Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted

Roligt tips helt klart!

Sitter med ett par hörlurar nu eftersom jag väntar på mitt nya ljudkort så vågade mig inte på att ranga mikrofonerna men jag måste säga att Studio Projects B1 fortsätter att imponera 😛

Posted

.. förövrigt påminner det lite om Claes test, fast man inte får se vad det är för märken från början.

Posted

japp, blindtest e kul!

det borde Claes lägga in på sin sida också.

Typ en sida som slumpmässigt väljer ut 7-8 mikrofoner, så det inte blir

statisk information.

Så kan man göra det flera gånger =)

Posted

Att köra blindtester på micarna nu, när så många redan har hunnit lyssna på dem, är nog inte så meningsfullt - men mina kommande testinspelningar av andra saker kommer att inledas med blindtest och väntan på facit... 😛

Får kanske fundera på det där med ett urval som läggs upp som blindtest på en annan sida, för de leklysta. Det kan ju kanske vara kul...

Egentligen var upprinnelsen till mictestsiten, just ett blindtest av alla micar och preamps som jag hade just då. Det blindtestet finns det också en länk till på siten... 😄

Jag tycker nog att de kunde ha valt bättre bitrate på MP3:orna på den där siten. Jag kör med 320Mbps - och då är det riktigt svårt att höra skillnad mellan MP3 och WAV...