Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Blir vÀldigt glad om jag kan fÄ nÄgra bra tips!

Jag har tidigare haft en Roland JV1010. AnvÀnder numera mjukvaruinstrument uteslutande.

Saknar dock gamla modulen, kan vara skönt att avlasta processor/minne ibland.

Är intresserad av Roland jv2080 som finns till ganska bra beg.priser.

Risken Àr dock att jag stirrar mig blind..

SnÀlla ge mig tips pÄ likvÀrdiga produkter. Den Àr ju gammal sÄ det mÄste kommit massor prylar som Àr minst lika bra?

Naturligtvis vill man ju hamna i ungefĂ€r samma prisklass dock 😉

Tips?? PLEASE feed me!!

Annons
Postat
Hej alla!

Blir vÀldigt glad om jag kan fÄ nÄgra bra tips!

Jag har tidigare haft en Roland JV1010. AnvÀnder numera mjukvaruinstrument uteslutande.

Saknar dock gamla modulen, kan vara skönt att avlasta processor/minne ibland.

Är intresserad av Roland jv2080 som finns till ganska bra beg.priser.

Risken Àr dock att jag stirrar mig blind..

SnÀlla ge mig tips pÄ likvÀrdiga produkter. Den Àr ju gammal sÄ det mÄste kommit massor prylar som Àr minst lika bra?

Naturligtvis vill man ju hamna i ungefĂ€r samma prisklass dock 😉

Tips?? PLEASE feed me!!

2080 Àr ett mycket bra val som allround synth, eller varör inte rent av 1080 som Àr Ànnu billigare. Hotta sedan upp dem med expansionskort (med nya ljud) sÄ blir de ju som nya igen! 1080 har 4 platser och 2080 har 8 platser tror jag.

Postat

StÀmmer bra med vad jag fÄtt för mig..

Finns det nÄgra andra fabrikat som Àr likvÀrdiga 2080?

Hur bra Àr Rolands XV-serie? Jag har ingen koll alls pÄ dom, sÄ alla tips Àr intressanta....

denton (oregistrerad)
Postat

Jag har en xv-2020 och Àr helt nöjd med den

Postat

Har sjÀlv en JV 1080 och Àr nöjd med den, skulle dock gÀrna uppgradera till en 2080 dÄ den har bÀttre display och fler kortplatser!

Mitt tips Àr att försöka köpa med expansionskort direkt dÄ dessa lyfter synthen till helt nya nivÄer, efter att ha anvÀnt strÄkljuden i orchestral-expansionen, t ex, kommer du aldrig vilja anvÀnda de inbyggda strÄkljuden igen!

Postat

1080 med ett par expansionskort lÄter som ett bra alternativ.

Vad skiljer dom mer exakt Ät? Jag vet att 2080 har mer portar och större display. Men Àr det den enda skillnaden?

Postat

JV 2080 har 3st muliteffektenheter (1080 har 1st), samt en extra ljudbank (har dessvÀrre ingen koll pÄ vad för slags ljud det Àr i denna bank).

SÄg Àven att XV 3080 var pÄ tapeten ocksÄ, den Àr ju ytterligare nÄgot bÀttre och SP 5080 Àr den vassaste modellen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.