast jag då inte har så mycket erfarenhet av det hela. Kör ett Juli@-ljudkort jag också, och använder en Behringer Tube Ultragain MIC200 preamp. När jag nämnde att jag köpt en kondensatormic för 800kr för en kompis i tyskland påstod han att jag ljög, eftersom han inte trodde att stormembranskondensatormicar kunde vara så billiga. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hårboll Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Jag tycker du ska kolla på detta paket http://www.emusic.se/default.asp?do=search...exp=&info=11621 jag tror stenhårt på det och ska köpa själv inom snar framtid. Bra prylar som fått bra kritik. Dessutom lär det där paketpriset sänkas då ett paket med VTB-1 och B-1 just har sänkt till 2100. David Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 6, 2005 Share Posted September 6, 2005 Jag tycker du ska kolla på detta pakethttp://www.emusic.se/default.asp?do=search...exp=&info=11621 jag tror stenhårt på det och ska köpa själv inom snar framtid. Bra prylar som fått bra kritik. Dessutom lär det där paketpriset sänkas då ett paket med VTB-1 och B-1 just har sänkt till 2100. David VTB-1 och B1 låter skitbra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts